Gå til innhold

invitere hvem...

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har nå så smått kommet igang igjen med forholdet og bryllups planer, og hadde i utgangs punktet tenkt til å be alt og alle (noen kun til kaffe...)

men nå er situasjonen slik at vi har planer om å flytte / kjøpe nytt hus, og da sier det seg selv at økonomien ikke er på topp...

det jeg lurer på er det dumt å kun be de i familien som vi føler vi har kontakt med??? eks min sambo har noen søskenbarn som han ser flere ganger i året, og noen han kun ser ved spesielle anledninger (noen av disse møtte ikke jeg før vi hadde vært sammen i3 år)...

kan vi utelukke disse eller er det alle eller ingen... ????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er litt alle eller ingen på sånne spørsmål.

Men man inviterer jo de man selv ønsker - det er deres bryllup. :)

Skrevet

det jeg lurer på er det dumt å kun be de i familien som vi føler vi har kontakt med??? 

Det synes jeg ikke er dumt i det hele tatt. Sånn har vi gjort det. Vi har invitert den aller nærmeste familie som vi har jevnlig kontakt med.

Skrevet

Dette er jeg også enig i.

Skrevet

Min familie er kjempestor, så der inviterer man de få søskenbarna man har kontakt med; min bror inviterte 5 som han til dels har vokst opp sammen med, jeg inviterte kun kusinen min, men så var hun også forloveren min da ;) Ellers har vil til og med invitert bare utvalgte tanter og onkler, likevel ble min brors bryllup ganske stort; 120 gjester... Vi har begge prioritert venner som er der med og for oss fremfor slektninger som egentlig ikke angår oss. Det er ingen regler, og det er alltid noen som blir fornærma uansett har jeg funnet ut. Ingen jeg vet om i våre bryllup, jeg har bare hørt folk snakke om andres, og det er alltid noen sure miner...

Skrevet

I bryllup inviterer man de man vil invitere.

Det er mange grunner til at man ber forskjellig.

Noen vil ha små bryllup, noen store.

Noen vil ha mye familie, noen vil ha mye venner. Og så skal det jo gjerne være en viss balanse mellom familiene også.

Da vi gifta oss var det kun en kusine av mannen min som det var naturlig å be.

Da kunne jo ikke jeg be alle mine 20- 30 med ektefeller. :ler:

Så da inviterte jeg de jeg har nærmest forhold til, og så hadde vi bryllupet på mitt hjemsted... og da var det jo naturlig at det var flere kaffegjester og slikt fra min side.

Skrevet

Inviter de dere har lyst til - det er deres dag!

Ikke bry dere om hva alle andre synes om dette!

Skrevet

Inviter de dere vil ha der. Vi hadde heller ikke med alt som kan krype og gå av slekt og venner

Skrevet (endret)

dersom det blir slik at vi ber med tanter/onkler

er det visse vi ikke kommer til å be

..det er tantene/onklene på faren som har samme far som faren. disse har vi null kontakt med..så derfor.. (på 6 år har jeg sett de 2.. kanskje 3 ganger)

og ei også på faren sin side...men med samme mor.

pga av måten hun er på.. klage klage klage..meg meg meg... klage klage klage..

(men vi kommer neppe til å be noen av tanter/onkler)

vi skal heller ikke be farmoren og stebestefaren til sambo

grunn: visse konflikter opp gjennom årene..

+ at i bryllupet til svoger så ble stebestefaren utroliig full.. bare klagde.. sa at han ikke viste hvem han var lenger..fordi han var jo ikke ordentlig bestefar til "Per" og "Pål".. + at han prøvde å legge ann på meg.. (dette har han tidligere gjort både med svigermor + kona til svigerbror).. så derfor blir de ikke bedt.. (og dette har svigers full forståelse for)

Så be akkuratt de dere vil!

ikke noen grunn til å be noen dere aldri ser..bare pga av at det er familie

Endret av IdaH
Skrevet

Syns dere skal be de dere har mest kontakt med. Det skal vi gjøre.

De som dere møter sjeldent møter dere kun ved spesielle anledninger. Et bryllup er jo en spesiell anledning, det skal sies, så dere må jo bare gjøre som det dere føler er riktig for dere. Ikke hva alle andre mener og synser! Det er DERES dag :Nikke:

Uansett lykke til med valget :klem:

Skrevet

Til vårt bryllup inviterte jeg kun kusine og fetter fra en "side", av den grunn at jeg ikke har noe særlig kontakt med de andre og når vi har kontakt så er det bare overfladisk tull.

Skrevet

Vi droppet den ene onkelen min. Ellers var alle invitert.

Har ikke noe i mot min onkel, men har aldri hatt noe særlig med ham å gjøre. Han har f.eks aldri gratulert meg med dagen (og datoen bør han huske ettersom han fyller samme dag). Ville bare vært veldig unaturlig for meg å ha ham der. Dette ble akseptert av alle, og mamma tror ikke han ville kommet om han var invitert. Han bpr store deler av året i utlandet og vi vet aldri hvor han er.

Skrevet

Velg de dere har kontakt med mest, kjenner best, det mener jeg da ;)

Vi kommer ikke til å invitere fjerne slektninger, men flest venner.

Gjest Markblomsten
Skrevet

Vi har kommer til å be de fleste tantene og onklene, og de søskenbarna vi har kontakt med. Når folk spør om vi ber tilogmed søskenbarn svarer vi bare at vi ber de vi har kontakt med. Det har vi ikke møtt noe motstand for hittil :)

Skrevet

og for oss blir det ca 1000,- for hver person, så det er ikke bare bare å be hele slekta ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...