Lovis Fenja Skrevet 20. november 2021 #41 Skrevet 20. november 2021 Honey Dew skrev (11 minutter siden): Det er merkelig at disse menneskene er mer redd for bivirkninger av vaksinen enn de er for senvirkningene ved covid. Det må jo være noe hakkende galt. Ja, det må være noe hakkende galt, det er jeg enig i. Når det flere steder ikke godtar naturlig immunitet, da er det noe hakkende galt. Hvis vi kommer dit i Norge, så flytter jeg inn i skogen og melder meg ut av samfunnet. For det er ikke helse som er greia da. Dette skremmer meg mer enn vaksinene. Merkelig at ikke flere stiller spørsmål. 19
Honey Dew Skrevet 20. november 2021 #42 Skrevet 20. november 2021 Lovis Fenja skrev (14 minutter siden): Ja, det må være noe hakkende galt, det er jeg enig i. Når det flere steder ikke godtar naturlig immunitet, da er det noe hakkende galt. Hvis vi kommer dit i Norge, så flytter jeg inn i skogen og melder meg ut av samfunnet. For det er ikke helse som er greia da. Dette skremmer meg mer enn vaksinene. Merkelig at ikke flere stiller spørsmål. God tur. Hva skal du leve av? Kongler og bark? 4
Gjest laPistola Skrevet 20. november 2021 #43 Skrevet 20. november 2021 Honey Dew skrev (5 minutter siden): Honey Dew skrev (5 minutter siden): God tur. Hva skal du leve av? Kongler og bark? Ja, sånn som forfedrene våre 👍
Stina234 Skrevet 20. november 2021 #44 Skrevet 20. november 2021 På tide å kjøre en hardere linje snart. Hvis ikke blir dette aldri bedre. De som ikke vil vaksinere seg må gjerne stå på den rettigheten, helt ok. Men da må de også ta konsekvensene med at de blir utestengt fra alle plasser der de ikke kan holde minst en meter avtand. Brudd på dette bør straffes med saftige bøter. 6
Tunique Skrevet 20. november 2021 #45 Skrevet 20. november 2021 (endret) Stina234 skrev (2 timer siden): På tide å kjøre en hardere linje snart. Hvis ikke blir dette aldri bedre. De som ikke vil vaksinere seg må gjerne stå på den rettigheten, helt ok. Men da må de også ta konsekvensene med at de blir utestengt fra alle plasser der de ikke kan holde minst en meter avtand. Brudd på dette bør straffes med saftige bøter. Er ingen logikk i å forskjellsbehandle uvaksinerte når vi vet at vaksinerte også smitter og blir smittet. Er redd mange av super smitterene er de vaksinerte som lever med lave skuldrer overalt og tror de er uovervinnelige siden de er "fullvaksinerte" Endret 20. november 2021 av Tunique 22
NewName Skrevet 20. november 2021 #46 Skrevet 20. november 2021 Stina234 skrev (46 minutter siden): På tide å kjøre en hardere linje snart. Hvis ikke blir dette aldri bedre. De som ikke vil vaksinere seg må gjerne stå på den rettigheten, helt ok. Men da må de også ta konsekvensene med at de blir utestengt fra alle plasser der de ikke kan holde minst en meter avtand. Brudd på dette bør straffes med saftige bøter. Når de blir testet og viser seg å være friske, skal de stenges ute da ? Hva med de vaksinerte som ikke blir testet og går inn med sitt grønne coronapass, symptomfrie men smitter halve lokalet. Bør de straffes med saftige bøter ? 17
Gjest Lawyam Skrevet 20. november 2021 #47 Skrevet 20. november 2021 NewName skrev (17 minutter siden): Når de blir testet og viser seg å være friske, skal de stenges ute da ? Hva med de vaksinerte som ikke blir testet og går inn med sitt grønne coronapass, symptomfrie men smitter halve lokalet. Bør de straffes med saftige bøter ? De er rimelig lite tenkende hvis de uvaksinert går inn i et lokale med (u)vaksinerte i dag, og de vaksinerte bør testes de også.
