Gå til innhold

Jeg klarer ikke å gå i en rolle som profesjonell. Sliter psykisk. Er det håp? Gir opp snart...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir dårligere nr jeg er i jobb enn når jeg ikke er det. Sliter psykisk og når jeg jobber blir jeg dårlig av å ha press på meg. Det kommer av forventninger hva du skal kunne og hvordan du skal være som person - knyttet til arbeidslivet.

Har gått i flere omganger på AAP og opplever NAV som vanskelige. Jeg har utdannelse, men klarer ikke å bruke den (Selv om jeg tjente godt) Det er heller ikke et alternativ å jobbe sted som f.eks ikke stiller krav til utdannelse, for merkelig nok blir jeg syk av det også. Da blir det motsatte problem som jeg har en utdannelse jeg ikke kan bruke, folk ser ned på meg, jobber et sted hvor "alle" kan få jobb etc.

Gått til psykolog mange år i flere perioder, men virker ikke helt som om jeg blir tatt på alvor. Merker jeg slapper mer av når jeg ikke har press over meg. Finnes det håp? Hvordan få NAV til å forstå?

Jeg kommer ikke til å gå over diagnoser her, men merker økt sympomtrekk når jeg har press over meg, som aldri går over og som senker seg når jeg ikke har jobb. Slik har det vært i mange år før jeg begynte på sykemeldinger og perioder med AAP

Anonymkode: d6aac...32a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Proffesjonell hva? Hva er det som gjør at du føler press? Eller er det rett og slett forventninger som er greien? Og i så fall, hvorfor er det forskjell på forventninger fra de rundt deg og de du jobber sammen med? 

De aller fleste har dager hvor man kjenner at det tar på å gå på jobb, noen slike dager bare varer og varer, i min bransje har vi hatt ekstremt høyt press de siste fem årene og jeg kjenner også jeg er sliten, ikke sånn fysisk sliten men sånn psykisk inn i sjelen sliten - sånn sliten at man får vondt i kroppen, at det enkelte ganger bare knyter seg og man blir kvalm, kaldsvetter og har det ille, men forskjellen er kanskje at jeg mønstrer stamina og står det av, det handler kanskje like mye om mental styrke som noe annet, hva vet jeg - men jeg kjenner at jeg har problemer med å forstå når du skriver at du over mange år har hatt det slik og fortsatt er i samme situasjon, hatt flere runder med aap og NAV - hva gjør at du ikke er ufør? 

Anonymkode: 22abe...12a

Skrevet

Hvis du blir sliten av en jobb med press, så bør du få deg en jobb med mindre press. Du trenger ikke fortelle dine kollegaer at du har en annen utdannelse om du ikke vil det. Det betyr ikke noe at du har en jobb "alle" kan få, den delen må du bare jobbe med, med deg selv. Folk ser ikke ned på deg. Og om noen gjør det, så er det deres problem. De som bryr seg om deg vil forstå, og de er de eneste som betyr noe.

Anonymkode: 76c39...76c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...