AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #1 Skrevet 16. november 2021 Når bør jeg kontakte lege egentlig? Er veldig i tvil, da legen min er i perm og vikaren er egentlig ganske tafatt.. I helgen fikk eldste feber, og det gjorde også babyen han er syv og halv måned. Han hadde 38 i feber én dag og hatt egentlig dårlig matlyst. Han får i seg mat, men ikke så mye som han pleier. Han er også mer sutrete enn vanlig, jeg mistenker det er fordi han begynte å hoste og gråter etter det som om han har vondt i halsen. Idag har det kommet gult snørr. Han sliter også med å sove nettop kanskje pga nesetetthet og hoste. Han har det helt greit når han er våken, men trenger mye mer kontakt. Jeg er bekymret for rs virus, men finner kanskje ikke ut av det om vi ikke kommer inn hos legen pga symptomene.. Hadde du dratt med baby til legen i dette tilfellet? Det er jo uansett ikke mye han får gjort? Anonymkode: f3110...100
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #2 Skrevet 16. november 2021 Legen får ikke gjort noe uansett om det er RS, så du må bare behandle symptomene. Så lenge barnet får i seg væske og ellers ikke har veldig høy feber, ikke har pustevansker og så videre. Anonymkode: 12966...9a0 6
GulSitron Skrevet 16. november 2021 #4 Skrevet 16. november 2021 Strever baby med å puste? Har du forsøkt saltvannsdråper i nesa? min på ett år har hatt samme greia, for oss funket det med en dusj på kvelden før leggetid for å løsne opp i nesa samt å ha hodeenden litt hevet. Gav også flytende Paracet (føler det hjelper bedre enn stikkpiller pluss at jeg føler meg som en overgriper når jeg skal gi stikkpille) ved høy feber. Har alltid vann tilgjengelig så han kan drikke når han vil og hvis han drikker lite frister jeg med litt tynn saft. Hadde sett det an og hvis baby har høy feber over noen dager hadde jeg kontaktet lege og forhørt meg om hva jeg evt kan gjøre eller om vi skal ta en tur til legen. I år er visst forkjølelsen verre enn tidligere pga covid og påfølgende rengjøring 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #5 Skrevet 16. november 2021 GulSitron skrev (Akkurat nå): Strever baby med å puste? Har du forsøkt saltvannsdråper i nesa? min på ett år har hatt samme greia, for oss funket det med en dusj på kvelden før leggetid for å løsne opp i nesa samt å ha hodeenden litt hevet. Gav også flytende Paracet (føler det hjelper bedre enn stikkpiller pluss at jeg føler meg som en overgriper når jeg skal gi stikkpille) ved høy feber. Har alltid vann tilgjengelig så han kan drikke når han vil og hvis han drikker lite frister jeg med litt tynn saft. Hadde sett det an og hvis baby har høy feber over noen dager hadde jeg kontaktet lege og forhørt meg om hva jeg evt kan gjøre eller om vi skal ta en tur til legen. I år er visst forkjølelsen verre enn tidligere pga covid og påfølgende rengjøring Takk for fine råd, her er det kun flytende som gjelder av samme grunn:) Vann drikker han heldigvis ❤️ AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Legen får ikke gjort noe uansett om det er RS, så du må bare behandle symptomene. Så lenge barnet får i seg væske og ellers ikke har veldig høy feber, ikke har pustevansker og så videre. Anonymkode: 12966...9a0 Nettopp det. Anonymkode: f3110...100
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #6 Skrevet 16. november 2021 GulSitron skrev (4 minutter siden): Strever baby med å puste? Har du forsøkt saltvannsdråper i nesa? min på ett år har hatt samme greia, for oss funket det med en dusj på kvelden før leggetid for å løsne opp i nesa samt å ha hodeenden litt hevet. Gav også flytende Paracet (føler det hjelper bedre enn stikkpiller pluss at jeg føler meg som en overgriper når jeg skal gi stikkpille) ved høy feber. Har alltid vann tilgjengelig så han kan drikke når han vil og hvis han drikker lite frister jeg med litt tynn saft. Hadde sett det an og hvis baby har høy feber over noen dager hadde jeg kontaktet lege og forhørt meg om hva jeg evt kan gjøre eller om vi skal ta en tur til legen. I år er visst forkjølelsen verre enn tidligere pga covid og påfølgende rengjøring Glemte jo å svare på det første. Har bare prøvd nesesuger og ikke saltvann, kan prøve, han strever ikke med å puste i det hele tatt 😊 Anonymkode: f3110...100 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #7 Skrevet 16. november 2021 RS er verst på dag 5. så du bare venter og ser an. Gå kun til legen hvis barnet ikke spiser og sliter med å puste. Anonymkode: 98bf0...d64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå