Gå til innhold

Du som har eller har hatt staffordshire bull terrier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Grusom rase.

Eksen min hadde en. Den kunne være veldig søt, morsom og kjærlig, men så plutselig var det noe som bare klikket i hodet på den. Er visst vanlig når de blir kjønnsmodne. Problemet med disse type hundene er at de er avlet opp til å ha diffust kroppsspråk, så denne kunne virke helt normal før den plutselig klikket helt. Den drepte en del smådyr (inkludert katter som gjorde meg helt ubeskrivelig kvalm), angrep andre hunder, før den bet et barn i ansiktet. Da ble den avlivet.

Vi skjønte ingenting, for denne hunden hadde en kjærlig eier og veldig god trening. Etter å ha lest mye om det på nett så er det tydelig at dette er hva rasen er. Man kan ALDRI stole på de. Få deg en bedre hund, det er bokstavelig talt hundrevis av bedre raser.

Anonymkode: 35ab9...05f

(Glemte å si at den er nesten identisk amerikansk pit bull terrier, som er den kategorien hunder som dreper flest mennesker, katter, hunder og andre dyr.)

Anonymkode: 35ab9...05f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt mange staffer,

For å begynne med de negative siden de er svært få: Samkjønnsaggresjon, ekstremt mye avl og generelt korsbåndsproblemer.  For å få bukt med samkjønnsaggresjon så er sosialisering viktig, da er den som oftest ett lite eller inget problem.

Positive: Elsker barn, passer nesten alle, elsker aktivtet og lek men er også gigantiske sofagriser og de er ekstremt stabile og trygge.

Kommentaren over her er bare kunnskapsløs om ikke idiotisk. Staff er faktisk den eneste rasen som har blitt omtalt som "Fullstendig pålitelig ovenfor barn" i sin rasestandar. Før jeg fikk min første staff så hadde jeg hatt alt fra blandingshunder,fuglehund og rottweiler. Jeg har siden den gang hatt tre staffer og kommer nok aldri til å ha en annen rase igjen

Det er dessverre mange tullete mennesker som tror rasen er farlig og en tikkende bombe, mange har feilaktig dette inntrykket etter utarbeidingen av hundeforbudet i 2004 der amstaff ble forbudt, fagpersonen til justisdepartementet B** W***** var svært aktiv på internett fora hvor han spredde rykter og falske historier, han er sikkert aktiv her også om han har kommet ut av fengsel enda etter at han drepte sønnen til naboen sin og prøvde fikse på åstedet før politiet kom. Han ba flere ganger folk som påpekte kunnskapsbristen hans om å ta selvmord. 

Det skjer over 5000 hundeangrep i Norge årlig, sekundet en staff,rottweiler eller annen "muskelhund" er innvolvert så blir det blåst opp enormt i media, Bare husk at mellom hver slik sak så har det skjedd hundrevis, om ikke tusenvis av bitt.

Om du er interessert i staff så anbefaler jeg deg melde deg inn på "Staffordshire bull terrier norge" på fb, Staffesamfunnet er uten tvil det mest aktive i Norge og det er masse gøy arrangementer og venner å skaffe seg.  Pass på oppdrettere, det er noen svært useriøse som er godt kjent innad i miljøet som fremstår som seriøse på utsiden, vær ekstra obs på de som avler på "blå" staffer generelt, der kan det være mye grums.

Når staffene mine leker så høres det ut som de dreper hverandre og litt til. Hovedproblemet med fremmede hunder er ikke at rasen i seg selv er aggressiv, men at de har ett veldig stivt kroppsspråk og stiv haleføring selv om de egentlig bare vil leke.  Det medfører at andre hunder ofte oppfatter de som truende eller dominerende og derfor blir det en slags "ond sirkel" der staffer uten mening fremstår som truende.

Anonymkode: 58f9c...996

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg rett over her (anonymkode58f9c...996) - takk for fint og langt innlegg.
Dersom det blir staff så skal jeg absolutt legge siste avsnittet ditt godt på minnet. Dette var nytt for meg, og veldig informativt og godt å ta med seg videre eventuelt.
Så at en annen også hadde skrevet dette om diffust kroppsspråk.

Som tidligere eier av store brukshunder er min erfaring det samme angående bitt/angrep og avisoverskrifter.
Nå er det vel dachs, chihuahua og andre raser som biter mest, men de gjør jo ikke like mye skade som en stor hund, så regner med at dette kan være grunnen til at det ikke blir avisoverskrifter. 
Skal melde meg inn på gruppa på face, takk for tips 👌

Til alle de siste som har svart:
Så leit å høre angående alle negative erfaringer. Dette er også ting som er viktig å ta med seg tenker jeg.

Ser at blant annet NKK har satt staffen som selskapshund. Kanskje mange brenner seg på denne og tror at de har fått seg noe à la bichon frisé, som jo er en mye mykere hund (har jeg inntrykk av). 
Det er også ymse "oppdrettere" som blander hummer og kanari pga popularitet og penger.
Dette gir ikke grobunn for gode hunder.
Sier ikke at dette er tilfelle i de hundene dere har møtt, men kan hende. 

Alle hunder har noe iboende i seg, de fleste hunder i dag, blir ikke brukt til det de en gang gjorde.

Setter egentlig veldig stor pris på dere som har hatt negative møter og hendelser.
Ikke at jeg unner dere dette; må ha vært veldig leie erfaringer å gjøre, men det gjør at jeg som mulig fremtidig eier kan være ekstra obs og gjøre kloke vurderinger i fremtiden.
Ser at det er mye positivt ved rasen, men også en del røde varselflagg.

TS

Anonymkode: 6131f...cec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har hatt mange staffer,

For å begynne med de negative siden de er svært få: Samkjønnsaggresjon, ekstremt mye avl og generelt korsbåndsproblemer.  For å få bukt med samkjønnsaggresjon så er sosialisering viktig, da er den som oftest ett lite eller inget problem.

Positive: Elsker barn, passer nesten alle, elsker aktivtet og lek men er også gigantiske sofagriser og de er ekstremt stabile og trygge.

Kommentaren over her er bare kunnskapsløs om ikke idiotisk. Staff er faktisk den eneste rasen som har blitt omtalt som "Fullstendig pålitelig ovenfor barn" i sin rasestandar. Før jeg fikk min første staff så hadde jeg hatt alt fra blandingshunder,fuglehund og rottweiler. Jeg har siden den gang hatt tre staffer og kommer nok aldri til å ha en annen rase igjen

Det er dessverre mange tullete mennesker som tror rasen er farlig og en tikkende bombe, mange har feilaktig dette inntrykket etter utarbeidingen av hundeforbudet i 2004 der amstaff ble forbudt, fagpersonen til justisdepartementet B** W***** var svært aktiv på internett fora hvor han spredde rykter og falske historier, han er sikkert aktiv her også om han har kommet ut av fengsel enda etter at han drepte sønnen til naboen sin og prøvde fikse på åstedet før politiet kom. Han ba flere ganger folk som påpekte kunnskapsbristen hans om å ta selvmord. 

Det skjer over 5000 hundeangrep i Norge årlig, sekundet en staff,rottweiler eller annen "muskelhund" er innvolvert så blir det blåst opp enormt i media, Bare husk at mellom hver slik sak så har det skjedd hundrevis, om ikke tusenvis av bitt.

Om du er interessert i staff så anbefaler jeg deg melde deg inn på "Staffordshire bull terrier norge" på fb, Staffesamfunnet er uten tvil det mest aktive i Norge og det er masse gøy arrangementer og venner å skaffe seg.  Pass på oppdrettere, det er noen svært useriøse som er godt kjent innad i miljøet som fremstår som seriøse på utsiden, vær ekstra obs på de som avler på "blå" staffer generelt, der kan det være mye grums.

Når staffene mine leker så høres det ut som de dreper hverandre og litt til. Hovedproblemet med fremmede hunder er ikke at rasen i seg selv er aggressiv, men at de har ett veldig stivt kroppsspråk og stiv haleføring selv om de egentlig bare vil leke.  Det medfører at andre hunder ofte oppfatter de som truende eller dominerende og derfor blir det en slags "ond sirkel" der staffer uten mening fremstår som truende.

Det finnes ingen statistikk over hundebitt i Norge. Ser du nevner sosialisering som en viktig faktor i å få bukt med samkjønnsaggresjon. Javisst er sosialisering viktig,men jeg har enda tilgode å møte noen som har lyktes i å «sosialisere bort» genetisk iboende trekk i en rase. 

Til Ts; meld deg gjerne inn i raseforum. Ha samtidig i bakhodet at de du treffer der er de som holder rasen høyest og at svarene er deretter. Det gjelder alle raser..

Om du har mulighet,oppsøk arenaer hvor du har mulighet til å selv observere hundene og gjøre deg opp egne meninger. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere oppdretter og utstiller (av annen hunderase) er jeg ikke i tvil om at jeg vil anbefale å holde seg unna staff. Jeg orker ikke utbrodere rundt dette da det meste er nevnt, samt at de fleste som allerede har rasen, ikke eier evnen til å se disse utfordringene. Har mye negative erfaringer, både med rasen og eiere.

Anonymkode: b685b...e66

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer et ærlig svar fra eier av to staffer!

Positivt: De elsker kos og oppmerksomhet. Vil helst ligge oppå deg til enhver tid (kan også være negativt, litt slitsomt til tider!).  Veldig på, lærevillige. Glad i barn. Viser mye kjærlighet. Lite bjeffing (men kan lage andre lyder titt og ofte). 

Negativt: Energi!!! Veldig sterke, så ekstra slitsomt hvis de drar i båndet. Lager mye lyd ved lek etc. Mange er redd for dem (ikke rasens skyld, men kan være litt ekkelt som eier). Og kanskje det viktigste: allergi! Mange avler på syke hunder, men allergi kan lett oppstå selv om oppdretter er flink. 

Jeg ville ikke anbefalt staff til hvem som helst. Du må vite hva du begir deg ut på. Når det er sagt synes jeg det er den fineste rasen i verden og ville aldri byttet ut mine to skruller 🥰

Anonymkode: 0caa7...9e8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hunden min går fint sammen med andre hunder, problemet er at andre hunder ikke er spesielt interessant... Det er folka som er kule. 😂

Høyt energinivå. Har strevd en del med at hunden hopper på besøkende, men det har blitt bedre og bedre med tiden (unghund enda). 

Dog skulle jeg ønske at forholda lå litt bedre til rette da vi fikk hunden. Først kom hundepandemien (da hadde valpen kun vært hos oss noen uker), og når den endelig var over, så kom korona... Så det ble mye mindre sosialisering i valpestadiet enn jeg ønsket meg.. ikke at jeg kunne forutsett det, men det var kjipt allikevel. 

Anonymkode: 684c4...777

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie skrev (4 timer siden):

Det finnes ingen statistikk over hundebitt i Norge. Ser du nevner sosialisering som en viktig faktor i å få bukt med samkjønnsaggresjon. Javisst er sosialisering viktig,men jeg har enda tilgode å møte noen som har lyktes i å «sosialisere bort» genetisk iboende trekk i en rase. 

Til Ts; meld deg gjerne inn i raseforum. Ha samtidig i bakhodet at de du treffer der er de som holder rasen høyest og at svarene er deretter. Det gjelder alle raser..

Om du har mulighet,oppsøk arenaer hvor du har mulighet til å selv observere hundene og gjøre deg opp egne meninger. 

Det ble faktisk ført statistikk over hundebitt inkludert rase i en del av Norge som ett prøveprosjekt for en del år tilbake. Jeg husker at hunderasene som ble representert ble listet fra 1-20 hvor Staffordshire bull terrier ikke kom på listen i noen av de to årene. Prosjektet ble etter det jeg husker ansett som lite hensiktsmessig grunnet at den ble veldig villedende da store og sterke hunder ble overrepresentert mens mindre hunder ble nærmest totalt utelukket. En omfattende studie viste at små hunder bet 2-3 ganger så ofte som større raser. Denne studien var oppe hos ABC nyheter hvor veterinærer stilte seg bak studien og sa de hadde var av samme erfaring.  Jeg klarer dessverre ikke finne hverken info vedr prosjektet, studien eller artikkelen da den det var på minst ti år siden.

Men utenom det så har det blitt ført bittstatistikk/skadestatistikk lokalt i Norge flere ganger, enkelte legevakter/sykehus gjorde dette og derfra ble det antatt et det lå på 4000-5000 totalt sett i Norge, det er også tallene som media som oftest bruker i hundesaker selv om tallet er usikkert så har dette blitt en slags årlig anslag.

Man må huske at raser som Staff siden starten ble avlet for å være ekstremt pålitelige og trygge rundt mennesker grunnet sin bruk i dyrekamper, mens aggresjonen det ble avlet på var mot andre dyr. Derfor er det totalt feilslått og tåpelig å fremme påstander om at denne rasen utgjør noe større trussel mot mennesker enn andre raser, Tvert imot så er den betraktelig tryggere på generelt grunnlag.

«I perioden 1990-1997 ble det registrert totalt 2518 skader av hundebitt i skaderegisteret blant personer bosatt i de fire bykommunene Drammen, Stavanger, Trondheim og Harstad. Overført til landet totalt sett skulle disse tallene indikere at omtrent 4000 personer hvert år kommer til behandling ved legevakt eller sykehus på grunn av bittskader fra hund. Dette anslaget er usikkert, bl.a. fordi det ikke er gitt at bykommunene med stor sikkerhet indikerer skadeomfanget i distriktene. Av de registrerte skadene gjaldt 28,1 % skader på personer under 15 år. Knapt 97 % av sakene gjelder «liten skade» på person, «moderat skade» forekom i 2,9 % av tilfellene. Trolig oppsøker mange legevakt for å sette stivkrampesprøyte etter mindre rift og liknende».
https://no.wikipedia.org/wiki/Hundebitt

Jeg stiller meg faktisk helt uforstående til det meste som står skrevet om rasen her, det virker som det stammer fra fordommer mer enn noe annet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en Amstaff (bor i Sverige), og han er en drøm å ha med å gjøre. Hadde ikke planlagt denne rasen, men angrer ikke. 

Positivt: Elsker alle store og små, ekstremt kosete, utrolig tålmodig, bjeffer ikke, rolig inne, lett å trene, og bryr seg ikke om andre hunder på tur.

Negativt: Brukt laaaang tid på gå pent, veldig sterk, sta som ett esel, allergisk mot en del mat, kan ikke gå løs da han kan jage vilt. 

Jeg har ikke opplevd sammkjønns aggressivitet, men lar han ikke leke med andre hanner. Han omgås de, og kan hilse på de, men de leker ikke. For jeg vet at lek fort tipper over til bråk. Min holder seg langt unna andre hanner som kan virke aggressive. Da trekker han vekk, og piper. 

Det viktige er at man sjekker oppdrettere nøye, at de er ærlige om de negative sidene, og at man faktisk forstår hvordan hund man går for. 

Å det er viktig å huske at samkjønns aggressivitet kan dukke opp når som helt frem til 3års alderen ish. 

Å lær deg skikkelig å leke din hund, jeg leser min veldig godt, og er jeg i tvil å holder jeg han unna situasjonen. 

Anonymkode: 4f990...11c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det ble faktisk ført statistikk over hundebitt inkludert rase i en del av Norge som ett prøveprosjekt for en del år tilbake. Jeg husker at hunderasene som ble representert ble listet fra 1-20 hvor Staffordshire bull terrier ikke kom på listen i noen av de to årene. Prosjektet ble etter det jeg husker ansett som lite hensiktsmessig grunnet at den ble veldig villedende da store og sterke hunder ble overrepresentert mens mindre hunder ble nærmest totalt utelukket. En omfattende studie viste at små hunder bet 2-3 ganger så ofte som større raser. Denne studien var oppe hos ABC nyheter hvor veterinærer stilte seg bak studien og sa de hadde var av samme erfaring.  Jeg klarer dessverre ikke finne hverken info vedr prosjektet, studien eller artikkelen da den det var på minst ti år siden.

Men utenom det så har det blitt ført bittstatistikk/skadestatistikk lokalt i Norge flere ganger, enkelte legevakter/sykehus gjorde dette og derfra ble det antatt et det lå på 4000-5000 totalt sett i Norge, det er også tallene som media som oftest bruker i hundesaker selv om tallet er usikkert så har dette blitt en slags årlig anslag.

Man må huske at raser som Staff siden starten ble avlet for å være ekstremt pålitelige og trygge rundt mennesker grunnet sin bruk i dyrekamper, mens aggresjonen det ble avlet på var mot andre dyr. Derfor er det totalt feilslått og tåpelig å fremme påstander om at denne rasen utgjør noe større trussel mot mennesker enn andre raser, Tvert imot så er den betraktelig tryggere på generelt grunnlag.

«I perioden 1990-1997 ble det registrert totalt 2518 skader av hundebitt i skaderegisteret blant personer bosatt i de fire bykommunene Drammen, Stavanger, Trondheim og Harstad. Overført til landet totalt sett skulle disse tallene indikere at omtrent 4000 personer hvert år kommer til behandling ved legevakt eller sykehus på grunn av bittskader fra hund. Dette anslaget er usikkert, bl.a. fordi det ikke er gitt at bykommunene med stor sikkerhet indikerer skadeomfanget i distriktene. Av de registrerte skadene gjaldt 28,1 % skader på personer under 15 år. Knapt 97 % av sakene gjelder «liten skade» på person, «moderat skade» forekom i 2,9 % av tilfellene. Trolig oppsøker mange legevakt for å sette stivkrampesprøyte etter mindre rift og liknende».

Jeg stiller meg faktisk helt uforstående til det meste som står skrevet om rasen her, det virker som det stammer fra fordommer mer enn noe annet.

Vanskelig å lene seg på det du sier her når det ikke er pålitelige kilder å henvise til. Statistikk kan være spennende, brukt riktig vel og merke. For 10 år siden var det vel langt færre SBT’er sett i lys av den enorme oppsvingen rasen har hatt de siste årene? 

Utover én anonym bruker som forteller om bitt av barn,så ser jeg ingen i tråden som har hevder (direkte eller indirekte) at rasen er farlig for mennesker? Deler din oppfatning av SBT i all hovedsak er trygge rundt mennesker. Som du selv påpeker - de ble i sin tid avlet på aggresjon mot andre dyr. Ikke nødvendigvis et problem, men det stiller desto større krav til aktsomhet og bevissthet fra eier. Kort sagt at en er fullt innforstått med hvilken hund en skaffer seg. Lovverket har etterhvert blitt slik at vi hundeeiere har et stort ansvar i å sørge for at hundeholdet vårt ikke forulemper andre mennesker eller dyr. I takt med den utstrakte avlen som har oppstått så tror jeg dessverre ikke dette er tilfelle hos alle hundeeiere.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Det du sier er totalt feil. Kamphunder (altså pit bull) er ansvarlig for flere dødsfall hos mennesker enn alle andre hunderaser kombinert. Hver 15. dag blir en amerikaner drept av en pit bull, og da dessverre ofte barn. For en uke siden ble et åtte dager gammelt spedbarn spist på av en pitbull. Det er ingen annen type hund som dreper flere mennesker og dyr.

https://www.google.com/amp/s/dogbitelaw.com/vicious-dogs/pit-bulls-facts-and-figures/amp (Denne siden har samlet opp statistikk.)

Anonymkode: 397a3...e52

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det du sier er totalt feil. Kamphunder (altså pit bull) er ansvarlig for flere dødsfall hos mennesker enn alle andre hunderaser kombinert. Hver 15. dag blir en amerikaner drept av en pit bull, og da dessverre ofte barn. For en uke siden ble et åtte dager gammelt spedbarn spist på av en pitbull. Det er ingen annen type hund som dreper flere mennesker og dyr.

https://www.google.com/amp/s/dogbitelaw.com/vicious-dogs/pit-bulls-facts-and-figures/amp (Denne siden har samlet opp statistikk.)

Når man ser hvordan amerikanere behandler sine Pitbulls, så er det ikke rart de klikker til slutt. Ingen sosialisering, strøm halsbånd og kjetting strup er veldig utbredt. Slag, spark, sulting og til slutt kastet på gata. 

I Sverige er det lov med Pitbull, og det er ikke flere skader av de rasene enn med andre. Selv om media der som her elsket å hause opp de få sakene de er involvert i. 

Vi må slutte å skylde på hunderaser, og begynne å se på menneskers behandling av de!!!

Pluss at Pittbull i USA er 4 typer hunder, Staffordshire Bull terrier, American Staffordshire terrier, American Pittbull terrier og American Bully. Pluss alle blandinger som ligner blir regnet som Pitbull. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker said:

Når man ser hvordan amerikanere behandler sine Pitbulls, så er det ikke rart de klikker til slutt. Ingen sosialisering, strøm halsbånd og kjetting strup er veldig utbredt. Slag, spark, sulting og til slutt kastet på gata. 

I Sverige er det lov med Pitbull, og det er ikke flere skader av de rasene enn med andre. Selv om media der som her elsket å hause opp de få sakene de er involvert i. 

Vi må slutte å skylde på hunderaser, og begynne å se på menneskers behandling av de!!!

Pluss at Pittbull i USA er 4 typer hunder, Staffordshire Bull terrier, American Staffordshire terrier, American Pittbull terrier og American Bully. Pluss alle blandinger som ligner blir regnet som Pitbull. 

Tull. Amerikanere behandler ikke sine hunder verre enn andre. Dette er ikke bare et amerikansk problem. Man ser akkurat det samme i England, Australia, Canada, etc. Genetikk hos hunder betyr noe, og en hund som er avlet frem for å angripe er ikke et kjæledyr. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.11.2021 den 9.49):

Kan du si noe om både negative og positive sider ved rasen?

Noe du hadde forandret på ved dressur om du hadde fått valp igjen?
(Noe du angrer på at du lærte den/ ikke lærte den)

Funnet en seriøs oppdretter og sjekket opp alt av arvelige sykdommer. God erfaring med hund, men ikke denne rasen.

Anonymkode: 6131f...cec

Ørebetennelse konstant. Både mine og venners har det konstant. Veldig mye styr med øre/øyne. 

Anonymkode: 97b43...adf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Stømhalsbånd brukes i Norge også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en 3,5 år gammel staffe-tispe 😊 

Det negative først: ikke spesielt glad i andre tisper, leker ikke så pent med andre hunder så skal det lekes så holder vi oss til andre staffer for de er vant til samme type lek. Litt vanskelig å avlære dårlige uvaner, vår er blant annet veldig til å hoppe opp på folk. Hun er heller ikke flink til å gå pent i bånd (dette kunne nok vi ha jobbet mye bedre med fra start av og da). Energinivået er jo både positivt og negativt, men kan være litt slitsomt når det går fra 0-100 i situasjoner hvor man kunne ønske hun kunne være rolig 😅 Men dette fører til at vi passer veldig på henne med små barn for de blir ofte litt redde av hund som hopper rundt som en gærning.

Positive sider: Ekstremt kosete og en stor sofagris! Hun er veldig lærevillig og lydig. Som skrevet på de negative sidene så er hun ikke flink til å gå i bånd, men går hun løst så er hun så lydig atte, da går hun alltid på plass og kommer med en gang ved innkalling. Rolig og flink rundt ungene mine, de er i barneskolealder så de håndterer henne på en forsiktig måte også.

Det som har overrasket meg mest er alle de stygge kommentarene jeg får av andre hundefolk! Hadde rottweiler før så egentlig litt vant til det, men har fått mye mer kommentarer med staffen. Eksempel fra tur og vi skal passere en annen hund så holder jeg min i kort bånd slik at hun går ved siden av meg og gir meg blikkontakt, da bryr hun seg ikke om den andre hunden. Den andre hunden som skal passere oss henger i båndet og bjeffer som bare det så er det altså jeg som har den uoppdragne og farlige bikkja 🤷‍♀️ Så greit å være forberedt på dette!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Stømhalsbånd brukes i Norge også. 

Det er kun lovlig ved strømming mot sau (og rein?). Men sikkert noen tullinger som bruker det til annen trening.

Anonymkode: 70294...7ad

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabohunden, en fuglehundrase, ble nesten drept av en staff. Den bet seg bare fast i halsen på den og røsket til. Fuglehunden overlevde såvidt og er nå ikke helt som han var før stakkars.

Før noen kommer med "det er eieren sin skyld, ikke hunden", så var staffen løs uten noen eier i nærheten. Fuglehunden gikk tur i bånd med sin eier. Så jo, det var hunden.

Styr unna er mitt tips. Før du vet ordet av det blir du trukket inn i en hundetragedie som rammer en annen familie, og det er ikke noe gøy når man faktisk er veldig glad i staffen sin. Egentlig sørgelig at staffen har blitt så populær.

Anonymkode: 6e0ca...a8e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker barn og mennesker, og er en av de få rasene jeg stoler skikkelig på med barn. (Nannydog) Helt rolig når det ikke skjer stort men mye energi når det skjer noe. Hopper noe voldsomt til tider.

Samkjønnsaggresjon kan være et problem og da særlig hvis andre av samme kjønn bjeffer aggresivt først

Motsatt kjønn er helt topp og masse lek og morro

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...