Gå til innhold

Vaksiner deg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

image.thumb.png.673ddfba395676fe8fa0d6b13795a85c.png

Forstå statistikk. Vet at det kan være vanskelig for enkelte her inne, men prøv.

Fra FHI: "Er du i tvil om du ønsker å ta koronavaksine eller ikke? Tenker du at overskrifter i media som «Flere fullvaksinerte enn uvaksinerte innlagt på sykehus» og «Stadig flere fullvaksinerte blir smittet», er bevis på at vaksinene ikke fungerer slik de skal?

Ta i så fall også dette med i vurderingen:
Vi vet at ikke alle vaksinerte oppnår full beskyttelse. Det betyr at etter hvert som en større andel av den voksne befolkningen er vaksinert, vil naturlig nok også en større andel av de som smittes være vaksinerte. Noe annet er uunngåelig, all den tid vi ikke har vaksiner som beskytter oss 100 prosent mot smitte."

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet
XaoS skrev (7 minutter siden):

Forstå statistikk. Vet at det kan være vanskelig for enkelte her inne, men prøv.

Fra FHI: "Er du i tvil om du ønsker å ta koronavaksine eller ikke? Tenker du at overskrifter i media som «Flere fullvaksinerte enn uvaksinerte innlagt på sykehus» og «Stadig flere fullvaksinerte blir smittet», er bevis på at vaksinene ikke fungerer slik de skal?

Vi vet at ikke alle vaksinerte oppnår full beskyttelse. Det betyr at etter hvert som en større andel av den voksne befolkningen er vaksinert, vil naturlig nok også en større andel av de som smittes være vaksinerte. Noe annet er uunngåelig, all den tid vi ikke har vaksiner som beskytter oss 100 prosent mot smitte."

Din kropp ditt valg

Men alle har vi den retten 

Så om en ønsker det så kjør på men en skal ikke tvinge eller kreve det av andre 

• Liker 20
Skrevet

Vaksinerer meg etter graviditeten, er ikke interessert i å la fosteret være prøvekanin… men takk for info. 😅

• Liker 20
Skrevet

Det at vaksinen beskytter mot sykehusinnleggelse er bare kalde fakta. Skremmende at den vokale minoriteten som opererer på nett lever i en så parallell fantasiverden. 

• Liker 13
Skrevet (endret)
XaoS skrev (12 minutter siden):

Det at vaksinen beskytter mot sykehusinnleggelse er bare kalde fakta. Skremmende at den vokale minoriteten som opererer på nett lever i en så parallell fantasiverden. 

Hvor godt beskytter den? Savner nyeste tall på det. Også på vaksinerte og uvaksinerte i samme aldersgrupper.

Endret av Tutte
Skrevet (endret)
Tutte skrev (5 minutter siden):

Hvor godt beskytter den? Savner nyeste tall på det. Også på vaksinerte og uvaksinerte i samme aldersgrupper.

Det kommer an på hvilken vaksine man har tatt, hvor lenge det er siden man tok den, og hvor godt ens immunforsvar er til å lage motstoffer.

Men uansett hva disse variablene er, så utsetter man seg for mye større risiko ved å ikke ta vaksine enn å ta vaksine.

Endret av Nicathv
  • Liker 8
Skrevet
Nicathv skrev (Akkurat nå):

Det kommer an på hvilken vaksine man har tatt, hvor lenge det er siden man tok den, og hvor godt ens immunforsvar er til å lage motstoffer.

Men ansett hva disse variablene er, så utsetter man seg for mye større risiko ved å ikke ta vaksine enn å ta vaksine.

Skulle uansett hatt klare tall på hvor mye den beskytter og da selvfølgelig også tall fra hver enkelt vaksine. Noe som er helt nødvendig og en selvfølge å opplyse om.

Skrevet
Nicathv skrev (1 time siden):

Ja helt enig, jeg får alltid så mye pes fordi jeg ikke gidder å bruke bilbelte eller sette 2-åringen min i bilstol. Skjønner ikke hvorfor folk har så fæle holdninger mot meg!

Klarer du ikke å se forskjell på bilbelte bruk og vaksinering? 
Eller prøvde du å være morsom?

Har vaksinert meg, med påfølgende sykehusopphold pga bivirkninger, men selv om jeg har gjort det vil jeg _Aldri_ tvinge andre til å vaksinere seg.

• Liker 19
Gjest Vintermorgen
Skrevet

Ryddet for brudd på koronarommets regler.

Vintermorgen, mod

Skrevet

Folk nå for tiden må la dette enorme behovet for å kontrollere mennesker slutte å dominere livene deres. Selv er jeg fullvaksinert og tar gjerne en tredje dose om jeg skulle få tilbud om det, men andre mennesker er i sin fulle rett til å si nei til en (eller tre) vaksine(r). Hver sin kropp, hvert sitt valg. Ro ned. 

meditation-hippie.gif

• Liker 20
Gjest Sitronmelisse
Skrevet
XaoS skrev (19 timer siden):

Dette er villedende statistikk av FHI! 

Det som er interessant er å vite andelen/insidensen av de SMITTEDE som blir innlagt på sykehus! Altså andelen av innlagte blant de smittede uvaksinerte vs. andelen innlagte blant de smittede vaksinerte. Viser seg at disse insidensene her er så godt som LIKE. (2.7 vs. 2.2%). Altså, om du blir smittet som uvaksinerte eller som vaksinert så er sjansen for å havne på sykehus nesten lik i de to gruppene! (og for øvrig veldig lav).

Skrevet
XaoS skrev (19 timer siden):

Minted skrev (19 timer siden):

Jeg tror du må gi litt slipp på kontrollbehovet ditt om du vil leve et lykkelig liv.

Hear, hear! 

• Liker 5
Skrevet
Sitronmelisse skrev (3 minutter siden):

Dette er villedende statistikk av FHI! 

Det som er interessant er å vite andelen/insidensen av de SMITTEDE som blir innlagt på sykehus! Altså andelen av innlagte blant de smittede uvaksinerte vs. andelen innlagte blant de smittede vaksinerte. Viser seg at disse insidensene her er så godt som LIKE. (2.7 vs. 2.2%). Altså, om du blir smittet som uvaksinerte eller som vaksinert så er sjansen for å havne på sykehus nesten lik i de to gruppene! (og for øvrig veldig lav).

Gjør du deg noen tanker om medianalderen? 

Gjest Sitronmelisse
Skrevet
Optimo skrev (Akkurat nå):

Gjør du deg noen tanker om medianalderen? 

Ja, det er arbeidsinnvandrere som er uvaksinerte innlagte, og det er naturlig nok ikke mange 70-åringer blant dem.

Skrevet
Sitronmelisse skrev (11 minutter siden):

Ja, det er arbeidsinnvandrere som er uvaksinerte innlagte, og det er naturlig nok ikke mange 70-åringer blant dem.

Hvorfor ser vi ikke så mange vaksinerte 40-50 åringer innlagt? 

Gjest Sitronmelisse
Skrevet
Optimo skrev (4 minutter siden):

Hvorfor ser vi ikke så mange vaksinerte 40-50 åringer innlagt? 

Spørsmålet er hvorfor ser vi ikke så mange norskfødte vaksinerte 40-50-åringer innlagt ennå. Jeg tror svaret er todelt: grunnbeskyttelsen gjennom barnevaksinasjonen som nordmenn har, og at covid-vaksinen fortsatt er effektiv nok mot alvorlig sykdom i denne gruppa. Hittil. Denne gruppa ble vel fullvaksinert for ca. 2-3 mnd siden.

Skrevet

Helt riktig Ts. Folk som kan ta vaksinen bør gjøre det, men selvfølgelig får de gjøre som de vil. Vaksinen er ingen tvang. Tror de at koronaviruset er tryggere enn vaksinen så får de bare tro det. Synd at mange tenker «jeg kan aldri bli alvorlig syk av koronaviruset. Det skjer ikke meg» Vaksinen er til for en grunn. For å beskytte. 

Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet og svar til dette. Elaine Marley, mod.

• Opprett ny...