Gå til innhold

Sminke til menn positivt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Harry Styles link promoterer sitt eget merke med bl.a sminke. Syns det er fint at også menn kan pynte seg, men alle damer er kanskje ikke like positiv? 

Anonymkode: e7f8e...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare fint det at sminke blir mer normalisert for menn. 

Han som var med i forrige Debatten om språk hadde fantastisk sminke og jeg tenkte at jeg skulle ønske jeg var like god som han på å sminke meg 🤩

Man trenger ikke være feminin eller homofil for å bruke sminke som mann, min macho ex brukte det også, concealer under øynene og mattende pudder på nesen og pannen, helt usynlig for andre men freshet opp utseendet hans betraktelig :)

Anonymkode: 5fd1d...5f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingenting er mer turn-off enn sminke på menn.

Anonymkode: b7ae3...013

Hvorfor er det "turn-off" Er det ikke lov for menn å pynte seg? Føle seg fin og stelt? 

Anonymkode: e7f8e...bc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er det "turn-off" Er det ikke lov for menn å pynte seg? Føle seg fin og stelt? 

Anonymkode: e7f8e...bc4

Føler meg helt fin uten...aftershave får holde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor er det "turn-off" Er det ikke lov for menn å pynte seg? Føle seg fin og stelt? 

Anonymkode: e7f8e...bc4

Føler meg 100% fin og stelt 100% sminkefri.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei jeg synes ikke det er positivt.
 

Jeg blir lei meg dersom mannen min føler han må begynne å sminke seg. Menn er «heldige» som slipper det styret. Kvinner «må» sminke seg siden samfunnet forventer det og alle modeller/kjendiser/kjente bruker sminke for å se best mulig ut. Vi kan aldri bli sett på som pene uten sminke. Det er selvsagt noen vanvittig pene jenter der ute som virkelig ikke trenger sminke. Men likevel er jeg sikker på at de gjør det. Selv er jeg nok alminnelig pen, men uten sminke så har jeg poser under øynene og en del kvisearr osv. Så det retter jeg da opp. Har ikke noe valg om jeg skal være god nok for samfunnet.

Så please menn ikke kast bort muligheten deres, dere trenger ikke sminke dere, det er ikke forventet. Jeg hadde gjort mye for den muligheten.

Anonymkode: 5e2e5...175

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg merke til alle negative kommentarene her er fra menn 😂🤷‍♀️ Machokomplekser much. De tror vel at man blir homo full av glitter fordi man tar i sminke 

Johnny depp Brad Pitt alle pene menn bruker sminke

Anonymkode: 5fd1d...5f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei jeg synes ikke det er positivt.
 

Jeg blir lei meg dersom mannen min føler han må begynne å sminke seg. Menn er «heldige» som slipper det styret. Kvinner «må» sminke seg siden samfunnet forventer det og alle modeller/kjendiser/kjente bruker sminke for å se best mulig ut. Vi kan aldri bli sett på som pene uten sminke. Det er selvsagt noen vanvittig pene jenter der ute som virkelig ikke trenger sminke. Men likevel er jeg sikker på at de gjør det. Selv er jeg nok alminnelig pen, men uten sminke så har jeg poser under øynene og en del kvisearr osv. Så det retter jeg da opp. Har ikke noe valg om jeg skal være god nok for samfunnet.

Så please menn ikke kast bort muligheten deres, dere trenger ikke sminke dere, det er ikke forventet. Jeg hadde gjort mye for den muligheten.

Anonymkode: 5e2e5...175

Ingen som har sagt at menn MÅ sminke seg, men at de KAN hvis de vil er da helt greit! Skulle bare mangle 

Anonymkode: 5fd1d...5f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å sminke meg, og jeg oppfordrer kona mi til det samme. Hun bruker noe av og til, men det er jo totalt unødvendig. Det at samfunnet er slik at man føler man "må" sminke seg for å kunne gå ut, er jo totalt bak mål. Nei til sminke for både menn og kvinner!

Anonymkode: 14146...c77

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen problemer med at menn bruker sminke på lik linje med damer.

Når det er sagt så synes jeg det er synd at folk føler at det er forventet at de bruker dette, fordi de ikke kan være pene uten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ingen som har sagt at menn MÅ sminke seg, men at de KAN hvis de vil er da helt greit! Skulle bare mangle 

Anonymkode: 5fd1d...5f9

Er det som er problemet. Kvinner MÅ sminke seg. Men menn kan se ut slik de vil. De kan leke seg og gi det opp. Men alle ser ned på kvinner som ikke sminker seg. 

Og nei, ikke kom med "DET ER ET VALG FOR KVINNER!". Prøv å lev i en verden der vi bor i samme samfunn.

Anonymkode: 352a9...380

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei og atter nei. Man kan utmerket godt se bra ut og velstelt uten sminke. Forskjellen på kjønnene blir bare mindre og mindre. Snart ser man ikke hva som er hva.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det ikke ganske mandig da?

khaldrogo-1605101028.jpg

Anonymkode: 88354...328

Ser farlig og aggressiv ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det ikke ganske mandig da?

khaldrogo-1605101028.jpg

Anonymkode: 88354...328

Mer skurkete enn mandig.

Uten sminke:

Se kildebildet

...mye mer mandig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Adrenalina1 said:

Ser farlig og aggressiv ut.

Men ser han feminin ut? Nesten umulig å se forskjell på Drogo og Daenerys?

Anonymkode: 88354...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig fint med litt eyeliner på rocka typer. 

Anonymkode: 462c1...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er det som er problemet. Kvinner MÅ sminke seg. Men menn kan se ut slik de vil. De kan leke seg og gi det opp. Men alle ser ned på kvinner som ikke sminker seg. 

Og nei, ikke kom med "DET ER ET VALG FOR KVINNER!". Prøv å lev i en verden der vi bor i samme samfunn.

Anonymkode: 352a9...380

Enig i at det er et problem med skjønnhetspresset mot kvinner men det er en helt annen debatt enn spørsmålet om hvorvidt menn kan få bruke sminke. 

Ts har ikke sagt noe om å måtte noen ting 

Anonymkode: 5fd1d...5f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...