AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #101 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Snakker vi blikking, eller var det en annen type provoserende blikk. Forstår at det må være veldig skummelt når hunder ser på deg med de onde øynene sine. Var jo bra at det kun ble med "blikking" i denne episoden. Og takk for at du advarte oss andre med å skrive et langt innlegg og advarte oss mot Staffer som blikker og er stiv i maska. Måtte vært traumatisk siden du ikke kan glemme den episoden. Men heldigvis gikk det bra som du sier og du og hunden kunne passere uten at noe skjedde. Men det hadde også vært interssant og visst hvilken type blikk din egen hund sendte, var det dådyrblikket som den alltid har når den ser på deg, eller hadde den kanskje blunket litt sånn frekt til den andre hunden. Anonymkode: e1b6d...9f2 Min var en valp på 3mnd. Og ja, blikket og kroppen var stiv. Ser jo at mange her skriver at staffer kan ha et slikt kroppsspråk uten at det betyr noe. Jeg hadde aldri møtt en staff før, så ja, jeg ble redd. Om en hund står der med et stivt kroppsspråk og stirrende øyne, så skal man holde seg unna. Det er helt normalt å reagere på kroppsspråk som i andre tilfeller ville vært svært truende. Eieren sto der med nesa i mobilen i tillegg. Jeg fortalte også tidligere i tråden om en annen staff jeg traff. Den kræsja inn i bena mine, hoppet rundt på fanget mitt og var ekstremt glad og energisk. Det er den glade energien jeg assosierer med staffer, og som gjør at jeg husker det andre møtet så godt. Det er også den energien som gjør at jeg aldri ville hatt staff selv. Det blir for mye for meg. Du trenger ikke å ta ting så personlig. Her skriver alle deres erfaring med staff. Da får man litt av hvert, nettopp fordi det er personlige erfaringer og opplevelser. Det er mange som har dårlig erfaring med min rase også, men jeg blir ikke sinna fordi de har hatt en dårlig opplevelse? Anonymkode: 19856...9bc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 22. november 2021 #102 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Min var en valp på 3mnd. Og ja, blikket og kroppen var stiv. Ser jo at mange her skriver at staffer kan ha et slikt kroppsspråk uten at det betyr noe. Jeg hadde aldri møtt en staff før, så ja, jeg ble redd. Om en hund står der med et stivt kroppsspråk og stirrende øyne, så skal man holde seg unna. Det er helt normalt å reagere på kroppsspråk som i andre tilfeller ville vært svært truende. Eieren sto der med nesa i mobilen i tillegg. Jeg fortalte også tidligere i tråden om en annen staff jeg traff. Den kræsja inn i bena mine, hoppet rundt på fanget mitt og var ekstremt glad og energisk. Det er den glade energien jeg assosierer med staffer, og som gjør at jeg husker det andre møtet så godt. Det er også den energien som gjør at jeg aldri ville hatt staff selv. Det blir for mye for meg. Du trenger ikke å ta ting så personlig. Her skriver alle deres erfaring med staff. Da får man litt av hvert, nettopp fordi det er personlige erfaringer og opplevelser. Det er mange som har dårlig erfaring med min rase også, men jeg blir ikke sinna fordi de har hatt en dårlig opplevelse? Anonymkode: 19856...9bc Det er jo forståelig at man blir redd og usikker om en hund oppfører seg sånn. Men ja, Staffer kan ha stivt blikk og kropp uten at det er noe fare. Men igjen, så er det ikke feil å trekke unna om man er usikker på en hund. Jeg bryr meg ikke om noen gjør det mot oss, jeg gjør det selv om jeg føler at en situasjon kan oppstå. Liker jo ikke å møte på andre hunder som er større enn min, og som oppfører seg på en måte jeg ser på som truende. Alle vill unngå å havne i dårlige, og potensielt stygge episoder hvor hunden ens blir skadet. Jeg har jo samme følelse over Schæfere og Rottweilere når jeg har med hund. Aldri helt trygg på de, for har opplevd flere episoder hvor de kaster seg mot oss med tennene på tørk. Men vet jo at det mange fine hunder av de også 😊 Blir bare litt ekstra oppmerksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #103 Del Skrevet 22. november 2021 Vil bare si at fordommer og rykter er jo alltid basert på NOE. At staffen har et dårlig rykte på seg kommer jo av at mange har hatt dårlig opplevelse med dem, og det er en sannhet ingen kan benekte. JA, det finnes staffer som er alrighte med mennesker og dyr. Men det finnes også en haug med staff som er jævlig lite trivelige, attpåtil farlige med andre hunder. Og det antallet med staff som er lite trivelige er ganske stort sammenlignet med endel andre raser. For meg er det ikke et unntak i rasen at hunden er samkjønnsaggressiv. Det er heller et trekk som ligger til rasen og som man må regne med når man kjøper den. Anonymkode: 429e6...b6e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #104 Del Skrevet 22. november 2021 Jeg kjenner forresten flere staffeoppdrettere. Enten har de voldsomt mange på fôr fordi det ikke går å ha dem i flokk hjemme, eller så bor dem oppdelt i huset. Èn flokk på tre individer, og en annen flokk på to individer som ikke fungerer med hverandre. Slitsomt. Anonymkode: 429e6...b6e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #105 Del Skrevet 22. november 2021 Så visst vi skal oppsummere tråden så kan vi se at det deler seg inn i to grupper. Gruppe en som består av eiere og tidligere eiere av Staff og burde ha mest kjennskap til rasen. Denne gruppen er stort sett fornøyd med valg av rase og forklarer på en balansert måte fordeler og ulemper som er det TS spør om. Gruppe to er gruppen som kun har sett rasen eller kjenner noen som har blitt spist av hundetypen. De er generøse og deler villig vekk sin erfaring med TS og alle andre som nevner Staff. De har også en egen rasedefinisjon på denne hundetypen, alt som har bull i navnet eller ligner, er per definisjon samme type hund. Herunder Pitbull, Amstaff, Bulldog, Bullshark, Hyene og hva den enkelte måtte ønske å putte inn i bulljongblandingen. Hunden er vanskelig i matveien da den kun vil ha levende for, men så lenge det er levende så går alt ned på høykant. På den positive siden kan de opplyse om at de lever som regel lenger enn eieren, han blir oppspist når hunden er fullvoksen uansett. Dette gjør at det er mange omplasseringshunder tilgjengelig og sånn sett relativt lett å få tak i. Tilnavnet nannydog fikk hunden når den kledde seg ut som rødhette, og alle kjenner den historien. Så rasen er rimelig slu, men du gjennomskuer den på de onde øynene og den stive og falske maska den setter opp. I mange land blir den satt ut for og bli kvitt problem med løshunder og katter, sett ut et par stykker og vent noen dager, så fins det ikke en eneste katt eller hund igjen. Bare to småfeite Staffer som rusler rundt med et stivt blikk. Sauedrap får våre vakre rovdyr skylden for, men gruppen vet at det er Staffen som står bakom. Gruppen er godt oppdatert da de leter verden rundt etter avisartikler og finner alt som innholder Staff eller Bull. De kunne blant annet meddele at det var en hotellstaff som hadde drept en gjest, den gangen var det også skytevåpen involvert. Gruppen er også opphavet til uttrykket bullshit ifølge wikipedia. Anonymkode: e1b6d...9f2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 22. november 2021 #106 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så visst vi skal oppsummere tråden så kan vi se at det deler seg inn i to grupper. Gruppe en som består av eiere og tidligere eiere av Staff og burde ha mest kjennskap til rasen. Denne gruppen er stort sett fornøyd med valg av rase og forklarer på en balansert måte fordeler og ulemper som er det TS spør om. Gruppe to er gruppen som kun har sett rasen eller kjenner noen som har blitt spist av hundetypen. De er generøse og deler villig vekk sin erfaring med TS og alle andre som nevner Staff. De har også en egen rasedefinisjon på denne hundetypen, alt som har bull i navnet eller ligner, er per definisjon samme type hund. Herunder Pitbull, Amstaff, Bulldog, Bullshark, Hyene og hva den enkelte måtte ønske å putte inn i bulljongblandingen. Hunden er vanskelig i matveien da den kun vil ha levende for, men så lenge det er levende så går alt ned på høykant. På den positive siden kan de opplyse om at de lever som regel lenger enn eieren, han blir oppspist når hunden er fullvoksen uansett. Dette gjør at det er mange omplasseringshunder tilgjengelig og sånn sett relativt lett å få tak i. Tilnavnet nannydog fikk hunden når den kledde seg ut som rødhette, og alle kjenner den historien. Så rasen er rimelig slu, men du gjennomskuer den på de onde øynene og den stive og falske maska den setter opp. I mange land blir den satt ut for og bli kvitt problem med løshunder og katter, sett ut et par stykker og vent noen dager, så fins det ikke en eneste katt eller hund igjen. Bare to småfeite Staffer som rusler rundt med et stivt blikk. Sauedrap får våre vakre rovdyr skylden for, men gruppen vet at det er Staffen som står bakom. Gruppen er godt oppdatert da de leter verden rundt etter avisartikler og finner alt som innholder Staff eller Bull. De kunne blant annet meddele at det var en hotellstaff som hadde drept en gjest, den gangen var det også skytevåpen involvert. Gruppen er også opphavet til uttrykket bullshit ifølge wikipedia. Anonymkode: e1b6d...9f2 😂🤣😂🤣😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #107 Del Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Så visst vi skal oppsummere tråden så kan vi se at det deler seg inn i to grupper. Gruppe en som består av eiere og tidligere eiere av Staff og burde ha mest kjennskap til rasen. Denne gruppen er stort sett fornøyd med valg av rase og forklarer på en balansert måte fordeler og ulemper som er det TS spør om. Gruppe to er gruppen som kun har sett rasen eller kjenner noen som har blitt spist av hundetypen. De er generøse og deler villig vekk sin erfaring med TS og alle andre som nevner Staff. De har også en egen rasedefinisjon på denne hundetypen, alt som har bull i navnet eller ligner, er per definisjon samme type hund. Herunder Pitbull, Amstaff, Bulldog, Bullshark, Hyene og hva den enkelte måtte ønske å putte inn i bulljongblandingen. Hunden er vanskelig i matveien da den kun vil ha levende for, men så lenge det er levende så går alt ned på høykant. På den positive siden kan de opplyse om at de lever som regel lenger enn eieren, han blir oppspist når hunden er fullvoksen uansett. Dette gjør at det er mange omplasseringshunder tilgjengelig og sånn sett relativt lett å få tak i. Tilnavnet nannydog fikk hunden når den kledde seg ut som rødhette, og alle kjenner den historien. Så rasen er rimelig slu, men du gjennomskuer den på de onde øynene og den stive og falske maska den setter opp. I mange land blir den satt ut for og bli kvitt problem med løshunder og katter, sett ut et par stykker og vent noen dager, så fins det ikke en eneste katt eller hund igjen. Bare to småfeite Staffer som rusler rundt med et stivt blikk. Sauedrap får våre vakre rovdyr skylden for, men gruppen vet at det er Staffen som står bakom. Gruppen er godt oppdatert da de leter verden rundt etter avisartikler og finner alt som innholder Staff eller Bull. De kunne blant annet meddele at det var en hotellstaff som hadde drept en gjest, den gangen var det også skytevåpen involvert. Gruppen er også opphavet til uttrykket bullshit ifølge wikipedia. Anonymkode: e1b6d...9f2 Som aktiv i hundemiljøet og NKK, samt ansatt innenfor kjæledyrbransjen hvor jeg samhandler med hundeeiere daglig så vil jeg påstå at jeg er over gjennomsnittet kjent med staff for å kunne omtale rasen, selv om erfaringene mine er negative. Jeg har nært kjennskap til flere individer i tillegg. At eierne selv synes hunden er verdens snilleste lykkepille er ikke så rart. Bare se på familien i siste sesong av Bølle til Bestevenn. De skjønte ikke hvorfor bikkja deres trakk mot andre hunder, for så å angripe dem. De trodde seriøst den ville hilse! Ergo - det finnes staffeeiere som har null peiling på hva slags hund de har i andre enden av båndet. Anonymkode: 429e6...b6e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #108 Del Skrevet 23. november 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Som aktiv i hundemiljøet og NKK, samt ansatt innenfor kjæledyrbransjen hvor jeg samhandler med hundeeiere daglig så vil jeg påstå at jeg er over gjennomsnittet kjent med staff for å kunne omtale rasen, selv om erfaringene mine er negative. Jeg har nært kjennskap til flere individer i tillegg. At eierne selv synes hunden er verdens snilleste lykkepille er ikke så rart. Bare se på familien i siste sesong av Bølle til Bestevenn. De skjønte ikke hvorfor bikkja deres trakk mot andre hunder, for så å angripe dem. De trodde seriøst den ville hilse! Ergo - det finnes staffeeiere som har null peiling på hva slags hund de har i andre enden av båndet. Anonymkode: 429e6...b6e HAHA! Du AAAANER ikke hva du prater om. Pluss medlem av korrupte NKK som støtter lidelse hos hunder-nei takk. Jeg gjentar og kom IKKE å si du har mer erfaring enn meg!. HELT sykt og vanvittig kunnskapsløst(!)) dette oppgulpet om hvor vanskelig staffer og hvor iboende ondskapsfull pitbulls er. Jeg vedder en MILLIARD at jeg har mest erfaring med og vet mest om de her i tråden ! Etter utallige år i USA og Australia , systematisk vært involvert rescue i USA i ihverfall 20 stater. Pit er DE MEST MISHANDLEDE RASER EVER! Seff vil torturerte hunder bite rasshøl, white trash hooligans om de kan!!!! OFTE er det blitt pga RÆVA "eiere " som har puttet de i idiot situasjoner , slipper de løs utsultedeog skadede. Når jeg er i Norge er jeg mest på Frogner og ser MANGE staffer. Hvor er alle disse beistene dere prater om ? Ser og treffer like fine og rare staffer som alle andre hunder! Omgås dere hooligans, bor dere i meget ressurssvakes områder? Det er allment kjent at de gjør det BEDRE enn gjennomsnittet på karakter tester. Og alle hunder skal sosialiseres fra tidlig alder uansett. Og kastreres. Det er takk og pris blitt enklere å kastrere i molbo Norge óg. Anonymkode: 8b50d...e3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #109 Del Skrevet 23. november 2021 Jeg vil vite på hvilket utrolig trashy stusslige steder dere staff motstandere bor? Anonymkode: 8b50d...e3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 23. november 2021 #110 Del Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Som aktiv i hundemiljøet og NKK, samt ansatt innenfor kjæledyrbransjen hvor jeg samhandler med hundeeiere daglig så vil jeg påstå at jeg er over gjennomsnittet kjent med staff for å kunne omtale rasen, selv om erfaringene mine er negative. Jeg har nært kjennskap til flere individer i tillegg. At eierne selv synes hunden er verdens snilleste lykkepille er ikke så rart. Bare se på familien i siste sesong av Bølle til Bestevenn. De skjønte ikke hvorfor bikkja deres trakk mot andre hunder, for så å angripe dem. De trodde seriøst den ville hilse! Ergo - det finnes staffeeiere som har null peiling på hva slags hund de har i andre enden av båndet. Anonymkode: 429e6...b6e Dårlige eiere av hund finner man innen alle raser. Var ikke akkurat noe prakt eksempel Odin (schæferen heller), men Gud så langt de har kommet alle sammen med veiledning. Både Odin og Joey kan nå gå forbi andre hunder uten problemer. Hos Joey var det jo usikkerhet ovenfor andre hunder, ikke aggresjon som gjorde at han utagerte. Var på Agility stevne i helgen, og der var det 3 Staffer som deltok. 0 problem med de løs blandt de andre hundene. Men ja det finnes grums i alle raser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 23. november 2021 #111 Del Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): HAHA! Du AAAANER ikke hva du prater om. Pluss medlem av korrupte NKK som støtter lidelse hos hunder-nei takk. Jeg gjentar og kom IKKE å si du har mer erfaring enn meg!. HELT sykt og vanvittig kunnskapsløst(!)) dette oppgulpet om hvor vanskelig staffer og hvor iboende ondskapsfull pitbulls er. Jeg vedder en MILLIARD at jeg har mest erfaring med og vet mest om de her i tråden ! Etter utallige år i USA og Australia , systematisk vært involvert rescue i USA i ihverfall 20 stater. Pit er DE MEST MISHANDLEDE RASER EVER! Seff vil torturerte hunder bite rasshøl, white trash hooligans om de kan!!!! OFTE er det blitt pga RÆVA "eiere " som har puttet de i idiot situasjoner , slipper de løs utsultedeog skadede. Når jeg er i Norge er jeg mest på Frogner og ser MANGE staffer. Hvor er alle disse beistene dere prater om ? Ser og treffer like fine og rare staffer som alle andre hunder! Omgås dere hooligans, bor dere i meget ressurssvakes områder? Det er allment kjent at de gjør det BEDRE enn gjennomsnittet på karakter tester. Og alle hunder skal sosialiseres fra tidlig alder uansett. Og kastreres. Det er takk og pris blitt enklere å kastrere i molbo Norge óg. Anonymkode: 8b50d...e3c Til å være så bereist og ha så mye erfaring, kan jeg fint si at du ikke har det høyeste kunnskapsnivået når det kommer til mtp avl og genetikk hos pitbull. (og staff) En kan gi en hund så mye kjærlighet og omsorg man bare vil, genetikken vil ALLTID slå igjennom uansett. At du føler for å måtte rakke ned på de som er uenige med deg ved å sikte til at de bor i ressurssvake områder og/eller er medlem i Norges største medlemsorganisasjon for hundeeiere, sier mer om deg enn de det gjelder. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #112 Del Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): HAHA! Du AAAANER ikke hva du prater om. Pluss medlem av korrupte NKK som støtter lidelse hos hunder-nei takk. Jeg gjentar og kom IKKE å si du har mer erfaring enn meg!. HELT sykt og vanvittig kunnskapsløst(!)) dette oppgulpet om hvor vanskelig staffer og hvor iboende ondskapsfull pitbulls er. Jeg vedder en MILLIARD at jeg har mest erfaring med og vet mest om de her i tråden ! Etter utallige år i USA og Australia , systematisk vært involvert rescue i USA i ihverfall 20 stater. Pit er DE MEST MISHANDLEDE RASER EVER! Seff vil torturerte hunder bite rasshøl, white trash hooligans om de kan!!!! OFTE er det blitt pga RÆVA "eiere " som har puttet de i idiot situasjoner , slipper de løs utsultedeog skadede. Når jeg er i Norge er jeg mest på Frogner og ser MANGE staffer. Hvor er alle disse beistene dere prater om ? Ser og treffer like fine og rare staffer som alle andre hunder! Omgås dere hooligans, bor dere i meget ressurssvakes områder? Det er allment kjent at de gjør det BEDRE enn gjennomsnittet på karakter tester. Og alle hunder skal sosialiseres fra tidlig alder uansett. Og kastreres. Det er takk og pris blitt enklere å kastrere i molbo Norge óg. Anonymkode: 8b50d...e3c Hunder, og dyr generelt har ikke moral. Ergo ser vi ikke på disse hundene som ondskapsfulle. Tvert i mot synes jeg synd på dem. Uttalelser som dette er hvorfor jeg har forsvinnende liten respekt for mange forkjempere for disse rasene. Snakker man med folk som driver med raser det faller seg naturlig å sammenligne med, som akita, chow chow, kaukasisk ovcharka, malle etc, får man et ærlig bilde av hvordan hunden er. Ikke en liste med sinte, irrelevante unnskyldninger, victim blaming og at dette er 100% trygge nanny dogs. Selv om adferd påvirkes av miljø, kan man ikke utelukke genetikk. Det er hele poenget med hvorfor raser eksisterer. Gjennom selektiv avl har vi laget hunderaser med ulike temperamenter, fysiske og mentale trekk. Du kan ikke elske det mer ut av disse hundene, enn man kan elske gjeterinstinktet ut av en BC. Jeg kan legge ut en liste med studier som bekrefter at selektiv avl har gitt raser med markante forskjeller adferdsmessig sett. Galgoer mishandles i ekstrem grad, men jeg har aldri hørt om noen som har blitt drept av en galgo. Eller greyhounds. Kan det være fordi det genetiske anlegget er annerledes mon tro? Det er utallige saker med hunder under pitbullparaflyen som har levd et trygt og stabilt liv fra de var valper som har tatt livet eller lemlestet sin egen eier: "It just snapped..." Det finnes ikke en eneste type hund som dreper sin egen eier like ofte, uavhengig av sosioøkonomisk status. Staffer er artige, som alle andre hunder, de er tøffe, tåler en støyt og i utgangspunktet en kul rase. MEN det er ikke en rase hvor det bør reklameres for at det er den beste og tryggeste hunden for barnefamilier, og at den går helt fint sammen med andre dyr og hunder. Man må være ærlig på hvordan samkjønnsaggressjon kan utarte seg, dette fikk en stakkars staffe-eier for ca 10 år siden smertelig erfare når den uten forvarsel gjorde utfall og hang seg fast i min hund. Jeg har aldri i mitt liv opplevd noe lignende, og hadde hunden min vært mindre hadde den vært død. Man skal ha respekt for hva man har på andre siden av båndet, og ikke ilegge hunden menneskelige egenskaper den ikke har. Anonymkode: 8a59c...869 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #113 Del Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Som aktiv i hundemiljøet og NKK, samt ansatt innenfor kjæledyrbransjen hvor jeg samhandler med hundeeiere daglig så vil jeg påstå at jeg er over gjennomsnittet kjent med staff for å kunne omtale rasen, selv om erfaringene mine er negative. Jeg har nært kjennskap til flere individer i tillegg. At eierne selv synes hunden er verdens snilleste lykkepille er ikke så rart. Bare se på familien i siste sesong av Bølle til Bestevenn. De skjønte ikke hvorfor bikkja deres trakk mot andre hunder, for så å angripe dem. De trodde seriøst den ville hilse! Ergo - det finnes staffeeiere som har null peiling på hva slags hund de har i andre enden av båndet. Anonymkode: 429e6...b6e Det er mange som påberoper seg kunnskap langt utover hva de formellt har. Ser at du trekker frem dine verv i NKK og at du er ansatt i kjæledyr bransjen. Begge deler kan vel hvem som helst bli uten at de av den grunn kan påberope seg status som den som kan konkludere faglig. Så her prøver du først og fremstå som en kapasitet innen hundhold, deretter så fremstiler du Staff eiere som naive gjennom uttalelser som "tror hunden deres verdens beste lykkepille". Jeg savner litt mer nyansert bilde som er mer i tråd med hva veterinærer og de som er formelt utdannet sier om rasen. Selv om du fremstiller deg som en kapasitet på området så blir bare innlegget ditt en subjektiv negativ uttalelse uten noe substans. Om jeg hadde satt høyt i NKK systemet så hadde jeg ment at slike utspill er med på å svekke tilliten til NKK. Må jo være litt problematisk for NKK at de har aktive som bruker NKK tilknytningen sin for å oppnå kredibilitet for sine egne subjektive uttaleser. Anonymkode: e1b6d...9f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #114 Del Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er mange som påberoper seg kunnskap langt utover hva de formellt har. Ser at du trekker frem dine verv i NKK og at du er ansatt i kjæledyr bransjen. Begge deler kan vel hvem som helst bli uten at de av den grunn kan påberope seg status som den som kan konkludere faglig. Så her prøver du først og fremstå som en kapasitet innen hundhold, deretter så fremstiler du Staff eiere som naive gjennom uttalelser som "tror hunden deres verdens beste lykkepille". Jeg savner litt mer nyansert bilde som er mer i tråd med hva veterinærer og de som er formelt utdannet sier om rasen. Selv om du fremstiller deg som en kapasitet på området så blir bare innlegget ditt en subjektiv negativ uttalelse uten noe substans. Om jeg hadde satt høyt i NKK systemet så hadde jeg ment at slike utspill er med på å svekke tilliten til NKK. Må jo være litt problematisk for NKK at de har aktive som bruker NKK tilknytningen sin for å oppnå kredibilitet for sine egne subjektive uttaleser. Anonymkode: e1b6d...9f2 Det er ikke et eneste sted jeg påstår jeg har faglig kompetanse. Grunnen til at jeg trakk inn mine verv er for å vise at jeg har møtt mer enn tre staffer i mitt liv. Jeg omgås mange hunder og oppdrettere, that's it bare. I alle innleggene mine så skriver jeg at jeg har utelukkende dårlig erfaring med rasen, og mange av dens eiere. "Ergo - det finnes staffeeiere" er et tydelig eksempel på at jeg ikke skjærer alle over en kam. Anonymkode: 429e6...b6e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #115 Del Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): HAHA! Du AAAANER ikke hva du prater om. Pluss medlem av korrupte NKK som støtter lidelse hos hunder-nei takk. Jeg gjentar og kom IKKE å si du har mer erfaring enn meg!. HELT sykt og vanvittig kunnskapsløst(!)) dette oppgulpet om hvor vanskelig staffer og hvor iboende ondskapsfull pitbulls er. Jeg vedder en MILLIARD at jeg har mest erfaring med og vet mest om de her i tråden ! Etter utallige år i USA og Australia , systematisk vært involvert rescue i USA i ihverfall 20 stater. Pit er DE MEST MISHANDLEDE RASER EVER! Seff vil torturerte hunder bite rasshøl, white trash hooligans om de kan!!!! OFTE er det blitt pga RÆVA "eiere " som har puttet de i idiot situasjoner , slipper de løs utsultedeog skadede. Når jeg er i Norge er jeg mest på Frogner og ser MANGE staffer. Hvor er alle disse beistene dere prater om ? Ser og treffer like fine og rare staffer som alle andre hunder! Omgås dere hooligans, bor dere i meget ressurssvakes områder? Det er allment kjent at de gjør det BEDRE enn gjennomsnittet på karakter tester. Og alle hunder skal sosialiseres fra tidlig alder uansett. Og kastreres. Det er takk og pris blitt enklere å kastrere i molbo Norge óg. Anonymkode: 8b50d...e3c Du er et rimelig spesielt menneske, vet du det? I skrivemåte og hersketeknikker. Anonymkode: 429e6...b6e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 24. november 2021 #116 Del Skrevet 24. november 2021 Jeg er også blant dem som ikke har personlig erfaring med staff, men har møtt noen av dem. Jeg skjønner jo at eierne er glade i dem, de er artige hunder. Men Jeg har ikke møtt en eneste staff som ikke har noen grad av samkjønnsaggresjon. En bekjent av meg har en skikkelig fin hannhund, høyt premiert, og ettertraktet i avlen. Den hunden er et monster blant andre hunder og klikker i vinkel om han møter en hannhund. Men avles på skal den, for den har jo så fint eksteriør... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #117 Del Skrevet 24. november 2021 Det er helt klart mange trivelige staffer ute og går, men ingen kan benekte at aggressivitet mot andre hunder ER et problem på veldig mange staff. Anonymkode: 429e6...b6e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #118 Del Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (På 23.11.2021 den 12.49): HAHA! Du AAAANER ikke hva du prater om. Pluss medlem av korrupte NKK som støtter lidelse hos hunder-nei takk. Anonymkode: 8b50d...e3c Forresten, du nevner korrupt her. Du er klar over at NKK består av et folkevalgt styre? Som forresten skal stemmes frem nå på lørdag under RS. Demokrati heter det. Anonymkode: 429e6...b6e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #119 Del Skrevet 24. november 2021 Jeg er verken i den ene eller den andre leiren her, men når en i utgangspunktet er i tvil selv, og får så mange tydelige advarsler mot en rase, bør man tenke seg veldig godt om før man anskaffer seg en staff. Det finnes da bokstavelig talt hundrevis av andre raser en kan velge. Hvorfor velge noe som kan være en løs kanon? Anonymkode: 3aeef...be1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #120 Del Skrevet 24. november 2021 Det var lenge min favorittrase men forandret seg med en gang jeg ble kjent med en med staff og vi var sammen nesten hver dag med hundene. Hu var aaaalt for hyper, stressa, uttagerte mot andre hunder, hopper deg opp i trynet (har nikka både meg og samboer), og fløy på en valp. Hun pissa inne. Både hos meg og ofte hos eier (hun er ikke valp). Nå har jeg en annen venn med staff og hun klarer heller ikke å falle til ro rundt venner og andre hunder. Hunden kan sitte i stua å hyle i 4 timer fordi hun vil leke med min. Jeg har husky og border collie så vet hva hunder med høy driv er men dette er bare kaotisk. Anonymkode: b5ed8...ede 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå