AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #41 Del Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nabohunden, en fuglehundrase, ble nesten drept av en staff. Den bet seg bare fast i halsen på den og røsket til. Fuglehunden overlevde såvidt og er nå ikke helt som han var før stakkars. Før noen kommer med "det er eieren sin skyld, ikke hunden", så var staffen løs uten noen eier i nærheten. Fuglehunden gikk tur i bånd med sin eier. Så jo, det var hunden. Styr unna er mitt tips. Før du vet ordet av det blir du trukket inn i en hundetragedie som rammer en annen familie, og det er ikke noe gøy når man faktisk er veldig glad i staffen sin. Egentlig sørgelig at staffen har blitt så populær. Anonymkode: 6e0ca...a8e Å broren min sin Franske Bulldog ble nesten drept av to Gordon Settere for 2år siden. Anonymkode: 4f990...11c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #42 Del Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å broren min sin Franske Bulldog ble nesten drept av to Gordon Settere for 2år siden. Anonymkode: 4f990...11c Mens broren din har valgt å støtte opp under avl av raser som lider pga helseutfordringer fordi han ikketenker lengre enn til sin egen nesetipp. Hvorfor? Fordi den er "skikkelig søt når den sliter med å puste"? Jaggu. Anonymkode: bb9e8...ebf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #43 Del Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mens broren din har valgt å støtte opp under avl av raser som lider pga helseutfordringer fordi han ikketenker lengre enn til sin egen nesetipp. Hvorfor? Fordi den er "skikkelig søt når den sliter med å puste"? Jaggu. Anonymkode: bb9e8...ebf Han valgte å ta i mot en omplasserings hund som ikke hadde det bra hos tidligere eier. Så nei, han støtter ikke opp om den type avl gitt! Anonymkode: 4f990...11c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 17. november 2021 #44 Del Skrevet 17. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Å broren min sin Franske Bulldog ble nesten drept av to Gordon Settere for 2år siden. Anonymkode: 4f990...11c Åpenbart en ikke ok hendelse - ble forholdet anmeldt? Men - det endrer likefullt ikke ved at SBT er «predisponert» for visse trekk som stiller store krav til aktsomhet hos eier. Det er også synd at det ikke kan debatteres uten at det skal munne ut i «skyttergravmentalitet» som denne tråden etterhvert har sporet ut i. Viser på mange måter hundefolk på sitt verste dessverre! Majoriteten ser seg nesegrus blind på «sin» rase og alt som kan minne om kritiske røster blir bagatellisert,bortforklart eller avsporet. Endret 17. november 2021 av Julie Skrivefeil 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #45 Del Skrevet 17. november 2021 Julie skrev (26 minutter siden): Åpenbart en ikke ok hendelse - ble forholdet anmeldt? Men - det endrer likefullt ikke ved at SBT er «predisponert» for visse trekk som stiller store krav til aktsomhet hos eier. Det er også synd at det ikke kan debatteres uten at det skal munne ut i «skyttergravmentalitet» som denne tråden etterhvert har sporet ut i. Viser på mange måter hundefolk på sitt verste dessverre! Majoriteten ser seg nesegrus blind på «sin» rase og alt som kan minne om kritiske røster blir bagatellisert,bortforklart eller avsporet. Det ble anmeldt, og eier fikk en bot. Det var heller ikke første gang disse to beit andre hunder 😔 Jeg skriver jo tydelig nettopp om at rasen blandet annet er utsatt for sammkjønns aggressivitet, og at det kan komme helt til 3års alderen. Å at det er viktig å vite hvordan rasen man faktisk går for. Men er så lei av at folk slenger ut om morder hunder som kun er ute etter blod! For det er så langt fra sannheten. Dessverre så er det hunder som tiltrekker seg feil folk, og det er det største problemet. I Spania er de jo nå lovlig, men du må kunne vise til at du er en ansvarlig eier, kan kun gå tur med en av denne type hund om gangen, og de må holdes i bånd på offentlig sted. Det komme også en lov om at alle som har hund må ta ett kurs for å sette seg inn i hva det vil si, og hvordan være en ansvarlig eier. Det hadde vært tingen! Leser man hva som har hendt i en del angrep, så kommer det tydelig frem uansvarlige idiotiske eiere. Ormondsthorpe, Leeds, West Yorkshire, England - Pregnant mother-of-four Emma Bennett, 27, died after she was attacked by the animals at her home in Leeds on 9 December. The dog's owner pleaded guilty to owning dogs prohibited by the Dangerous Dogs Act and was ordered at Leeds Magistrates' Court to do 280 hours of unpaid work. The court heard he had threatened to set one of the dogs on two female social workers months before the fatal attack. Prosecutors said he told one woman "shut it or I'll set the dog on you", and told another, who was pregnant, "What you looking at? Wait until I get the dog and see if you continue looking at me like that." He was banned from keeping dogs for life and ordered to pay £800 costs. North London, England – Victim's dog attacked and killed him after he had an epileptic fit. He had serious injuries to his face and neck, extensive haemorrhaging and his larynx was crushed. Cocaine and morphine were found in the dog's urine. The dog, named Major, was to be euthanised. Cornwall, England – Boy was attacked and killed when he was left alone with the dog in a caravan at a holiday park. The child's mother and the dog's owner had both left the caravan to drink. The dog's owner was arrested on suspicion of manslaughter and having a dog dangerously out of control. The blood soaked woman had left the area by begging for taxi or train fare and pretending she was a victim of domestic violence. The dog was seized. Variously described as a "bulldog-type breed", a "boxer bulldog type", and a "large bulldog cross", it was discovered that the dog had been involved in four previous attacks and often wore a muzzle at home. Flere av sakene fra England er også folk som er blitt angrepet og drept av egne hunder etter å ha fått epilepsi anfall. Jeg har mange kjente Amstaff og Staff oppdrettere både i Norge og Sverige, og de selger ikke til hvem som helst. For de vil ikke at hvem som helst skal ha hund fra de. Men med tanke på hvor mange av disse hundene som er både i Norge og Sverige, er de ikke overrepresentert i angrep på folk. Anonymkode: 4f990...11c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 17. november 2021 #46 Del Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det ble anmeldt, og eier fikk en bot. Det var heller ikke første gang disse to beit andre hunder 😔 Jeg skriver jo tydelig nettopp om at rasen blandet annet er utsatt for sammkjønns aggressivitet, og at det kan komme helt til 3års alderen. Å at det er viktig å vite hvordan rasen man faktisk går for. Men er så lei av at folk slenger ut om morder hunder som kun er ute etter blod! For det er så langt fra sannheten. Dessverre så er det hunder som tiltrekker seg feil folk, og det er det største problemet. I Spania er de jo nå lovlig, men du må kunne vise til at du er en ansvarlig eier, kan kun gå tur med en av denne type hund om gangen, og de må holdes i bånd på offentlig sted. Det komme også en lov om at alle som har hund må ta ett kurs for å sette seg inn i hva det vil si, og hvordan være en ansvarlig eier. Det hadde vært tingen! Leser man hva som har hendt i en del angrep, så kommer det tydelig frem uansvarlige idiotiske eiere. Ormondsthorpe, Leeds, West Yorkshire, England - Pregnant mother-of-four Emma Bennett, 27, died after she was attacked by the animals at her home in Leeds on 9 December. The dog's owner pleaded guilty to owning dogs prohibited by the Dangerous Dogs Act and was ordered at Leeds Magistrates' Court to do 280 hours of unpaid work. The court heard he had threatened to set one of the dogs on two female social workers months before the fatal attack. Prosecutors said he told one woman "shut it or I'll set the dog on you", and told another, who was pregnant, "What you looking at? Wait until I get the dog and see if you continue looking at me like that." He was banned from keeping dogs for life and ordered to pay £800 costs. North London, England – Victim's dog attacked and killed him after he had an epileptic fit. He had serious injuries to his face and neck, extensive haemorrhaging and his larynx was crushed. Cocaine and morphine were found in the dog's urine. The dog, named Major, was to be euthanised. Cornwall, England – Boy was attacked and killed when he was left alone with the dog in a caravan at a holiday park. The child's mother and the dog's owner had both left the caravan to drink. The dog's owner was arrested on suspicion of manslaughter and having a dog dangerously out of control. The blood soaked woman had left the area by begging for taxi or train fare and pretending she was a victim of domestic violence. The dog was seized. Variously described as a "bulldog-type breed", a "boxer bulldog type", and a "large bulldog cross", it was discovered that the dog had been involved in four previous attacks and often wore a muzzle at home. Flere av sakene fra England er også folk som er blitt angrepet og drept av egne hunder etter å ha fått epilepsi anfall. Jeg har mange kjente Amstaff og Staff oppdrettere både i Norge og Sverige, og de selger ikke til hvem som helst. For de vil ikke at hvem som helst skal ha hund fra de. Men med tanke på hvor mange av disse hundene som er både i Norge og Sverige, er de ikke overrepresentert i angrep på folk. Anonymkode: 4f990...11c Ok. Det er mange som ikke skriver under brukernavn i denne tråden,så det er vanskelig å skille hvem som mener hva. Etter det jeg kan se så mener ikke majoriteten i tråden at disse hundene er farlige for mennesker. De tiltrekker seg vel litt forskjellig av eiere ja.. Er oppdrettere tilsvarende selektiv i hvem de selger hund til da? Man gjør rasen en bjørnetjeneste når man eksempelvis hevder at potensiell hundeaggresjon er en treningssak («sosialisering»). Finnes sikkert et fåtall som lykkes,men å fremsette dette som en «resept» er skummelt. Enhver rase er tjent med at oppdrettere spiller med åpne kort,både hva gjelder helsestatus og gemytt. Dessverre er disse som regel de minst objektive både i synet på egen rase og eget oppdrett. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 17. november 2021 #47 Del Skrevet 17. november 2021 Jeg bor i Storbritannia og må dessverre si at det er lett å få fordommer mot staff her. Er ekstremt mange med lite peiling på hund som eier dem, og folk som eier dem fordi de ser tøffe ut. Jeg har møtt MANGE av dem, men aldri møtt én som har vært grei. Tok med hunden vår i parken som valp, og da var det en staff som løpt rundt og bet andre hunder i nakken. Alle de andre hundeierne bare løftet opp hundene sine og kom seg vekk. Eieren til staffen var ei ung jente som ikke brydde seg. Kjenner noen med en labrador som nesten ble drept av en staff (staffen kom løpende uten bånd og hang seg i nakken på labradoren). Har møtt et par med eiere som er veldig forsiktige og alltid går med dem i bånd og munnkurv, men har aldri møtt en staff som ikke har vært aggressiv mot andre hunder. Jeg skjønner jo at mange vil at folk skal få et bedre inntrykk, og jeg er sikker på at disse hundene kan være engler med familie de bryr seg om, men jeg stoler ikke på dem rundt andre dyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #48 Del Skrevet 17. november 2021 Alle jeg kjenner med staff skryter hemningsløst av helt fullstendig normale hundeting. «hunden min liker å kose, ligge i sofaen, er sprek på tur og er snill med barn». Kravene for hva som er verdens beste hund er ikke veldig høy. Anonymkode: 8a59c...869 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #49 Del Skrevet 17. november 2021 Julie skrev (20 minutter siden): Ok. Det er mange som ikke skriver under brukernavn i denne tråden,så det er vanskelig å skille hvem som mener hva. Etter det jeg kan se så mener ikke majoriteten i tråden at disse hundene er farlige for mennesker. De tiltrekker seg vel litt forskjellig av eiere ja.. Er oppdrettere tilsvarende selektiv i hvem de selger hund til da? Man gjør rasen en bjørnetjeneste når man eksempelvis hevder at potensiell hundeaggresjon er en treningssak («sosialisering»). Finnes sikkert et fåtall som lykkes,men å fremsette dette som en «resept» er skummelt. Enhver rase er tjent med at oppdrettere spiller med åpne kort,både hva gjelder helsestatus og gemytt. Dessverre er disse som regel de minst objektive både i synet på egen rase og eget oppdrett. Jeg skriver ikke under brukernavn på disse sakene, for får innboksen full av hatefulle mld fra de som er totalt i mot disse rasene. Så enklere anonymt. De jeg kjenner er det, og mange i Sverige kasterer sine Amstaffer unge, om de ikke brukes i avl. Å de avler ikke på de som er veldig sammkjønns aggressive. Å det burde ingen gjøre! For nei det er ikke bort trenbart når det er som værst. Dempes noe kan det nok, men ikke fjernes helt! Så jo bare saken nå hvor ei hadde plassert en Staff med en Jack Russell i sammen innhegning alene på kennel, og det gikk ikke bra. To terrier som har kjent hverandre 1 uke 😔 Jeg fikk jo klar beskjed om å huske på dette med hann mot hann, da jeg tok over min. Noe jeg var veldig klar over. Men han viser seg å ikke være noe problem heldigvis. Han tisser jo nesten på seg når andre bruser med fjærene, og kan ikke komme seg fort nok unna. Men igjen, så er min ett unntak der 🙈 Jeg tar uansett forhåndsregler, og tar igjen sjanser selv om vi ikke har hatt noe problemer på 4år. De jeg kjenner sjekker opp folk før de selger, for de vil ikke selge til feil typer. Vet at det desverre er en del useriøse oppdrettere (ikke mine bekjente), men sånn blir det også desverre når en rase blir ekstra populær🙄 mine bekjente er veldig klare på dette med allergi og sammkjønns aggressivitet I hvertfall. For det er de viktigste negative sidene. Anonymkode: 4f990...11c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #50 Del Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skriver ikke under brukernavn på disse sakene, for får innboksen full av hatefulle mld fra de som er totalt i mot disse rasene. Så enklere anonymt. De jeg kjenner er det, og mange i Sverige kasterer sine Amstaffer unge, om de ikke brukes i avl. Å de avler ikke på de som er veldig sammkjønns aggressive. Å det burde ingen gjøre! For nei det er ikke bort trenbart når det er som værst. Dempes noe kan det nok, men ikke fjernes helt! Så jo bare saken nå hvor ei hadde plassert en Staff med en Jack Russell i sammen innhegning alene på kennel, og det gikk ikke bra. To terrier som har kjent hverandre 1 uke 😔 Jeg fikk jo klar beskjed om å huske på dette med hann mot hann, da jeg tok over min. Noe jeg var veldig klar over. Men han viser seg å ikke være noe problem heldigvis. Han tisser jo nesten på seg når andre bruser med fjærene, og kan ikke komme seg fort nok unna. Men igjen, så er min ett unntak der 🙈 Jeg tar uansett forhåndsregler, og tar INGEN sjanser selv om vi ikke har hatt noe problemer på 4år. De jeg kjenner sjekker opp folk før de selger, for de vil ikke selge til feil typer. Vet at det desverre er en del useriøse oppdrettere (ikke mine bekjente), men sånn blir det også desverre når en rase blir ekstra populær🙄 mine bekjente er veldig klare på dette med allergi og sammkjønns aggressivitet I hvertfall. For det er de viktigste negative sidene. Anonymkode: 4f990...11c Anonymkode: 4f990...11c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaptein Stålull Skrevet 17. november 2021 #51 Del Skrevet 17. november 2021 2 hours ago, Loff77 said: Elsker barn og mennesker, og er en av de få rasene jeg stoler skikkelig på med barn. (Nannydog) Helt rolig når det ikke skjer stort men mye energi når det skjer noe. Hopper noe voldsomt til tider. Samkjønnsaggresjon kan være et problem og da særlig hvis andre av samme kjønn bjeffer aggresivt først Motsatt kjønn er helt topp og masse lek og morro En pitbull har aldri, og vil aldri bli, en "nannydog". Dette er en myte, og en farlig en sådan. Man skal ikke stole på hunder rundt barn, enkelt og greit. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #52 Del Skrevet 17. november 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Når man ser hvordan amerikanere behandler sine Pitbulls, så er det ikke rart de klikker til slutt. Ingen sosialisering, strøm halsbånd og kjetting strup er veldig utbredt. Slag, spark, sulting og til slutt kastet på gata. I Sverige er det lov med Pitbull, og det er ikke flere skader av de rasene enn med andre. Selv om media der som her elsket å hause opp de få sakene de er involvert i. Vi må slutte å skylde på hunderaser, og begynne å se på menneskers behandling av de!!! Pluss at Pittbull i USA er 4 typer hunder, Staffordshire Bull terrier, American Staffordshire terrier, American Pittbull terrier og American Bully. Pluss alle blandinger som ligner blir regnet som Pitbull. Anonymkode: 4f990...11c https://www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/kamphundsraser-overrepresenterade-i-hundattacker Anonymkode: 397a3...e52 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #53 Del Skrevet 17. november 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: https://www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/kamphundsraser-overrepresenterade-i-hundattacker Anonymkode: 397a3...e52 Sendte uten å skrive: Men hvorfor skal man ha en hund som dreper mennesker og dyr? Hvorfor ikke få en normal hund som ikke er nevrotisk og farlig? Har du noensinne sett et pitbullangrep? De logrer mens de dreper. Logrer mens de blir skutt. Det er helt vanvittig. Anonymkode: 397a3...e52 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #54 Del Skrevet 17. november 2021 Vil takke for alle meninger, erfaringer og synspunkter fra dere alle. Føler diskusjonen har tatt en litt feil retning i forhold til det som var hensikten med startinnlegget mitt. Det dras blant annet inn pitbull- som er klassifisert som en annen rase. En rase som ikke trengs å bli diskutert i dette innlegget da den er ulovlig innenfor Norges grenser. Tenker at man heller kan starte en ny tråd om dette om noen ønsker å diskutere dette videre. Ser at det er blandede meninger og synspunkter- tar med meg begge sider for vurdering. Takk for konstruktive og gode innlegg. Jeg takker for meg. TS Anonymkode: 6131f...cec 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #55 Del Skrevet 17. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Vil takke for alle meninger, erfaringer og synspunkter fra dere alle. Føler diskusjonen har tatt en litt feil retning i forhold til det som var hensikten med startinnlegget mitt. Det dras blant annet inn pitbull- som er klassifisert som en annen rase. En rase som ikke trengs å bli diskutert i dette innlegget da den er ulovlig innenfor Norges grenser. Tenker at man heller kan starte en ny tråd om dette om noen ønsker å diskutere dette videre. Ser at det er blandede meninger og synspunkter- tar med meg begge sider for vurdering. Takk for konstruktive og gode innlegg. Jeg takker for meg. TS Anonymkode: 6131f...cec Det er både bull og terrier i navnet... Det er en pitbull. Anonymkode: 397a3...e52 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 17. november 2021 #56 Del Skrevet 17. november 2021 Kaptein Stålull skrev (2 timer siden): En pitbull har aldri, og vil aldri bli, en "nannydog". Dette er en myte, og en farlig en sådan. Man skal ikke stole på hunder rundt barn, enkelt og greit. Var det ikke snakk om stb? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaptein Stålull Skrevet 18. november 2021 #57 Del Skrevet 18. november 2021 18 hours ago, Loff77 said: Var det ikke snakk om stb? Ja. Som er under kategorien pitbull. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #58 Del Skrevet 18. november 2021 Jeg har en voksen staff som alltid er blid og fornøyd! Får alltid tilbakemeldinger om at hun er så snill og glad, både mot mennesker og dyr. Hun går som oftest overens med alt og alle, men sier selvsagt ifra hvis noen angriper henne (som dessverre skjer innimellom da staffer kan være en trigger for andre hunder). hun går alltid løs og lager ikke en lyd, heller ikke når det ringer på døra. Hun kan riktig nok lage noen rare «malelyder» som katter når hun koser seg enten med mat eller med kos. Vi fokuserte MYE på sosialisering fra start, noe som har gitt gode resultater. Ser andre staffer som blir illsinte hvis vi prøver å gå forbi og jeg er veldig glad min ikke er sånn. Rasen er mye jobb i starten, men det er verdt det! Den viktigste nøkkelen for oss har vært mye sosialisering og masse positive forsterkninger framfor «straff». Anonymkode: 82e2c...b18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #59 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (På 17.11.2021 den 16.56): Det du sier er totalt feil. Kamphunder (altså pit bull) er ansvarlig for flere dødsfall hos mennesker enn alle andre hunderaser kombinert. Hver 15. dag blir en amerikaner drept av en pit bull, og da dessverre ofte barn. For en uke siden ble et åtte dager gammelt spedbarn spist på av en pitbull. Det er ingen annen type hund som dreper flere mennesker og dyr. https://www.google.com/amp/s/dogbitelaw.com/vicious-dogs/pit-bulls-facts-and-figures/amp (Denne siden har samlet opp statistikk.) Anonymkode: 397a3...e52 Kamphunder er ikke definisjonen av raser men egnede muskelhunder som har blitt trent til kamphandlinger. Om vi bannlyste disse rasene så ville "kamphunder" blitt brukt på de neste muskelhundene på listen. Det har blitt målrettet avlet vekk fra kampegenskapene til Staffordshire bull terrier og betegenelsen kamphund er ikke lenger i bruk. Bare det at de sidene som fortsatt omtaler Staff som "kamphund" påstår at det er en fantastisk vakthund sier hvor kunnskapsløse personene bak disse sidene er. Staff er vell den minst egnede vakthunden i verden mtp hvor glad den er i mennesker og at den tolker alt som lek. Som blandt annet påpekt her: Sitat Dog bite "statistics" are based off of media reports found online where pit bull type attacks are proven to be reported thousands of times more often than dog bite stories involving other breeds. Hardly a scientific, objective, or accurate way to collect information and in fact, there is a proven bias and over reporting when it comes to dogs labeled as pit bulls. https://www.huffpost.com/entry/the-lies-damn-lies-and-st_b_8112394 Dogbitelaw er like relevant som hundebitt.no, laget av mennesker med en agenda som tjener enorme penger på å fronte slike feilaktige utsagn. AnonymBruker skrev (På 17.11.2021 den 18.34): Tull. Amerikanere behandler ikke sine hunder verre enn andre. Dette er ikke bare et amerikansk problem. Man ser akkurat det samme i England, Australia, Canada, etc. Genetikk hos hunder betyr noe, og en hund som er avlet frem for å angripe er ikke et kjæledyr. Anonymkode: 397a3...e52 Det er ett stort miljø for hundekamper i USA og UK sammenlignet med resten av vesten. Ett enda mer relevant tema er at mennesker i USA skaffer seg muskel og vakthunder for selvforsvar i mye større grad enn i andre land, noe som også er reflektert i antallet amerikanere som eier våpen. Anonymkode: 58f9c...996 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #60 Del Skrevet 18. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Kamphunder er ikke definisjonen av raser men egnede muskelhunder som har blitt trent til kamphandlinger. Om vi bannlyste disse rasene så ville "kamphunder" blitt brukt på de neste muskelhundene på listen. Det har blitt målrettet avlet vekk fra kampegenskapene til Staffordshire bull terrier og betegenelsen kamphund er ikke lenger i bruk. Bare det at de sidene som fortsatt omtaler Staff som "kamphund" påstår at det er en fantastisk vakthund sier hvor kunnskapsløse personene bak disse sidene er. Staff er vell den minst egnede vakthunden i verden mtp hvor glad den er i mennesker og at den tolker alt som lek. Som blandt annet påpekt her: https://www.huffpost.com/entry/the-lies-damn-lies-and-st_b_8112394 Dogbitelaw er like relevant som hundebitt.no, laget av mennesker med en agenda som tjener enorme penger på å fronte slike feilaktige utsagn. Det er ett stort miljø for hundekamper i USA og UK sammenlignet med resten av vesten. Ett enda mer relevant tema er at mennesker i USA skaffer seg muskel og vakthunder for selvforsvar i mye større grad enn i andre land, noe som også er reflektert i antallet amerikanere som eier våpen. Anonymkode: 58f9c...996 Dogsbite har statistikk og kilder. Om de har en agenda så kan de likevel vise til det. At pitbull er den eneste kategorien hund med egen lobbyvirksomhet er derimot skumlere. Som allerede sagt ser man disse problemene overalt, ikke bare i usa og uk. I Sverige har man ikke statistikk for hvilke raser som biter, men man kan jo spekulere. Anonymkode: 397a3...e52 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå