AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #1 Del Skrevet 16. november 2021 Hva ville du tatt med? Anonymkode: a39e5...d8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #2 Del Skrevet 16. november 2021 Knekkebrød og makrell i tomat eller knekkebrød og smøreost. Smøre lunsjen når det er lunsjtid. Anonymkode: eabbd...1dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #3 Del Skrevet 16. november 2021 Skive med leverpostei, evnt agurk/sylteagurk/rødbeter til i egen boks. Anonymkode: 58eb1...4ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #4 Del Skrevet 16. november 2021 Frosne brødskiver, tubeost, paprika. Anonymkode: ad778...269 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #5 Del Skrevet 16. november 2021 Lager disse,fryser ned,tar opp om morningen og de er tint innen lunsj Deig 20 g Fersk gjær 5 dl Speltmel 3 dl Lunkent vann Salt Fyll 350 g Frossen spinat 1 Løk 7-10 Oliven Soltørket tomat 1 fedd Hvitløk Smuldre gjær i en bolle og ha over lunkent vann. Rør rundt til gjæren er løst opp og tilsett litt salt. Ha i litt og litt mel og rør det inn slik at du hele tiden har kontroll på konsistensen. Her kan du variere litt med de meltyper du har og liker, og bruk gjerne litt sammalt mel - så blir den litt grovere. Det varierer fra meltype til meltype og fra pakke til pakke hvor mye væske som trengs, men deigen skal være ganske våt - da hever den best. Tilsett mer mel om det trengs. Ha over plast eller et lokk og la den heve en times tid, evt. i kjøleskapet over natten. Lag så fyllet. hakk opp løken og stek den i en panne. Tilsett spinat og hvitløk - hakket eller revet. Krydre med salt og pepper. Hakk opp oliven og soltørket tomat Når deigen er ferdig hevet, kjevle den utover et melet underlag ca. ½cm tykk. Prøv å få et avlangt rektangel. Smør spinatblandingen utover og strø over oliven og soltørket tomat Rull nå sammen deigen fra langsiden slik at du får en lang pølse (samme fremgangsmåte som kanelsnurrer). Det kan være greit å ha en bakeskrape om deigen har festet seg litt til underlaget. Skjær den opp i ca. 4-5 cm tykke skiver og legg disse til etterheving (ca. 30 min.) på et stekebrett med bakepapir. Stekes i ovnen på 200°C i 15 minutter. Anonymkode: 9932a...08c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 17. november 2021 #6 Del Skrevet 17. november 2021 Jeg skjønner ikke spørsmålet ditt. All mat holder seg i romtemperatur i 6 timer. Har du en god lunsjboks enten til kjøling eller varme så har du til og med ok temperatur på lunsjen din etter 6 timer. Hvis du er redd den blir dårlig gjør den ikke det på seks timer. Du kan med andre ord ha med absolutt hva du vil til lunsj som skal stå i romtemperatur i seks timer. Kjøle/varmeboks er likevel å anbefale. Har jeg misforstått spørsmålet ditt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #7 Del Skrevet 17. november 2021 Hvorfor skal det holde seg i romtemp i 6 timer? Kjøp deg en liten kjølebag med et sett fryseelementer. Pakk maten så den holder seg kald. Ugresset skrev (4 minutter siden): Jeg skjønner ikke spørsmålet ditt. All mat holder seg i romtemperatur i 6 timer. Har du en god lunsjboks enten til kjøling eller varme så har du til og med ok temperatur på lunsjen din etter 6 timer. Hvis du er redd den blir dårlig gjør den ikke det på seks timer. Du kan med andre ord ha med absolutt hva du vil til lunsj som skal stå i romtemperatur i seks timer. Kjøle/varmeboks er likevel å anbefale. Har jeg misforstått spørsmålet ditt? Nei. Både ris og pasta er uspiselig etter 6 timer i romtemperatur. Romtemperatur er 20-25 grader, ikke "pakket i en kjøleboks". Å påstå at "all mat" holder seg i en termos i 6 timer er direkte farlig. Både ris og pasta vil nå giftige verdier toksiner på så mange timer om det blir holdt på temperaturer godt over 20 grader. Brødskiver med pålegg som ost etc holder seg i 6 timer. Men det er ikke "all mat". Anonymkode: 2cae3...645 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #8 Del Skrevet 17. november 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor skal det holde seg i romtemp i 6 timer? Kjøp deg en liten kjølebag med et sett fryseelementer. Pakk maten så den holder seg kald. Anonymkode: 2cae3...645 En liten kjølebag? I tillegg til alt det andre jeg skal ha med meg når jeg sykler på skolen? Det er uaktuelt du... Anonymkode: 1361e...d84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 17. november 2021 #9 Del Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor skal det holde seg i romtemp i 6 timer? Kjøp deg en liten kjølebag med et sett fryseelementer. Pakk maten så den holder seg kald. Nei. Både ris og pasta er uspiselig etter 6 timer i romtemperatur. Romtemperatur er 20-25 grader, ikke "pakket i en kjøleboks". Å påstå at "all mat" holder seg i en termos i 6 timer er direkte farlig. Både ris og pasta vil nå giftige verdier toksiner på så mange timer om det blir holdt på temperaturer godt over 20 grader. Brødskiver med pålegg som ost etc holder seg i 6 timer. Men det er ikke "all mat". Anonymkode: 2cae3...645 Hysterisk! Du vet en kjøleboks inneholder et frossent kjøleelement? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #10 Del Skrevet 17. november 2021 Jeg smører frosne brødskiver med smør og norvegia. Den kan bli svett, da. Da går jeg for tubeost istedet. Anonymkode: 62865...39f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #11 Del Skrevet 18. november 2021 Ugresset skrev (På 17.11.2021 den 12.30): Jeg skjønner ikke spørsmålet ditt. All mat holder seg i romtemperatur i 6 timer. Har du en god lunsjboks enten til kjøling eller varme så har du til og med ok temperatur på lunsjen din etter 6 timer. Hvis du er redd den blir dårlig gjør den ikke det på seks timer. Du kan med andre ord ha med absolutt hva du vil til lunsj som skal stå i romtemperatur i seks timer. Kjøle/varmeboks er likevel å anbefale. Har jeg misforstått spørsmålet ditt? Mye mat holder seg i romtemperatur i seks timer. Alle pålegg tåler det, så vidt jeg vet. Det endrer ikke på at svært mange pålegg får motbydelig smak og/eller konsistens på seks timer. Brunost, hvitost, de fleste kjøttpålegg, saltpølser, kaviar og tubeoster er uspiselige når de holder romtemperatur. Søtpålegg og leverpostei er vel de eneste som gir garantert suksess for meg. Så, mener man 'holder seg' som i ikke er sykdomsfremkallende, eller mener man 'holder seg' som i smaker godt? Anonymkode: 58eb1...4ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå