Gå til innhold

Noen som har født på Riksen siste året mtp korona som kan fortelle meg litt om når far fikk være med og ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både under fødsel og under barselsopphold?

Besøkstider etc.

Anonymkode: 4e0eb...384

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer også på om man da har fedrene inne på rommet man deler? Altså si jeg deler rom med en annen, er man da plutselig 4 stykker inne på samme rommet med den andre sin familie osv? Hvordan skal man i det hele tatt få ro? 

Bekymrer meg skikkelig for dette av flere årsaker. Hadde egentlig valgt et annet sykehus, men må pga min helse nå flyttes til riksen. 

Skrevet

Jeg fødte på riksen uken før de opphevet de reduserte  besøkstidene de hadde på grunn av korona. Dette var i slutten av september. Far fikk være med under hele fødselen, dersom du ble flyttet til barsel før kl 16 måtte far dra hjem og vente med å komme tilbake til besøkstiden som var mellom kl 16-20. Uken etter jeg var der så startet de med vanlige besøkstider igjen, det vil si at far kan være der hele tiden på dagtid, men at mellom kl 14-16 (tror jeg det var)  må far ut av rommet (kan da være på gangen med babyen feks slik at mor får hvile). Så ja, man risikerer at det er en annen mor med sin samboer/mann på rommet med deg hele tiden bortsett fra et par timer på dagen. 

Anonymkode: 6bf76...f75

• Liker 1
Skrevet

Og forresten, ro og barselavdelingen er ikke to ord jeg forbinder med hverandre. Det er stadig vekk noen som er innom rommet, jordmødre og barnepleier går inn og ut til deg eller til den du deler rom med. I tillegg så deler man jo rom med en annen mor med hennes baby og ofte har jo den andre moren besøk av far. Så ro får man dessverre ikke så mye av er min erfaring. Jeg reiste hjem tidlig fra barsel begge gangene på grunn av det. 

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk. Har alltid født på Bærum før og hatt enerom, så for meg har barsel vært helt supert. Høres ut som dette blir skikkelig dritt hva angår barsel.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tusen takk. Har alltid født på Bærum før og hatt enerom, så for meg har barsel vært helt supert. Høres ut som dette blir skikkelig dritt hva angår barsel.

Det er mye positivt med riksen, de er utrolig dyktige både på føden og barsel og du blir godt ivaretatt av veldig hyggelig personale. Men det er ikke mye ro og fred der og det syntes jeg var slitsomt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.11.2021 den 18.11):

Det er mye positivt med riksen, de er utrolig dyktige både på føden og barsel og du blir godt ivaretatt av veldig hyggelig personale. Men det er ikke mye ro og fred der og det syntes jeg var slitsomt. 

Ja det er det jeg frykter huff.

Skrevet

De har noen enerom på Riksen i tillegg til dobbeltrommene så kanskje du er heldig. Ville fokusert på at det er bra at du får den ekstra oppfølgingen de kan gi der siden du er syk, at du er tryggere enn på feks Bærum, og ikke tenkt at det kommer til å bli dritt bare fordi du må dele rom med 1 annen pasient (og hennes familie). For alt du vet er de rolige og hyggelige folk også. 

Anonymkode: 4921a...1f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...