Gå til innhold

Hvilke yrker synes du virker spennende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke yrker/arbeidssteder synes du virker spennende å hvorfor?

Jeg synes journalist yrke virker veldig spennende og variert. Grafisk designer synes jeg og virker veldig spennende. I begge disse får man en veldig variert arbeidsdag og varierte oppgaver hele tiden.

Andre yrker er lege (selvom jeg aldri kunne tenkt meg å bli det selv) Men tanken på å kunne hjelpe mennesker på en slik måte må være fantastisk.

Sikkert flere og, men det var de jeg kom på nå :)

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg synes det virker spennende å være kokk eller konditor. Journalist også, men jeg tror ikke jeg er tøff nok til det. Kunne også tenke meg å være fotograf.

Kunn absolutt ikke tenke meg å være i helsevesenet, eller ha en intetsigende arbeidsbetegnelse (tenker på sånt som gjerne inneholder ordene market, resources, consultant etc)

Skrevet

Hvis jeg hadde valgt om igjen, skulle jeg studert teoretisk fysikk og matematikk. Det er utrolig fascinerende.

Ellers har jeg sagt at jeg en gang skal starte restaurant, men det er mest i tider der jeg strever vettet av meg faglig.

Skrevet

Vel, på topp kommer selvsagt psykolog (det er jo det jeg studerer for å bli). Ellers synes jeg lege også kan være spennende, men det må være noe mer enn allmennlege, der er det nok mye av det samme hver dag. Hadde nok spesialisert meg der. Hmmm, tror ikke det er noen andre yrker jeg kunne tenke meg egentlig.

Skrevet

Åh, det er så mye som er spennende!

Fotojournalist i krigs- og konfliktområder virker utrolig spennende og meningsfylt (ja, jeg vet det nærmest er perverst å tenke sånn...).

Fotojournalist med mat som spesiale virker også gøy.

Marinbiolog med korallrev og/eller haier som spesiale virker veldig kult.

Lege er også attraktivt, særlig feltlege for MSF.

Av mer hverdagslige yrker synes jeg det virker morsomt og utfordrende å drive sitt eget lille hotell med et virkelig godt spisested.

Det er lov å dagdrømme :roll:

Skrevet

Jeg synes et høres gøy ut å være konsernsjef.

Jeg har ikke tatt en typisk næringslivsrettet utdannelse, snarere enn klar akademisk en..det betyr jo ikke at det ikke jobber akademikere i næringslivet altså, men...

Hvordan blir man konsernsjef liksom.. :roll: De bare ble det, de som er det.

Omtrent ingen kvinner heller, bare menn, så de ansetter nok hverandre i kameratskap og losjer.

Skrevet

Journalist virker gøy, men litt pes med deadlines og sånn...

Lege, men hadde ikke orket ansvaret...

Forfatter tror jeg må være drømmeyrket. Da kan man vel kanskje jobbe litt mer i sitt eget tempo...

Skrevet

Flyger, noe som jeg definitivt hadde utdannet meg til dersom jeg hadde en million kr til overs. Ellers så synes jeg åstedsgransker virker som et spennende yrke(flere som ser CSI eller?), det samme gjelder styrmann(som er det jeg planlegger å utdanne meg til)

Skrevet

Vetrinær eller lege er drømmeyrkene mine, men dessverre er de uoppnåelige.

Gjest Spacegirl
Skrevet (endret)

Orkestermusiker er det jeg alltid har drømt om å bli. Det har blitt litt kluss i studieplanene pga sykdom, men til høsten skal jeg endelig begynne på skolen igjen. Så da regner jeg med at drømmen har gått i oppfyllelse innen 3 år. :)

Ellers er veterinær, fiolinpedagog og bibliotekar yrker jeg godt kunne tenke meg. Men veterinær er egentlig utelukka siden jeg ikke har gode nok karakterer.

Endret av Fairy
Gjest Violetta
Skrevet

Jeg kunne godt tenke meg å drive et konditori med spesielle kaker og konfekter. Mulig det med konfekt kommer under noe annet enn konditor, men jeg tror det hadde vært artig å drive noe sånt. Ikke noe moderne og hipt, men litt sånn gammeldags koselig.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg har alltid likt å skrive, og da jeg var yngre ville jeg bli forfatter. Senere ville jeg bli journalist, og så fikk jeg for meg at jeg skulle bli forsker innenfor humanvitenskap. Akkurat nå må jeg bare si at forskning ikke er det jeg vil likevel, for det krever for mye selvdisiplin og at man styrer dagen sin selv (og i mitt tilfelle blir det lite arbeid og mye internett...)

Jeg kunne gjerne tenke meg å jobbe i spillindustrien, enten som konseptutvikler eller med lyd/musikk.

Kunne også tenke meg å være profesjonell musiker, men tror nok ikke det er noen sjanse for at bandet jeg spiller i blir så store at det er noe å leve av...

Annonse
Skrevet

Advokat og journalist. Reiseprogramleder, mat- og vinanmelder. Forfatter... :smile:

Skrevet (endret)

Journalist! Og det er jeg, og synes det er spennende! Trodde foer at jeg ikke var toeff nok - innbilte meg at man maatte vaere skikkelig "bitchy" for aa vaere reporter. Men heldigvis holder det aa vaere passe sta!! Hvertfall der jeg jobber.

Andre droemmeyrker for meg er:

hundepasser, stalljente, konditor, hjemmevaerende husmor med 3 barn, hund, hest og andre dyr paa gaard, eller filmstjerne. Altsaa meget oppnaaelige yrker!

Skulle gjerne jobbet i kvinneblad en dag, da....

Endret av Popelka
Skrevet

Hmm... advokat (aktor), flykaptein, skuespiller, jobbe med TV (produksjonsassistent el.l), lege, journalist i motemagasin, direktør eller produktsjef i middelstort firma m.m.

Skrevet

Politijurist!!

Og det akter jeg å bli...

Skrevet
Politijurist!!

Og det akter jeg å bli...

Hvorfor er det spennende? Jeg synes det høres kjedelig ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...