Fru Uperfekt Skrevet 21. november 2021 #61 Del Skrevet 21. november 2021 Stina234 skrev (6 timer siden): Ja ser utfordringen. Problemet er at vaksinen ser ut til å holde kun 6-8 måneder. Men hadde alle vaksinert seg så hadde presset på sykehusene blitt vesentlig mindre og det er det som er det største problemet. En tredje dose bør også kjøres ut til alle som har eldre vaksiner. Dette er en dugnad for å ta knekken på smitten og det fungerer ikke om enkelte holder seg på utsiden. Nei takk, gidder ikke en 3 runde med innleggelse på sykehus 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 21. november 2021 #62 Del Skrevet 21. november 2021 zemer skrev (3 minutter siden): Synd å høre. Jeg tror testing for alle hadde vært bedre. Det hadde nok vært bedre sammen med at vi blir flinkere på hygiene, er fremdeles mange som er dårlige der. En ting er jeg glad for er at en slipper all tvangsklemmingen (håper det fortsetter) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 21. november 2021 #63 Del Skrevet 21. november 2021 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 21. november 2021 #64 Del Skrevet 21. november 2021 Fru Uperfekt skrev (3 timer siden): Jeg synes at de uvaksinerte skal få lov til å delta i samfunnet på lik linje med vaksinerte. og før du eller andre kommer med antivaxxer piss så er jeg vaksinert og er en av de heldige som har fått alvorlige bivirkninger av vaksinen DET synes IKKE jeg! Da BER du om økt smittespredning i samfunnet og BER om tvangsvaksinering og utallige nye doser for vaksinerte. De kan selvsagt ikke delta på lik linje - som om de var vaksinerte. De tar et valg om å ikke vaksinere seg og det valget innebærer å opptre ansvarsfullt - og et slikt valg kan jeg respektere og forstå. Hvis de ikke er villig å gjøre NOE så er de fullstendig uansvarlige og farlige mennesker å ha rundt seg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussa84 Skrevet 21. november 2021 #65 Del Skrevet 21. november 2021 Lawyam skrev (5 minutter siden): DET synes IKKE jeg! Da BER du om økt smittespredning i samfunnet og BER om tvangsvaksinering og utallige nye doser for vaksinerte. De kan selvsagt ikke delta på lik linje - som om de var vaksinerte. De tar et valg om å ikke vaksinere seg og det valget innebærer å opptre ansvarsfullt - og et slikt valg kan jeg respektere og forstå. Hvis de ikke er villig å gjøre NOE så er de fullstendig uansvarlige og farlige mennesker å ha rundt seg. Når gjennombruddsinfeksjon etterhvert har blitt så vanlig som det er, forstår jeg ikke helt formålet med tvangsvaksinering. Er dette for å hindre sykehusinnleggelse fordi helsevesenet ikke blir prioritert av myndighetene? Også er jeg litt forvirret med hensyn til hjerteposebetennelse og hjertebetennelse. Er det bedre for yngre mennesker vi har sett i reportasjer fra vg å bli innlagt med dette, enn corona? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 21. november 2021 #66 Del Skrevet 21. november 2021 zemer skrev (4 timer siden): Synd å høre. Jeg tror testing for alle hadde vært bedre. Ja - og munnbind og avstand. Det fungerte før vaksinen kom, det skulle også fungere nå. Det er et lite offer sett i forhold til den faren vi står ovenfor - både for uvaksinerte og vaksinerte. På tide å forstå at i en pandemi kan vi ikke lukke øynene og nekte for at den er og forlange å leve som før. Der det er krig søker en ly for bomber - de må innrette seg og prøve å overleve. De kan ikke klage på tvang når det meldes om portforbud og gå ut likevel og gå rundt å demonstrere og brenne blendingsgardiner fordi de ikke får lys. Ikke vil det være hyggelig å ha noen av dem som må rive ned gardinene på besøk heller... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussa84 Skrevet 21. november 2021 #67 Del Skrevet 21. november 2021 Lawyam skrev (Akkurat nå): Ja - og munnbind og avstand. Det fungerte før vaksinen kom, det skulle også fungere nå. Det er et lite offer sett i forhold til den faren vi står ovenfor - både for uvaksinerte og vaksinerte. På tide å forstå at i en pandemi kan vi ikke lukke øynene og nekte for at den er og forlange å leve som før. Der det er krig søker en ly for bomber - de må innrette seg og prøve å overleve. De kan ikke klage på tvang når det meldes om portforbud og gå ut likevel og gå rundt å demonstrere og brenne blendingsgardiner fordi de ikke får lys. Ikke vil det være hyggelig å ha noen av dem som må rive ned gardinene på besøk heller... Corona er ikke en dødsdom, risikoen for å dø er ca 1 promille ble det sagt på forrige pressekonferanse. Så er det spørsmålet om man dør av eller med corona. Det er faktisk masse andre dødelige sykdommer i Norge også smittsomme. Vi må prøve å slappe av og slutte med dette ensidige frykt-fokuset, det er ikke bra for helsen å leve med kontant utrygghet. Synes mediene bidrar til uhelse i befolkningen. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewName Skrevet 21. november 2021 #68 Del Skrevet 21. november 2021 Lawyam skrev (1 time siden): DET synes IKKE jeg! Da BER du om økt smittespredning i samfunnet og BER om tvangsvaksinering og utallige nye doser for vaksinerte. De kan selvsagt ikke delta på lik linje - som om de var vaksinerte. De tar et valg om å ikke vaksinere seg og det valget innebærer å opptre ansvarsfullt - og et slikt valg kan jeg respektere og forstå. Hvis de ikke er villig å gjøre NOE så er de fullstendig uansvarlige og farlige mennesker å ha rundt seg. Er jo ikke logikk her, en uvaksinert som tester seg tar jo ansvar, har du noe å frykte fra friske mennesker ? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 21. november 2021 #69 Del Skrevet 21. november 2021 Tussa84 skrev (39 minutter siden): Corona er ikke en dødsdom, risikoen for å dø er ca 1 promille ble det sagt på forrige pressekonferanse. Så er det spørsmålet om man dør av eller med corona. Det er faktisk masse andre dødelige sykdommer i Norge også smittsomme. Vi må prøve å slappe av og slutte med dette ensidige frykt-fokuset, det er ikke bra for helsen å leve med kontant utrygghet. Synes mediene bidrar til uhelse i befolkningen. Det har ikke noe å si. Så lenge smitten øker VIL det gå mot tvang og nedstengning. Vi ser det begynner å skje. Vaksinerte er døve, uvaksinerte er døve, antivaxere er både døve og blinde, men langt fra stumme.... Det er fakta og så lenge du jobber mot fakta og vil folk skal drite i smitteverntiltak vil konsekvensen bli akkurat hva vi frykter. Smitten må holdes under kontroll og det er hver og en av oss ansvarlig for skal kunne skje uansett om vi er vaksinerte eller ikke og uansett hvilket syn vi har på vaksiner, munnbruk, avstand, spriting, vaksinepass - vi må bare gjøre det ellers kan vi bare begynne å forberede oss til at regjeringen må tvinge. Foreløpig har vi et valg. Vi har ikke noe valg hvis det blir særlig verre. Jeg vil ikke dit. Det må en holdningsendring til. Kan vi stå en meter fra hverandre og ta på et munnbind eller er det mye lettere og kjekkere å spre og ta imot smitte.Tydeligvis mangler det norske folk empati, nestekjærlighet og viljestyrke og impulskontroll. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewName Skrevet 21. november 2021 #70 Del Skrevet 21. november 2021 Tussa84 skrev (57 minutter siden): Corona er ikke en dødsdom, risikoen for å dø er ca 1 promille ble det sagt på forrige pressekonferanse. Så er det spørsmålet om man dør av eller med corona. Det er faktisk masse andre dødelige sykdommer i Norge også smittsomme. Vi må prøve å slappe av og slutte med dette ensidige frykt-fokuset, det er ikke bra for helsen å leve med kontant utrygghet. Synes mediene bidrar til uhelse i befolkningen. Vært veldig ubalanse i hvordan mediene oppfører seg. Hvor er de kritiske spørsmålene og den nøytrale fakta reportasjene ? De drukner nasjonen med frykt og bidrar til polarisering i samfunnet. Overskrifter som Vi frykter, vi tror, kan, mulig er click bate. Hva med å stille myndighetene spørsmålene Hvorfor pøses det ikke penger til sykehusene for å øke beredskapen? Hvorfor økes det ikke lønn til helsepersonell som er utslitte. Om norge ikke har nok personell, hvorfor tilbyr de ikke svenske og danske gull pakker for å få de tilbake til jobb og avlaste de som snart kneler under press ? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussa84 Skrevet 21. november 2021 #71 Del Skrevet 21. november 2021 Lawyam skrev (2 minutter siden): Det har ikke noe å si. Så lenge smitten øker VIL det gå mot tvang og nedstengning. Vi ser det begynner å skje. Vaksinerte er døve, uvaksinerte er døve, antivaxere er både døve og blinde, men langt fra stumme.... Det er fakta og så lenge du jobber mot fakta og vil folk skal drite i smitteverntiltak vil konsekvensen bli akkurat hva vi frykter. Smitten må holdes under kontroll og det er hver og en av oss ansvarlig for skal kunne skje uansett om vi er vaksinerte eller ikke og uansett hvilket syn vi har på vaksiner, munnbruk, avstand, spriting, vaksinepass - vi må bare gjøre det ellers kan vi bare begynne å forberede oss til at regjeringen må tvinge. Foreløpig har vi et valg. Vi har ikke noe valg hvis det blir særlig verre. Jeg vil ikke dit. Det må en holdningsendring til. Kan vi stå en meter fra hverandre og ta på et munnbind eller er det mye lettere og kjekkere å spre og ta imot smitte.Tydeligvis mangler det norske folk empati, nestekjærlighet og viljestyrke og impulskontroll. Jeg kommer til å holde meteren og ikke bruke munnbind. Du kan bruke munnbind selv. Tvangsvaksineringen din begynner å bli kjedelig å høre om. Når vaksinene ikke beskytter mot smitte og man trenger massevis av doser som hele tiden mister effekten, synes jeg du skal holde på med dette selv og slutte å mase om tvang for de som ikke har lyst på. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussa84 Skrevet 21. november 2021 #72 Del Skrevet 21. november 2021 NewName skrev (5 minutter siden): Vært veldig ubalanse i hvordan mediene oppfører seg. Hvor er de kritiske spørsmålene og den nøytrale fakta reportasjene ? De drukner nasjonen med frykt og bidrar til polarisering i samfunnet. Overskrifter som Vi frykter, vi tror, kan, mulig er click bate. Hva med å stille myndighetene spørsmålene Hvorfor pøses det ikke penger til sykehusene for å øke beredskapen? Hvorfor økes det ikke lønn til helsepersonell som er utslitte. Om norge ikke har nok personell, hvorfor tilbyr de ikke svenske og danske gull pakker for å få de tilbake til jobb og avlaste de som snart kneler under press ? Det henger rett og slett ikke på greip. Nå prøver man å ansvarliggjøre de uvaksinerte for presset på akutten, når de vaksinerte utgjør 60% av innleggelsene. De har visst om pandemien i 2 år, men har ikke giddet å ruste opp for å ta imot corona pasienter. Synes myndighetene skal feie for egen dør før de begynner å feie for de uvaksinertes. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 21. november 2021 #73 Del Skrevet 21. november 2021 NewName skrev (6 minutter siden): Er jo ikke logikk her, en uvaksinert som tester seg tar jo ansvar, har du noe å frykte fra friske mennesker ? Ja, uvaksinerte som tester seg og følger smittevernråd og anbefalinger har jeg ikke noe i mot. Kjenner mange og føler meg mer trygg med de - på avstand - enn vaksinerte for tiden, selv om jeg er vaksinert selv. Har likevel ikke noe behov for å ta risikoen for å bli smittet eller smitte andre. Smittes jeg eller smitter jeg noen andre har vi ikke noen garanti for at det starter et stort smitteutbrudd som jeg helst vil unngå å være del av. Jeg går ikke rundt og skjelver i buksene, men jeg er bare våken - men jeg blir bekymret når jeg ser hvor få som ikke tenker på følgene hvis smittetallene går i været og insisterer på å gå mot ny nedstengning og tvangsvaksinering og likevel turer frem som før og påstår vi nå er tvunget til noe og har hengt seg mer opp i noe som ikke er og ikke blir hvis de heller kunne tatt seg bryet med å ta noen forsiktighetsregler. Nei, de skal gjøre som de vil - ellers er de jo kneblet og har mistet sin frihet, stakkar. Frihet til å kunne smitte hvem man vil og hvor som helst er veldig viktig nå om dagen, har jeg skjønt... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewName Skrevet 21. november 2021 #74 Del Skrevet 21. november 2021 Tussa84 skrev (1 minutt siden): Det henger rett og slett ikke på greip. Nå prøver man å ansvarliggjøre de uvaksinerte for presset på akutten, når de vaksinerte utgjør 60% av innleggelsene. De har visst om pandemien i 2 år, men har ikke giddet å ruste opp for å ta imot corona pasienter. Synes myndighetene skal feie for egen dør før de begynner å feie for de uvaksinertes. Personlig så syns jeg det er helt ok med meters avstand, munnbind etter behov og karantene men syns alle tiltak skal være like for vaksinerte og uvaksinerte. Corona pass syns jeg er latterlig med tanke på at symptomfrie vaksinerte kan gå inn og smitte alle i lokalet, så uvaksinerte som tester seg før inngang er jo tryggere gjest å ha. Test alle sammen da. Og mediene syns jeg ikke har gjort noe særlig god jobb. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 21. november 2021 #75 Del Skrevet 21. november 2021 Tussa84 skrev (13 minutter siden): Jeg kommer til å holde meteren og ikke bruke munnbind. Du kan bruke munnbind selv. Tvangsvaksineringen din begynner å bli kjedelig å høre om. Når vaksinene ikke beskytter mot smitte og man trenger massevis av doser som hele tiden mister effekten, synes jeg du skal holde på med dette selv og slutte å mase om tvang for de som ikke har lyst på. Jeg sa det kommer til å skje hvis, ikke at jeg ønsker det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussa84 Skrevet 21. november 2021 #76 Del Skrevet 21. november 2021 Lawyam skrev (5 minutter siden): Jeg sa det kommer til å skje hvis, ikke at jeg ønsker det. Jeg er glad for at du ikke ønsker det. Det hadde vært slutten på tillitssamfunnet vi er vant til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 21. november 2021 #77 Del Skrevet 21. november 2021 (endret) NewName skrev (17 minutter siden): Personlig så syns jeg det er helt ok med meters avstand, munnbind etter behov og karantene men syns alle tiltak skal være like for vaksinerte og uvaksinerte. Corona pass syns jeg er latterlig med tanke på at symptomfrie vaksinerte kan gå inn og smitte alle i lokalet, så uvaksinerte som tester seg før inngang er jo tryggere gjest å ha. Test alle sammen da. Og mediene syns jeg ikke har gjort noe særlig god jobb. Så enig. Ingen har gjort en god jobb, hverken medier, regjering, FHI, uvaksinerte eller vaksinerte. Bare rot og beslutningsvegring fra alt og alle. Når vi vet at virus spres og hvordan vi med små grep kan minske sjanser, teste, vaksinasjon er virkemidler. Kan ikke stanse, men reduserer hvertfall belastning for hver enkel av oss og for helsevesenet. Helsevesenet må få flere midler og må rustes opp, men vi vet at vi ikke kan vente på at nye blir utdannet for å bli kvitt dagens problem, så vi må starte nå med det lillr vi kan bidra med. Regjeringen må kunne tørre å kreve munnbind og avstand og testing av ALLE. Anbefalinger burde de vite at svært få lytter til, så slapphendt håndtering og skylde på uvaksinerte når vaksinerte også fyller opp sykeplasser føler jeg er ansvarsfraskrivelse fra alle parter. Endret 21. november 2021 av Lawyam 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 21. november 2021 #78 Del Skrevet 21. november 2021 Tussa84 skrev (11 minutter siden): Jeg er glad for at du ikke ønsker det. Det hadde vært slutten på tillitssamfunnet vi er vant til. Derfor er det viktig at vi som folket ikke sprer smitte videre. Skjer det, må harde grep til slutt. Det starter med oss selv. Du, meg kan forsøke å ikke være den som sprer videre. Være litt mer bevisst våre handlinger. Tenker alle slik vil smittetallet rase. Alt annet er å bidra til økning og mer kaos. Hvis alle kunne være seg litt mer bevisst på sin rolle som potensiell smittespreder i samfunnet vil smittetall gå ned. Hvis vi fortsetter som nå øker tallet og da kommer regjeringen og folket å bli desperate etterhvert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussa84 Skrevet 21. november 2021 #79 Del Skrevet 21. november 2021 Lawyam skrev (Akkurat nå): Derfor er det viktig at vi som folket ikke sprer smitte videre. Skjer det, må harde grep til slutt. Det starter med oss selv. Du, meg kan forsøke å ikke være den som sprer videre. Være litt mer bevisst våre handlinger. Tenker alle slik vil smittetallet rase. Alt annet er å bidra til økning og mer kaos. Hvis alle kunne være seg litt mer bevisst på sin rolle som potensiell smittespreder i samfunnet vil smittetall gå ned. Hvis vi fortsetter som nå øker tallet og da kommer regjeringen og folket å bli desperate etterhvert. Neida Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 21. november 2021 #80 Del Skrevet 21. november 2021 Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet, spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg