Gå til innhold

Hva kan jeg ha på lillebror når jeg leverer eldste i bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo, det begynner å bli kaldt, og jeg er den som leverer eldste i bhg om morgenen. Da har jeg med baby på 8 måneder. 

Hittil har jeg bare brukt hjemmestrikk og evt jakke på ham, men nå er det mye duskregn, etterhvert snø og ja, så jeg lurer på om det hadde vært praktisk med en lun varm dress eller bilstolpose eller et eller annet som er lettere å "slenge på" og som holder duskregn ute? 

Å bli bært på hofta er jo ikke like lunt som å ligge i vogn eller bilstol (det går ikke, det blir for tungt). 

Hva bruker dere? Tenker jeg helt feil? 

Anonymkode: 08e7d...139

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du nevner bilstolpose så jeg går ut fra at du leverer i bil. Selv leverer jeg gående så mine råd er ikke nødvendigvis like relevante for deg, men jeg synes bilstolpose hørtes veldig greit ut i dette tilfelle.

Anonymkode: a374e...e50

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde dress som jeg slang på. 

Den var alt for stor, siden den var arvet av storesøskena, men den gjorde jobben med å isolere barnet. 

Anonymkode: 10bf3...bef

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du nevner bilstolpose så jeg går ut fra at du leverer i bil. Selv leverer jeg gående så mine råd er ikke nødvendigvis like relevante for deg, men jeg synes bilstolpose hørtes veldig greit ut i dette tilfelle.

Ja kjører dit, men går jo ut av bilen og det er kaldt 😊 tusen takk for tips ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde dress som jeg slang på. 

Den var alt for stor, siden den var arvet av storesøskena, men den gjorde jobben med å isolere barnet. 

Anonymkode: 10bf3...bef

Storesøster hadde ikke dress i den alderen, så han kan ikke arve 😭 

Om noen veit om en god og myk dress så tar jeg imot tips 😊

Skrevet

Jeg har på inneklær i ull+ lille lam tjukk ulldress. Det er bare 5 min til min barnehage i bil. Så bærer jeg barnet opp på hofta, og lar han ligge på gulvet mens jeg kler av eldstemann. Mindre stress. Brukte bæresele en periode men det ble for tungvindt når eldstemann må være på fanget også. 

Anonymkode: ac699...4af

• Liker 2
Skrevet

En ting å tenke på angående dress er at den ikke bør være på barnet når det er i bilstolen hvis dressen er tykk. Så da kan det bli stress om man må stå halvveis inni bilen og kle på ungen før man kan gå ut til barnehagen.

• Liker 8
Skrevet

Husk at barnet ikke skal ha tykt yttertøy på seg under bilkjøring pga at beltene ikke vil sitte godt nok. Derfor er bilstolpose et mye tryggere alternativ. 

Anonymkode: e5a6d...955

• Liker 8
Skrevet

Hadde alltid en hel bobledress med langt glidelås til min da han var baby. Veldig praktisk om man er på besøk på kveldstid og legger baby der. Da er den bare å ta over pysjen når man skal hjem. Jeg hadde en som sov seg igjennom påkledning av dress og tur hjem. 

Anonymkode: 09364...bdc

Skrevet

Vi har fått beskjed om å absolutt ikke ta med minste inn i bhg pga RS

Anonymkode: de43d...ce8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi har fått beskjed om å absolutt ikke ta med minste inn i bhg pga RS

Og det er relevant til spørsmålet fordi? 

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Husk at barnet ikke skal ha tykt yttertøy på seg under bilkjøring pga at beltene ikke vil sitte godt nok. Derfor er bilstolpose et mye tryggere alternativ. 

Støtter denne

Skrevet

Ta med et varmt teppe du tar rundt minstemann mens dere går fra bilen til barnehagen, funket supert her. Og da slapp babyen å ha på masse klær i bilstolen som jo ikke er anbefalt, pakket teppet «rundt» babyen i bilen 😊 

Anonymkode: e5c11...5de

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Og det er relevant til spørsmålet fordi? 

Fordi TS tar med seg babyen inn i bhg 🙄

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

TS spurte ikke hvorvidt hun burde ta med seg babyen i barnehagen eller ei. 

Anonymkode: ac699...4af

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Står ingen sted at ts tar med seg babyen inn i barnehagen 😊

• Liker 1
Skrevet

Bruker ullundertøy (evt. bukse og genser over) og fleecedress fra Kappahl som gjør at man ikke trenger votter eller tøfler, hender og føtter holdes på plass inni dressen. Veldig kjekt!

Turen inn og ut fra bilen er ikke såå lang her ihvertfall. Varmer opp bilen før vi drar. Viktig at barna ikke har tykke klær i bilen pga beltesikkerhet.

Anonymkode: 5417b...1bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Står ingen sted at ts tar med seg babyen inn i barnehagen 😊

Man må vel ta med babyen inn i barnehagen? Kan jo ikke være alene i bilen heller?

Anonymkode: 44ceb...65f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ta med et varmt teppe du tar rundt minstemann mens dere går fra bilen til barnehagen, funket supert her. Og da slapp babyen å ha på masse klær i bilstolen som jo ikke er anbefalt, pakket teppet «rundt» babyen i bilen 😊 

Anonymkode: e5c11...5de

Dette gjorde jeg tidlig i høst, for kaldt nå synes jeg. Skal være lite vind, kulde og uvær for at kun teppe funker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man må vel ta med babyen inn i barnehagen? Kan jo ikke være alene i bilen heller?

Anonymkode: 44ceb...65f

Her ringer man på døra i bhg, så kommer en ansatt og møter. Da er ikke baby med inn i bhg. Noen ganger inn i garderoben, andre ganger står vi utafor døra.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...