Gå til innhold

Baby 8 måneder som ikke klarer å sovne uten mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når går denne fasen over?

De siste månedene har hun vært sånn at hun bare sovner når jeg legger henne. Må da bysse, bære og synge, men hun sovner greit. Om pappaen prøver, hylgråter hun til hun begynner å brekke seg hvis han prøver så lenge. Før var det likt for oss begge, og en periode roet hun seg best hos pappa.

Kan vi gjøre noe for å endre dette? Slitsomt for oss begge dette, jeg har 0 frihet på kveldene og sårt for pappa at hun bare gråter.

Anonymkode: ff37f...f86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt vanlig. La pappaen prøve med jevne mellomrom, men blir det for mye gråt ville jeg tatt over. Det går som regel over igjen og så kan pappa legge uten problemer. 

Anonymkode: 5a300...95c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når går denne fasen over?

De siste månedene har hun vært sånn at hun bare sovner når jeg legger henne. Må da bysse, bære og synge, men hun sovner greit. Om pappaen prøver, hylgråter hun til hun begynner å brekke seg hvis han prøver så lenge. Før var det likt for oss begge, og en periode roet hun seg best hos pappa.

Kan vi gjøre noe for å endre dette? Slitsomt for oss begge dette, jeg har 0 frihet på kveldene og sårt for pappa at hun bare gråter.

Det er nok bare en periode. Men det tar lang tid når du legger og? Tror jeg ville justert leggetida litt. Husker min la seg ca 19-19.30, men plutselig funka ikke det. 17.30-18 funka bedre, barnet sovna fort.

Anonymkode: 33f00...587

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Helt vanlig. La pappaen prøve med jevne mellomrom, men blir det for mye gråt ville jeg tatt over. Det går som regel over igjen og så kan pappa legge uten problemer. 

Anonymkode: 5a300...95c

Godt å høre at det er vanlig😊 Gleder meg til det går over😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er nok bare en periode. Men det tar lang tid når du legger og? Tror jeg ville justert leggetida litt. Husker min la seg ca 19-19.30, men plutselig funka ikke det. 17.30-18 funka bedre, barnet sovna fort.

Ja, det tar evigheter føler jeg😅 Legger henne ned og tror hun har sovnet, fem minutter senere er det på igjen. Hun våkner endel på kvelden også, det gjorde hun ikke før. Prøver å legge henne rett i senga, da blir det og hylskriking. Skal prøve å legge litt tidligere og se.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det tar evigheter føler jeg😅 Legger henne ned og tror hun har sovnet, fem minutter senere er det på igjen. Hun våkner endel på kvelden også, det gjorde hun ikke før. Prøver å legge henne rett i senga, da blir det og hylskriking. Skal prøve å legge litt tidligere og se.

Går du ut av rommet iløpet av de 5 min? Husker det var en stund jeg trodde min hadde sovna skikkelig, og gikk fra rommet for tidlig. Begynte da å være nær og stryke litt på han 15 min etter at det så ut som han sov.

Slitsomt når det står på med eviglang legging 😐

Skrevet

Hjelper ikke om jeg går ut eller ikke, hun vil opp i armene når hun våkner😑 Prøvd å stryke på/holde i handa/på brystet når hun ligger i senga, men hun hylgråter. Roer seg straks hun kommer i armene.

Skrevet

Driver hun og får tenner? Min ble mye "vanskeligere" da, altså "vanskelig" som i at han bare skulle ha det beste. Jeg har alltid vært favoritten, så når han er skikkelig lei seg er det bare mamma som duger. Her har dessverre ikke far vært flink til å stå i det heller (ja, jeg har sluppet han til). Far må bare fortsette å prøve en stund, men så må du overta hvis ungen blir helt hysterisk og han ikke får roet ned.

Anonymkode: 68d05...3c1

Skrevet

Kan det være begynnende separasjonsangst? Litt tidlig, men det er jo mulig. 

Her kunne ikke far legge mellom 4 og 9 måneder, på tross av gjentatte og utmattende forsøk. En dag løsnet det bare, og siden har far hatt absolutt lettest for å legge. 

Det er slitsomt, vanlig og det går seg til. Du har min dypeste medfølelse. 

Skrevet

Det går over,  og kommer sikkert tilbake igjen.  Her var det kun pappa som klarte å legge i ukesvis,  så var det bare mamma, så pappa. Nå er han 2 år og 2 mnd og vil ga pappa igjen, mens jeg klarte det for et par uker siden ☺

Anonymkode: 2fa67...ab1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...