AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #1 Skrevet 16. november 2021 Alle på jobb var på julebord forrige helg. Jeg har jobbet der i ett år, og var ikke invitert. Jeg hadde fri den dagen, så var ikke sånn at jeg skulle jobbe mens de var på julebord heller. Vi er rundt 80 ansatte til sammen, men folk med lavere stillingsprosent enn meg, var der. Jeg jobbet dagen etter julebordet, og alle hadde vært der, utenom meg, og de snakket ikke om annet hele arbeidsdagen. Jeg sa ingenting, men kjente det stakk litt. Er ikke dette rart? Er det noe uskrevne regler om hvem som blir bedt og ikke? Dette er innen helse. Anonymkode: d7615...570
Taluno Skrevet 16. november 2021 #2 Skrevet 16. november 2021 Alle steder jeg har jobbet så har det vært oppslag om julebord enten på tavle eller intranett, med info om påmelding, og åpent for alle ansatte. Men aldri vært noe mer invitasjon enn som så. Har det kun blitt sendt ut privat invitasjon hos dere? Eller hemmelig påmelding? 7
Mezzosoprena Skrevet 16. november 2021 #3 Skrevet 16. november 2021 Ble det sendt invitasjoner til hver enkelt altså? På alle steder jeg har jobbet har gått til enten fellesmail eller et oppslag på en eller annen infotavle... Jeg tenker at du kanskje over oversett en fellesinvitsajon? 4
Ullvott Skrevet 16. november 2021 #4 Skrevet 16. november 2021 Det er kjemperart at du ikke ble bedt. Dette må ha vært en forglemmelse. Hos oss hadde jeg falt ut av fellesmail-lista første høsten jeg jobbet der, men da de andre begynte å snakke om julebordet og spurte hva jeg skulle ha på meg osv, ble det oppdaget og rettet opp i med en gang. 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #5 Skrevet 16. november 2021 Jeg tror også at det har skjedd enten for forglemmelse/feil, at du har gått glipp av fellesmail eller noe slikt. Det er ikke vanlig at det sendes ut individuelle invitasjoner, og det er veldig lite sannsynlig at du har blitt ekskludert med vilje. Anonymkode: 7a377...cdc 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #6 Skrevet 16. november 2021 Men det er jo ikke sånn at ingen noen gang har nevnt julebordet slik at du ikke har hatt mulighet til å påpeke at du ikke er invitert..? Du må jo ta litt ansvar selv også? Anonymkode: 6f89b...23d 8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #7 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Men det er jo ikke sånn at ingen noen gang har nevnt julebordet slik at du ikke har hatt mulighet til å påpeke at du ikke er invitert..? Du må jo ta litt ansvar selv også? Anonymkode: 6f89b...23d Jeg jobber bare deltid, og noen ganger kan det gå 10-12 dager på det lengste mellom hver gang jeg er der. Aner ikke hvordan de ble invitert. Men folk som jobber sjeldnere enn meg, var jo på julebord. TS Anonymkode: d7615...570
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #8 Skrevet 16. november 2021 Ble det sendt ut personlige invitasjoner eller var det satt opp et skriv hvor det var påmelding med frist osv? Evt. fellesmail? Anonymkode: 71a0c...628 2
Taluno Skrevet 16. november 2021 #9 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg jobber bare deltid, og noen ganger kan det gå 10-12 dager på det lengste mellom hver gang jeg er der. Aner ikke hvordan de ble invitert. Men folk som jobber sjeldnere enn meg, var jo på julebord. TS Anonymkode: d7615...570 Mest sannsynlig har det vært oppslag/info om dette på arbeidsplassen, og du ikke har fått det med deg fordi du ikke har vært der. De andre som jobber demtid har mest sannsynlig vært innom i perioden det har vært info. Hvordan ble det invitert i fjor? Hvordan har det blitt informert om andre sosiale ting? Jeg har svært liten tro på at en så stor arbeidsplass bevist utelukker invitere en ansatt. Men du kan jo spørre en av dine kolleger om hvordan info om julebordet ble gitt? 7
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #10 Skrevet 16. november 2021 Alle steder jeg har jobbet har man måttet melde seg på selv, og informasjonen har blitt formidlet gjennom et oppslag på tavla. Det er kjipt når man går glipp av det da. Hos oss har det nærmest vært umulig, siden enkelte maser om julebord fra slutten av august. Og når påmeldingen åpner er det bare mas om "har du meldt deg på? skal du melde deg på? ALLE MÅ BLI MED" Anonymkode: 3165e...637 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #12 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Men folk som jobber sjeldnere enn meg, var jo på julebord. TS Anonymkode: d7615...570 Da er det en forglemmelse. Du bør ta opp dette i ettertid, og så burde du selvsagt gitt beskjed da du ble kjent med at det skulle holdes julebord. Man får ingenting dersom man bare står med lua i handa. Anonymkode: 32491...0f8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #13 Skrevet 16. november 2021 Min mann fikk ikke vite om ferieplan i våres fordi infoen ble lagt på en hylle som ca aldri blir brukt. Har du sjekket posthylla di? Anonymkode: d1cd4...c5d 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #14 Skrevet 16. november 2021 Jeg kan huske en gang jeg ikke fikk julegave. Jeg hadde et "sateittkontor" og de hadde antakelig glemt meg. Det gikk lang tid før jeg skjønte at alle andre hadde fått og da jeg etterlyste det lot de som de ikke forsto. Du er vel ikke innleid? Noen bedrifter invitere ikke innleide. Andre bedrifter inviterer kun fast ansatte og ikke ringevikarer, kan det ha noe med kontrakten din å gjøre. Uansett - dårlig gjort! Anonymkode: 9935f...fd1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #15 Skrevet 16. november 2021 Her høres det ut som du bare ikke har fått med deg fellesinfo som er gitt. Jeg har aldri vært med på at man blir invitert til julebord, bare at info deles felles. Anonymkode: a623a...947
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #16 Skrevet 16. november 2021 Tipper du ikke har fått med deg et felles oppslag med liste for påmelding. Er du fast ansatt eller ringevikar? Anonymkode: cf8c7...736
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå