AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #1 Skrevet 16. november 2021 Jeg er fryktelig dårlig på å fatte meg i korthet, så beklager på forhånd. Vi har en gutt på 4,5 mnd. I starten sov han hele tida. Nå sover han 20-40 min om gangen og er stort sett våken 1,5-2t i mellom. Han regulerer seg egentlig ganske greit selv, så hvis vi legger han når vi ser han er trøtt så sovner han. Han sover godt om natta fra 18.30-19.00 til 6(1 oppvåkning) eller 7 (to oppvåkninger). Utfordringen nå er egentlig at siste lur har begynt å bli 3-4t før leggetid, det virker som han har begynt å få et maksimalt antall lurer. Da blir han så trøtt, men klarer ikke sovne før det er kveld. Hittil har han fått styre alt selv, men nå ønsker jeg å begynne å styre litt slik at det ikke skal bli så lenge mellom siste lur og leggetid, men trenger litt hjelp til å finne et fornuftig sovemønster. Så: Hvordan er soverutinene på dagtid for deres babyer på 4-5 mnd? Når sover de? Hvor lenge er de våkne? Jeg vet at alle babyer er ulike, så dette er bare for å få litt inspirasjon på hva som kan fungerer. Det hadde vært fint med lengre lurer, men hverken lengre eller kortere våkentid har hatt noe å si hittil, så det gidder jeg ikke stresse med. Han får lang sammenhengende søvn om natta. Anonymkode: 514fc...78e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå