Gå til innhold

Positiv test to uker etter ikm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som har testet positivt lenge etter ikm? 

Anonymkode: ac005...e08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har du hatt ekstremt den eggløsning, eller så er den falsk positiv. Ved IKM skal tester slå ut positiv om man er gravid, for da er HCG nivået så høyt at omtrent enhver test skal klare å ta det opp. Unntaket er hvis du har veldig kort lutealfase, men jeg har lutealfase på 10 dager og jeg fikk positiv test på IKM. 

Anonymkode: 0e410...e88

• Liker 2
Skrevet

Jeg testet positivt i uke 6, kjenner flere som ikke har testet positivt før i uke 8, så at du har testet positivt nå betyr mest sannsynligvis at du er gravid! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Da har du hatt ekstremt den eggløsning, eller så er den falsk positiv. Ved IKM skal tester slå ut positiv om man er gravid, for da er HCG nivået så høyt at omtrent enhver test skal klare å ta det opp. Unntaket er hvis du har veldig kort lutealfase, men jeg har lutealfase på 10 dager og jeg fikk positiv test på IKM. 

takk for svar, men ønsker gjerne å

høre fra de som har opplevd det samme

Skrevet

Du har nok hatt senere eggløsning enn du har trodd :)  

Anonymkode: 61e35...764

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

takk for svar, men ønsker gjerne å

høre fra de som har opplevd det samme

Beklager realiteten, men enten så tester du positiv rundt IKM eller så har du hatt sen eggløsning. 

• Liker 1
Skrevet

Eller så tester du feil. Det var en tråd for en tid tilbake med ei som stakk testen i do etter å ha tisset, det var vel ikke deg vel? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Beklager realiteten, men enten så tester du positiv rundt IKM eller så har du hatt sen eggløsning. 

image.png.fb0528b8b1a71151153a2227df0f7ab9.png

Dette. 2 uker etter IKM (ca. 30 dpo) har kvinner i gjennomsnitt et hcg-nivå på 15155, mens det lavest rapporterte nivået ligger på 224. Til sammenligning slår graviditetstester ut på 20.

Så ja - de aller fleste som får positive tester lenge etter IKM har nok tatt feil av eggløsningsdagen, eller opplevd å få falsk negativ graviditetstest tidligere. Har også lest at noen kan ha så effektive nyrer at de ikke slipper ut noen avfallsstoffer (hcg) i urinen, men dette er veldig sjeldent (og hcg vil likevel kunne påvises i blodet). 

Anonymkode: 61e35...764

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...