zemer Skrevet 20. november 2021 #48 Skrevet 20. november 2021 Hvorfor ikke teste alle? Hva er så farlig med å teste vaksinerte? 7
PetterKanin Skrevet 20. november 2021 #49 Skrevet 20. november 2021 Stina234 skrev (1 time siden): På tide å kjøre en hardere linje snart. Hvis ikke blir dette aldri bedre. De som ikke vil vaksinere seg må gjerne stå på den rettigheten, helt ok. Men da må de også ta konsekvensene med at de blir utestengt fra alle plasser der de ikke kan holde minst en meter avtand. Brudd på dette bør straffes med saftige bøter. Det er forsåvidt greit, men når valsinerte, men like fullt smittsomme blir underlagt et annet regelverk blir dette usaklig forskjellsbehandling. 10
Justlooking Skrevet 20. november 2021 #50 Skrevet 20. november 2021 Lawyam skrev (45 minutter siden): De er rimelig lite tenkende hvis de uvaksinert går inn i et lokale med (u)vaksinerte i dag, og de vaksinerte bør testes de også. Jeg går inn på jobben og aner ikke hvem som er vaksinert eller ikke. Vi er mange og ingen vet noe om de andre og ingen virker det minste redde 😊 Kø i kantina og kø ved kaffemaskinene. Jeg er vel en av ytterst få som av og til benytter spritdispenserne som fortsatt står fremme. 3
Tussa84 Skrevet 20. november 2021 #51 Skrevet 20. november 2021 Stina234 skrev (2 timer siden): På tide å kjøre en hardere linje snart. Hvis ikke blir dette aldri bedre. De som ikke vil vaksinere seg må gjerne stå på den rettigheten, helt ok. Men da må de også ta konsekvensene med at de blir utestengt fra alle plasser der de ikke kan holde minst en meter avtand. Brudd på dette bør straffes med saftige bøter. Slik at de vaksinerte får smittet hverandre i fred mener du? Er det ikke slik at vaksinene beskytter mot corona-sykdom? Hvorfor er det farlig med uvaksinerte for de vaksinerte? Dere er jo tross alt vaksinert. 11
Gjest Lawyam Skrevet 20. november 2021 #52 Skrevet 20. november 2021 Tussa84 skrev (52 minutter siden): Slik at de vaksinerte får smittet hverandre i fred mener du? Er det ikke slik at vaksinene beskytter mot corona-sykdom? Hvorfor er det farlig med uvaksinerte for de vaksinerte? Dere er jo tross alt vaksinert. Ja, men vil de bli smittet - og vil du smitte eller bidra til smitte? Smitter noen en så stopper det jo sjeldent der? Du vet jo ikke hvem den vaksinerte møter på sin vei og hvordan de igjen sprer - ikke den uvaksinerte heller. Alt vi kan gjøre hver og en av oss er å passe på oss selv så vi ikke er sprederne og mottakerne. Nytter ikke peke på grupper - det handler om hva en og en gjør og vi vaksinerte må skjerpe oss alle sammen, like mye som uvaksinerte.
Gjest Lawyam Skrevet 20. november 2021 #53 Skrevet 20. november 2021 (endret) Justlooking skrev (1 time siden): Jeg går inn på jobben og aner ikke hvem som er vaksinert eller ikke. Vi er mange og ingen vet noe om de andre og ingen virker det minste redde 😊 Kø i kantina og kø ved kaffemaskinene. Jeg er vel en av ytterst få som av og til benytter spritdispenserne som fortsatt står fremme. Det går an å forsikre seg og andre uten å være redde - fornuft er noe som heter også. Likegyldighet er kvalmt å se i disse dager. Endret 20. november 2021 av Lawyam
Stina234 Skrevet 21. november 2021 #54 Skrevet 21. november 2021 PetterKanin skrev (8 timer siden): Det er forsåvidt greit, men når valsinerte, men like fullt smittsomme blir underlagt et annet regelverk blir dette usaklig forskjellsbehandling. Ja ser utfordringen. Problemet er at vaksinen ser ut til å holde kun 6-8 måneder. Men hadde alle vaksinert seg så hadde presset på sykehusene blitt vesentlig mindre og det er det som er det største problemet. En tredje dose bør også kjøres ut til alle som har eldre vaksiner. Dette er en dugnad for å ta knekken på smitten og det fungerer ikke om enkelte holder seg på utsiden. 4
Jullen Skrevet 21. november 2021 #55 Skrevet 21. november 2021 (endret) Stina234 skrev (21 timer siden): Ja ser utfordringen. Problemet er at vaksinen ser ut til å holde kun 6-8 måneder. Men hadde alle vaksinert seg så hadde presset på sykehusene blitt vesentlig mindre og det er det som er det største problemet. En tredje dose bør også kjøres ut til alle som har eldre vaksiner. Dette er en dugnad for å ta knekken på smitten og det fungerer ikke om enkelte holder seg på utsiden. Du prater som om det kun er de uvaksinerte som fører smitten videre. Altså at det er utelukkende de uvaksinerte som smitter de vaksinerte🙄 De vaksinerte smitter hverandre vel så mye. Det er en stor logisk brist at de omlag 10-15% uvaksinerte i landet fortsatt blir sett på som synderne for smittespredningen. Det er også en logisk brist at folk fortsatt blir presset til å ta en vaksine som er tilpasset de tidligere variantene. Vaksinen som tilbys nå virker ikke spesielt godt mot den pågående Delta varianten. Det blir litt som å ta influensa vaksinen for fjorårets influensa sesong. Satt på spissen. Helsemyndighetene lovte oss en vaksine som var trygg og effektiv. Jeg ville vente å se om hvorvidt dette stemte. Og jeg er fortsatt ikke overbevist. Det har aldri blitt meldt inn så mange alvorlige bivirkninger av en vaksine tidligere, og de fleste jeg vet om kjenner til noen som har opplevd moderate eller alvorlige bivirkninger. Den virker heller ikke mer enn ca 5-6 måneder. Man kan fortsatt bli smittet og smitte videre og de mest skjøre, eldre og folk med underliggende sykdommer kan fortsatt bli lagt inn på sykehus selv om de er fullvaksinerte. Jeg vet det sikkert er tilfeldig. Men jeg kjenner ingen som har blitt lagt inn på sykehuset med alvorlig Covid-19 infeksjon. Jeg kjenner 3 som har blitt lagt inn på sykehuset pga bivirkninger av vaksinen. Alle tre var friske fra før og under 50 år. Endret 22. november 2021 av Jullen 13
Gjest Sirisiri10 Skrevet 21. november 2021 #56 Skrevet 21. november 2021 Stina234 skrev (2 timer siden): Ja ser utfordringen. Problemet er at vaksinen ser ut til å holde kun 6-8 måneder. Men hadde alle vaksinert seg så hadde presset på sykehusene blitt vesentlig mindre og det er det som er det største problemet. En tredje dose bør også kjøres ut til alle som har eldre vaksiner. Dette er en dugnad for å ta knekken på smitten og det fungerer ikke om enkelte holder seg på utsiden. Knekken på smitten? Med en vaksine som ikke beskytter 100%? Hvordan er det fysisk mulig? Hadde vaksinen gjort at vi kunne bli kvitt viruset og 100% effektiv hadde det ikke vært noe problem engang om 10% ikke vaksinerte seg.
PetterKanin Skrevet 21. november 2021 #57 Skrevet 21. november 2021 Stina234 skrev (2 timer siden): Ja ser utfordringen. Problemet er at vaksinen ser ut til å holde kun 6-8 måneder. Men hadde alle vaksinert seg så hadde presset på sykehusene blitt vesentlig mindre og det er det som er det største problemet. En tredje dose bør også kjøres ut til alle som har eldre vaksiner. Dette er en dugnad for å ta knekken på smitten og det fungerer ikke om enkelte holder seg på utsiden. Nylig vaksinerte bringer også smitte, om enn ikke like hyppig. 6
Fru Uperfekt Skrevet 21. november 2021 #58 Skrevet 21. november 2021 Null Intelligens skrev (På 16.11.2021 den 20.54): På tide å begynne med tvang. Altfor mange idioter som ikke ønsker å vaksinere seg, hold de fast og stikk. Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv. 10
Fru Uperfekt Skrevet 21. november 2021 #59 Skrevet 21. november 2021 Honey Dew skrev (16 timer siden): Men da må jo dere slutte å sutre når dere blir nektet å delta i livet også. Slutt å se på dere selv som ofre. Jeg synes at de uvaksinerte skal få lov til å delta i samfunnet på lik linje med vaksinerte. og før du eller andre kommer med antivaxxer piss så er jeg vaksinert og er en av de heldige som har fått alvorlige bivirkninger av vaksinen 8
zemer Skrevet 21. november 2021 #60 Skrevet 21. november 2021 Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden): Jeg synes at de uvaksinerte skal få lov til å delta i samfunnet på lik linje med vaksinerte. og før du eller andre kommer med antivaxxer piss så er jeg vaksinert og er en av de heldige som har fått alvorlige bivirkninger av vaksinen Synd å høre. Jeg tror testing for alle hadde vært bedre. 2
Anbefalte innlegg