AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #1 Del Skrevet 16. november 2021 Etter ett halvt år med prøving, uten hell, kjøpte jeg en clearblue fertilitetsmonitor for å kunne følge med på om jeg i det heletatt har EL. Dette er første syklusen jeg bruker den. Startet å teste etter eggløsning 2 dager etter siste blødningsdag (dag 8), fikk da høy og har det fortsatt (dag 22). Er det noe vits i å fortsette å teste? Regner med at eggløsningen evt allerede har vært 🤔 ifølge womanlog og Flo var eggløsningsdag 10/11 november, dag 16/17. Har noe uregelmessig mens, og tenkte derfor at det var gunstig med denne monitoren. Noen med erfaring? 🤞🏼 Vi lengter etter barn nr 2 ❤️ Anonymkode: 6dc1e...231 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #2 Del Skrevet 16. november 2021 Jeg har selv denne monitoren, men kommet frem til at det fungerer like bra for meg med vanlige eggløsningstester. Pga pcos har jeg noe lang syklus på ca 35-40 dager. Jeg har brukt både monitor og billige strips samtidig, og funnet ut at jeg har eggløsning akkurat litt for sent for at monitoren plukker den opp. Jeg har også økt østrogennivå, noe som gjør at jeg får "høy" relativt tidlig i syklusen og det varer helt til jeg har brukt opp de 20 pinnene (så får jeg EL typ 3-4 dager senere, men da er testperioden over for monitoren). Det kan også være at du har kort LH-topp, slik at maskinen ikke fanger opp økningen. Eks hvis du tester på morgenen, men har økning på ettermiddag. Anonymkode: e0c86...e9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 16. november 2021 #3 Del Skrevet 16. november 2021 Jeg har brukt den før og den har fungert kjempebra. Ville fortsatt å teste etter el om jeg var deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 16. november 2021 #4 Del Skrevet 16. november 2021 Jeg mener å huske at første gang man bruker en slik så bruker den syklusen på å 'bli kjent' med deg? 🤔 Har hørt om flere som har fått høy i 20 dager. Men om du har EL rett rundt hjørnet så skal den bli max altså. Har den ikke sagt det så ville jeg vært særs skeptisk til at EL har vært... å stole på apper kan man i alle fall ikke. Det er jo EL-testing/temping som er verktøyene for å kartlegge EL. Jeg mener også at en CBFM ikke er et særlig nyttig verktøy hvis man har sen EL. Jeg forsto det etter noen syklusers bruk. Fikk bare lav/høy på mine 20 dager, men nå viste det seg at jeg pleide å ha EL rundt CD26, så det var ikke så rart at det ikke slo ut på meg. Ble bedre med billige strimler for meg da. Ville absolutt fortsatt med testingen om jeg var deg 🤞 Vet veldig godt hvordan det er å ha ønske om søsken... Her satt nr.2 etter 13 måneder med intens prøving. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Marihøna* Skrevet 16. november 2021 #5 Del Skrevet 16. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei, og takk for svar! Kjøpte monitoren for å få det "svart på hvitt" om jeg hadde eggløsning eller ikke, orker ikke å drive å tolke stimmeltester 🙈 Kaaaan kanskje være jeg har pcos jeg også. Var hos gynokolog for mange år siden, og hun nevnte det litt sånn i forbifarten. Ble noen år gravid etter det, da vi var uforsiktige den ene gangen, så har ikke tenkt så mye mer over det. Vurderer å få henvisning til gynokolog for å ta en sjekk, nå når vi faktisk prøver. Er du prøver eller har du blitt gravid etter du fikk "diagnosen?", isåfall fikk du noe medisinsk behandling for å bli gravid? Vurderer å stille monitoren slik at jeg tester på ettermiddagen neste syklus dersom vi ikke lykkes denne gangen, ettersom det tydeligvis kan være bedre å teste for EL på dagen 🤔 Laura80 skrev (10 timer siden): Jeg har brukt den før og den har fungert kjempebra. Ville fortsatt å teste etter el om jeg var deg. Funket den bra første syklus eller tok det et par sykluser før den ble mer nøyaktig? Tenker jeg fortsetter testingen hvertfall 3 sykluser til, om vi ikke treffer blink. Ble bare litt demotivert idag 😥 Amatariel skrev (3 timer siden): 🤔 Tusen takk svar 🥰 Tenker også at monitoren kanskje bare må bli litt kjent som du sier, håper det evt blir bedre neste syklus.. Har brukt appene som ett utgangspunkt, men kan nok være vi har lagt inn aksjer på feil tidspunkt ja. Vi hadde en glipp med første barn, og da ble jeg gravid, og ifølge appen var det på EL, men hadde også en kortere/mer forutsigbar syklus. Fortsetter med testing ja, ble bare litt motløs idag, med enda en dag hvor det sto høy. Får vurdere strimmel også neste måned dersom vi ikke treffer nå 🤞🏼 Vi drøyde prøvingen ett år for at det skulle passe med jobb og nytt hus, såå har vært klare sånnsett ei stund 🤞🏼 idget span Endret 16. november 2021 av *Marihøna* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Marihøna* Skrevet 20. november 2021 #6 Del Skrevet 20. november 2021 Da fikk jeg lav på monitoren idag. Vil det da tenkes at jeg nettopp har hatt EL? Fikk ingen maksimal, bare høy fra syklusdag 8-26 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå