AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #1 Skrevet 16. november 2021 Har en kollega som går på do og bæsjer hvert 15 minutt.. tuller ikke! Jeg vet at hun gjør nummer 2 for hver gang jeg eller noen andre skal bruke doen etter hun har vært der stinker det og det ligger ofte avføringsrester nede i doskålen🤢 Å drite så mye kan da umulig være normalt? Vi har bare en do så det er ganske ubehagelig for oss andre hver gang noen av oss skal gå på do etter hun har vært der.. noe som skjer ofte. Noen som har opplevd lignende? Og hva ville dere gjort med situasjonen? Syns hun i det minste kunne vasket doen etter seg.. Anonymkode: 32058...229 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 16. november 2021 Kanskje hun har en sykdom du ikke vet om? Dessuten har du ingenting med dette å gjør. Anonymkode: 00483...289 53
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #3 Skrevet 16. november 2021 Så dum som dette går det jo ikke an å være, skal du trolle så kan du ihvertfall finne på noe plausibelt og ikke helt hjernedødt. Anonymkode: 7e441...302 14
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #4 Skrevet 16. november 2021 Kjipt for dere, men garantert mye kjipere for henne. Tror du hun synes det er gøy? Tror du hun godter seg over at dere må bruke doen etter henne? Hun er nok heller flau over det. Anonymkode: b902e...814 29
Gjest laPistola Skrevet 16. november 2021 #5 Skrevet 16. november 2021 Nei, dette er ikke normalt, så hun er nok syk stakkars. Enig i at hun bør vaske. Dere kan eller prøve det gamle trikset med og tenne er fyrstikk og la brenne noen sekk, eller kjøpe en duftspray.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #6 Skrevet 16. november 2021 Ts her At man kan forvente at hun vasker doen etter seg er det vel det minste hun kunne gjort.. ja kan godt være hun er syk men altså er en utrolig belastning for oss andre at hun går på do 3-4 ganger i timen. Håper hun får orden på det. Må jo være slitsomt for henne også. Anonymkode: 32058...229 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #7 Skrevet 16. november 2021 Heng opp påminning om toalettvask på do! Anonymkode: 88be4...b7f 12
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #8 Skrevet 16. november 2021 Stakkars dame:( Hun bør være sykmeldt. Kanskje hun har en betennelsessykdom i tarm, kreft, cøliaki eller stressympypemr. Anonymkode: b9761...808 10
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #9 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har en kollega som går på do og bæsjer hvert 15 minutt.. tuller ikke! Jeg vet at hun gjør nummer 2 for hver gang jeg eller noen andre skal bruke doen etter hun har vært der stinker det og det ligger ofte avføringsrester nede i doskålen🤢 Å drite så mye kan da umulig være normalt? Vi har bare en do så det er ganske ubehagelig for oss andre hver gang noen av oss skal gå på do etter hun har vært der.. noe som skjer ofte. Noen som har opplevd lignende? Og hva ville dere gjort med situasjonen? Syns hun i det minste kunne vasket doen etter seg.. Anonymkode: 32058...229 Men hallo! La hun bæsje så mye hun vil! Er faen ikke din buisnies! Du kan godt sette opp ei lapp eller noe om at alle ska rengjøre Etter seg fra dobesøket. Be sjefen kjøpe in dobørste og luftfrisker og er badrumsrens ved siden av. Koster Lite, er enkelt å bruke og er svært effektivt! Det er normalt å bæsje, vil alltid være. Og kanske vedkommende har ei sykdom Who knows! Og det er lov å jobbe uansett om man har mageproblemer eller ikke! Anonymkode: 7553c...26b 7
Entern Skrevet 16. november 2021 #10 Skrevet 16. november 2021 Hvert 15. minutt!? Det er jo helt sprøtt!!! Det her må da være trolling??? 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #12 Skrevet 16. november 2021 Entern skrev (5 minutter siden): Hvert 15. minutt!? Det er jo helt sprøtt!!! Det her må da være trolling??? Nei det er helt sant. Hun går ihvertfall på do 3-4 ganger i timen. Er 2 ganger i halvtimen det! Synes synd i henne og håper hun får fikset det. Ts Anonymkode: 32058...229
Juniper Skrevet 16. november 2021 #13 Skrevet 16. november 2021 Hvis dette faktisk er reelt, så er det to ting jeg reagerer på. At en voksen person ikke har skamvett til å gjøre reint toalettet på jobb etter bruk er bare uforstålig. Tidsbruk. Et toalettbesøk med alt inkludert tar minst 5 minutter ut av arbeidstiden. 3-4 turer pr time utgjør 15-20 minutter! Som arbeidsgiver ville jeg faktisk vært nødt til å reagere i en sånn situasjon. Vi snakker om at 1/3 til 1/4 av arbeidsdagen brukes på toalettet! Det må jo føre til at denne ansatte er ekstremt lite produktiv, og trolig koster arbedsplassen mer enn vedkommende smaker. Og bare for å ha sagt det, jeg har aldri lagt meg opp i ansattes do-rutiner. Men toalettbesøk legges jo gjerne automatisk til før eller etter arbeidstid, en tur i lunsjen, og mulig en runde på formiddagen eller ettermiddagen ved behov. Ikke konstant! 4
Entern Skrevet 16. november 2021 #14 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei det er helt sant. Hun går ihvertfall på do 3-4 ganger i timen. Er 2 ganger i halvtimen det! Synes synd i henne og håper hun får fikset det. Ts Anonymkode: 32058...229 Da er det jo virkelig synd på henne! Jeg hadde en gang en ganske kjip mage-/tarminfeksjon som varte i 3 uker. Da måtte jeg løpe på do innen en halvtime av matinntak, eller drikkeinntak utover vann. Stort sett. Jeg slet skikkelig med å ta til meg næring, og var slapp og gikk ned flere kilo... Men jeg måtte ikke på do hvert 15. minutt 😮 (Og etterlot selvsagt ikke rester, alt var flytende og temmelig ketchup farget, så uansett hva hun har er det noe helt annet enn det jeg hadde)
Entern Skrevet 16. november 2021 #15 Skrevet 16. november 2021 Juniper skrev (3 minutter siden): Hvis dette faktisk er reelt, så er det to ting jeg reagerer på. At en voksen person ikke har skamvett til å gjøre reint toalettet på jobb etter bruk er bare uforstålig. Tidsbruk. Et toalettbesøk med alt inkludert tar minst 5 minutter ut av arbeidstiden. 3-4 turer pr time utgjør 15-20 minutter! Som arbeidsgiver ville jeg faktisk vært nødt til å reagere i en sånn situasjon. Vi snakker om at 1/3 til 1/4 av arbeidsdagen brukes på toalettet! Det må jo føre til at denne ansatte er ekstremt lite produktiv, og trolig koster arbedsplassen mer enn vedkommende smaker. Og bare for å ha sagt det, jeg har aldri lagt meg opp i ansattes do-rutiner. Men toalettbesøk legges jo gjerne automatisk til før eller etter arbeidstid, en tur i lunsjen, og mulig en runde på formiddagen eller ettermiddagen ved behov. Ikke konstant! Øøøøøøøh...her er det åpenbart noe medisinsk involvert. Å gjøre seg høy og mørk i en sånn situasjon er ikke smart. 9
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #16 Skrevet 16. november 2021 Nei, ikke alle skjønner dette med dobørster. Jeg satte en gang tre nyinnkjøpte dobørster rundt et do på jobben slik at det tilsammen stod fire der. Da ble det fart i børstingen! Vedkommende som pleide å "sette sine spor" tok da heldigvis hintet og siden har det vært mye bedre der. Anonymkode: bc34a...568 2
Juniper Skrevet 16. november 2021 #17 Skrevet 16. november 2021 Entern skrev (Akkurat nå): Øøøøøøøh...her er det åpenbart noe medisinsk involvert. Å gjøre seg høy og mørk i en sånn situasjon er ikke smart. Klart det er noe medisinsk involvert. Jeg svarte fra et perspektiv som arbeidsgiver. Om 1/3 av arbeidsdagen skal brukes på do så må man faktisk få på plass en gradert sykemelding så arbeidsgiver ikke drar hele dette lasset! Og medisinsk årsak unnskylder ikke ureinslighet! 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #18 Skrevet 16. november 2021 Jeg løper nærmest daglig på toalettet hvert tiende minutt i et par timer. Det er fordi jeg går på vanndrivende. Jeg har en sykdom som gjør at jeg lett får vann i lungene. Hvis jeg ikke tar vanndrivende om morgenen så blir jeg tungpusten og sliten utover ettermiddagen. Anonymkode: 36d78...d9d 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #19 Skrevet 16. november 2021 Jeg flyr på do de to-tre første timene etter jeg har stått opp hver dag. Irritabel tarm. Anonymkode: ee0c1...894 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #20 Skrevet 16. november 2021 Hvordan vet TS at denne arbeidstakeren ikke allerede har en avtale med arbeidsgiver?? Det høres jo ut som sykdom, så jeg vil tro at det gjøres visse avtaler? Anonymkode: 7be5f...394 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå