AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #1 Skrevet 16. november 2021 Da har jeg havnet i en situasjon jeg aldri trodde jeg kom til å befinne meg i! Samboeren og jeg prøver å få barn, vi har prøvd en stund. Vi har et åpent forhold, men bruker alltid! Kondom. Men, så har det kommet frem informasjon jeg ikke var klar over på et tidligere tidspunkt, og derfor nå befinner oss i en veldig trasig situasjon. Jeg var på fylla og hadde sex med min faste elsker, si B, dette var 7 dager før eggløsning, jeg trodde vi brukte kondom, eller jeg var faktisk sikker på det. Så jeg tenkte egentlig ikke noe mer over det. Hadde sex med samboeren altså da dag 7,6,5,4,3,2,1 dag før el, og dagen etter el. Jeg er 100% sikker på når el var, pga temping, testing og kjennskap til kroppen etter så lang prøvetid. Men så kom det da frem i senere tid at jeg og B ikke brukte kondom den ene gangen, altså 7 dager før el. (Hadde jeg visst dette hadde jeg tatt angrepille! Vil overhodet ikke få barn med B) Og jeg er selvsagt blitt gravid! Jeg googler meg i hjel, og finner for det meste 1-3 og opptil 5 dager er vanlig at sperm kan leve inni, men også nyere forskning som sier 7 og opptil 9 dager med "supersperm". Jeg er så fortvilet. Denne tiden som skulle være så fin, er bare full av angst. Og jeg er så redd for at svangerskapet skal renne bort i usikkerhet og angst, og ikke en fin tid. Samboer synes selvsagt dette er en kjip situasjon, men han støtter meg uansett hva jeg velger å gjøre, han er fantastisk. Så spm er egentlig, hvor stor sannsynlighet er det for at det er B sitt, den ene gangen 7 dager før, tatt i betraktning alle faktorene jeg har listet opp, kontra samboer der vi hadde sex daglig. Eventuelt om noen har tatt dna prøve i uke 7-8? Hilsen utrolig fortvilet dame. Anonymkode: 3aefd...47a
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #2 Skrevet 16. november 2021 Det er jo bare veldig liten sjanse mpt mengde sæd fra samboer som er kommet i mellomtiden, så jeg ville ikke stresset med det. Anonymkode: 358ea...4d9
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #3 Skrevet 16. november 2021 Du har sex med andre når du og kjæresten din prøver å stifte familie...? Ok. Altså. Det er to muligheter. Du kan faktisk ikke vite om det er nr1 eller nr2 sin. Det er større sjanse for at det er din kjæreste sin, fordi dere har oftere samleie, og på riktige dager. B hadde du samleie med 7 dager før eggløsning, så ja det er en sjanse. Siden du ikke vet, må du ta et valg. Enten ikke beholde eller vente og se til du kan ta en dna test. Og hva du ønsker for dette barnet, må du tenke igjennom. Lykke til ❤️ det ordner seg. Anonymkode: 2eb52...0de 7
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #4 Skrevet 16. november 2021 Tok han av kondomet uten at du visste det? For en drittsekk. I noen land regnes det som voldtekt. Just sayin’. Anonymkode: e0d28...dbe 1
Vera Skrevet 16. november 2021 #5 Skrevet 16. november 2021 Jeg føler meg som en dinosaur når jeg leser enkelte tråder her inne.. 33
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #6 Skrevet 16. november 2021 Jeg har blitt gravid syv dager før EL, så det er mulig. Og du tar selvsagt abort, skjønner ikke at det kan være et spørsmål engang. Anonymkode: 9a5df...c4d 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #7 Skrevet 16. november 2021 Med tanke på at du nå plutselig ble gravid etter et møte med elskeren så ville jeg tenkt at det er han som er "donoren". Du og din samboer har prøvd en stund sier du, da ville jeg tenkt at det er typisk han du ikke vil skal være faren som er den heldige vinneren. Men en garanti har du ikke. Anonymkode: 77013...f65 9
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #8 Skrevet 16. november 2021 Uansett hva du gjør så synes jeg du skal dele denne informasjonen med samboeren din, så han også kan være med å finne løsning som passer for dere. Jeg vet ikke om jeg hadde klart å slappe av i svangerskapet om det var en fare for at barnet var noen andres enn han jeg ville ha barn med. Anonymkode: 5dfd2...755 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #9 Skrevet 16. november 2021 https://www.dnatest.no/products/farskapstest-i-svangerskapet Litt dyrt, men dette ville jeg gått for. Må gjøres etter uke 7 står det. Anonymkode: 5dfd2...755 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #10 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Uansett hva du gjør så synes jeg du skal dele denne informasjonen med samboeren din, så han også kan være med å finne løsning som passer for dere. Jeg vet ikke om jeg hadde klart å slappe av i svangerskapet om det var en fare for at barnet var noen andres enn han jeg ville ha barn med. Anonymkode: 5dfd2...755 Ifølge HI så ser det ut som om samboer har all infoen? Klarer ikke å se for meg at dette er noe annet enn et troll, men mulig jeg bare er gammel 😅 Anonymkode: 9e861...1ec 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #11 Skrevet 16. november 2021 Ta en farskapstest! Om dere har prøvd lenge kan det hende du og B er en bedre match, så ville ikke følt meg trygg på at han ikke er faren. Nå trodde jeg at jeg var ganske liberal, men kjenner jeg er virkelig skeptisk til at dere bringer et barn inn i denne suppen her 😕 Anonymkode: 8f19f...c12 6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #12 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Uansett hva du gjør så synes jeg du skal dele denne informasjonen med samboeren din, så han også kan være med å finne løsning som passer for dere. Jeg vet ikke om jeg hadde klart å slappe av i svangerskapet om det var en fare for at barnet var noen andres enn han jeg ville ha barn med. Anonymkode: 5dfd2...755 Nettopp. Har man blitt enige om åpent forhold så har man vel blitt enige om retningslinjene og er klar over risikoen. Dette er risikoen man løper, selv om man bruker kondom (risiko for brukerfeil). Så han må selvfølgelig være med på beslutningen som må tas nå. Anonymkode: 5d9da...5b2 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #13 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ifølge HI så ser det ut som om samboer har all infoen? Klarer ikke å se for meg at dette er noe annet enn et troll, men mulig jeg bare er gammel 😅 Anonymkode: 9e861...1ec HI var så rotete at det gikk meg hus forbi, men leste over og det virker som samboer vet hva ståa er ja. Helt enig at dette virker som en trolletråd, og jeg er ikke gammel😂 Men du vet aldri, mye rare situasjoner man kan havne i. Anonymkode: 5dfd2...755
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #14 Skrevet 16. november 2021 Om du og samboer har prøvd lenge så er dere kanskje ingen match til å lage barn. Noen har dårlig sæd, andre matcher bare ikke. Tenker derfor B. Anonymkode: 768c4...ede 1
17.11 Skrevet 16. november 2021 #15 Skrevet 16. november 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har blitt gravid syv dager før EL, så det er mulig. Og du tar selvsagt abort, skjønner ikke at det kan være et spørsmål engang. Anonymkode: 9a5df...c4d Nå er det ikke sånn at alle tar abort like lett som andre tar botox. Det er rimelig spesielt å se på abort som noe "selvsagt", og jeg er for ordens skyld langt ifra en abortmotstander. 8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #16 Skrevet 16. november 2021 Jeg hadde beholdt barnet all den tid samboeren din faktisk støtter deg uansett. Dette er jo en kalkulert risiko du har tatt ved å ha ubeskyttet samleie med flere enn samboeren din mens du forsøker å bli gravid. Og uavhengig av om du hadde brukt kondom med elskeren din så er det en risiko for at han uansett ville vært faren når du ble gravid siden kondom ikke er 100% sikkert. Så med tanke på det burde jo dette være en situasjon du burde ha tenkt igjennom og hatt en plan for hvordan du skulle håndtere. Så lenge du har sex med flere enn en samtidig så vil du aldri kunne være 100% sikker på hvem som er far til barnet så lenge du ikke tar en farskapstest. Anonymkode: 3e437...109 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #17 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde beholdt barnet all den tid samboeren din faktisk støtter deg uansett. Dette er jo en kalkulert risiko du har tatt ved å ha ubeskyttet samleie med flere enn samboeren din mens du forsøker å bli gravid. Og uavhengig av om du hadde brukt kondom med elskeren din så er det en risiko for at han uansett ville vært faren når du ble gravid siden kondom ikke er 100% sikkert. Så med tanke på det burde jo dette være en situasjon du burde ha tenkt igjennom og hatt en plan for hvordan du skulle håndtere. Så lenge du har sex med flere enn en samtidig så vil du aldri kunne være 100% sikker på hvem som er far til barnet så lenge du ikke tar en farskapstest. Anonymkode: 3e437...109 Ja, det er jo ikke verre enn å forklare barnet at i denne familien er vi enige i at vi ligger rundt, så derfor er den biologiske faren din tilfeldigvis «Knut». Anonymkode: 8f19f...c12 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå