AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #1 Skrevet 15. november 2021 Jeg har lyst til å farge vippene og øyebrynene permanent. Har aldri gjort dette før og er litt redd for allergier fordi det er absolutt noe jeg har, og derfor er jeg også redd får å farge håret. Men det hadde vært sykt praktisk fordi det er ikke alltid jeg har tid eller ork til å sminke meg. Så jeg lurer på erfaringer på dette. Hvilke produkter liker dere (hvilke er hudvennlige) og hvilke skal jeg kanskje styre unna? Hest vil jeg egentlig kjøpe en pakke i butikken istedenfor å gå til salong fordi jeg er ganske blakk, men hva er best, er det mye forskjell? Takker for svar 😊 Anonymkode: 975e8...041
Trish Skrevet 16. november 2021 #2 Skrevet 16. november 2021 Vippene hadde jeg ikke turt men du kan kanskje lese litt om det og prøve. Jeg bruker en som heter Kolokrem (er på cubus sparkjøp osv), 120 kr eller noe, og farger bryna med den. Veldig enkelt 😊 må farge jevnlig men pakken holder til mange farginger. Det står "til vipper og bryn", og det er muligens egen farge til vipper i butikkene også, bare vær forsiktig 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #3 Skrevet 16. november 2021 Trish skrev (4 minutter siden): Vippene hadde jeg ikke turt men du kan kanskje lese litt om det og prøve. Jeg bruker en som heter Kolokrem (er på cubus sparkjøp osv), 120 kr eller noe, og farger bryna med den. Veldig enkelt 😊 må farge jevnlig men pakken holder til mange farginger. Det står "til vipper og bryn", og det er muligens egen farge til vipper i butikkene også, bare vær forsiktig 🙂 Takk for svar! Får du noen slags reaksjoner etter fargen eller er den hudvennlig? Anonymkode: 975e8...041 1
Trish Skrevet 16. november 2021 #4 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar! Får du noen slags reaksjoner etter fargen eller er den hudvennlig? Anonymkode: 975e8...041 Hvis jeg napper bryna like før så svir det litt, ellers ikke noe. Men jeg pleier ikke å reagere på noe slikt så er kanskje ikke rett person å spørre. Men det virker ikke for meg som den er veldig hard mot huden:) 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #5 Skrevet 16. november 2021 Vipper og hår er okay å farge, hadde droppet vippene gjort det et par ganger det gjorde drit vondt, og orket ikke å gjøre det igjen- Anonymkode: 3af1d...00e
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #6 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Vipper og hår er okay å farge, hadde droppet vippene gjort det et par ganger det gjorde drit vondt, og orket ikke å gjøre det igjen- Anonymkode: 3af1d...00e Åh 😕 hvordan, får du vondt i øynene?? Skal hvertfall begynne med bryna og ikke med vippene, merker jeg er litt skeptisk for dem, selv om jeg gjerne skulle gjort det! Anonymkode: 975e8...041
Duff Skrevet 16. november 2021 #7 Skrevet 16. november 2021 Jeg farger brynene. Bruker er gammel maskarabørste til påføring (hvis ikke det følger med i pakken). Renser den godt før og etter bruk. Med børsten trenger du ikke komme så nær huden. Hvis du skal nappe så gjør det etter at du har farget ferdig, da ser du bedre hva som evt skal bort. Vippene farger jeg ikke, det er for vanskelig å se om man treffer riktig og ikke får det i øynene. 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #8 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Åh 😕 hvordan, får du vondt i øynene?? Skal hvertfall begynne med bryna og ikke med vippene, merker jeg er litt skeptisk for dem, selv om jeg gjerne skulle gjort det! Anonymkode: 975e8...041 Ja, for fargen er klin umulig å unngå få i øynene, selv med en profosjonel. Anonymkode: 3af1d...00e 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #9 Skrevet 16. november 2021 Jeg farger både vipper og bryn. Bruker også Kolokrem. Med litt øvelse går det fint å unngå å få den i øynene. (Den svir heller ikke så ille som i "gamle dager", og varer heller ikke like lenge) Anonymkode: 4eec3...a6b 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #10 Skrevet 16. november 2021 Det er visst ikke lov til å reklamere med at slike produkter kan brukes på vipper lenger. Jeg bruker kolokrem, påfører aktiveringsvæske med en q-tip og bruker en ren maskarakost til den tubegreia. Da er det ganske lett å unngå å få det i øya Anonymkode: 0ab66...e74 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #11 Skrevet 16. november 2021 Jeg er en som mener slike ting bør utføres av folk som kan det nettopp for å unngå at man får fargen i øynene eller ender opp med pandaflekker, samme som med frisør - enkelte ting er best utført av fagfolk tenker jeg.. Anonymkode: 80bf9...347
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #12 Skrevet 16. november 2021 Jeg har farget egne vipper og bryn i sikkert 20år. Det går helt fint! Alt dette står på pakningvedlegget, men nevner det allikevel: - Ta en allergitest før du bruker produktet. Bruk produktmiksturen på f.eks håndleddet et par dager før bruk. Ingen reaksjon? Kjør på. - Ikke eksfolier huden de siste 5-7 dagene før du farger brynene. Da blir det vanskeligere å skrubbe av overskuddsfargen. - Vask huden med litt såpe før du farger brynene, så får du et jevnt resultat. - For farging av vipper, miks de to sammensetningene slik at kremen har noenlunde tykk konsistens. Da tar det litt lengre tid før du får farge, men da blir det også vanskeligere å få produktet i øynene. Har prøvd litt forskjellig. Synes de fleste typene er ganske like. Kolokrem eller Refectocil er de jeg er mest fornøyd med. Pleier å bruke askebrun. Den er naturlig og kler de fleste. Anonymkode: 7c0ae...f67 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #13 Skrevet 16. november 2021 Er ikke verdt det å farge vippene syns jeg med mindre du har veldig lyse vipper da. Jeg har nordisk mørke vipper og resultatet kan sammenlignes litt med når man akuratt har kommet ut av dusjen fordi vippene er litt mørkere pga vann, men etter en uke er det tilbake som før og det er omtrent kun seg selv som kan legge merke til at det er noe forskjell. Bedre da å heller bruker løsvipper eller tatovere eyeliner Anonymkode: 66c42...102
Perelandra Skrevet 16. november 2021 #14 Skrevet 16. november 2021 Farger bryna jevnlig, men synes det er vanskelig å få til å farge vippene, så det har jeg nærmest gitt opp. Fra naturens side har jeg helt lyse og tilnærmet usynlige vipper og bryn. Jeg bruker vanligvis Refectocil i fargen kastanje, men har også tuber i fargene naturbrun, lysebrun og rød liggende, så det hende jeg bruker andre farger eller blander sammen flere farger. Har aldri opplevd å få noen allergisk reaksjon på huden selv, men vet om andre som har opplevd det. Jeg vil derfor råde deg til å teste på håndleddet før du prøve å farge vippene eller bryna. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er en som mener slike ting bør utføres av folk som kan det nettopp for å unngå at man får fargen i øynene eller ender opp med pandaflekker, samme som med frisør - enkelte ting er best utført av fagfolk tenker jeg.. Anonymkode: 80bf9...347 Dette stemmer kanskje for farging av vipper, men for bryn synes jeg det er bortkastetede penger å gjøre det i salong. Jeg fikk en frisør til å farge bryna mine i forbindelse med at jeg også fikk klippet håret, men resultatet var ikke noe bedre enn det jeg gjør selv. I tillegg ble også fargen for kald mot mitt røde hår siden salongen ikke hadde liggende farger med rødtoner. 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #15 Skrevet 16. november 2021 Jeg bruker refectocil. De er de eneste som har min farge (Chestnut) og som faktisk sitter. De er dog farlig å få i øynene så vipper er best å ta hos salong. Anonymkode: 5ce36...825 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #16 Skrevet 16. november 2021 Jeg bruker også Refectocil. Jeg har veldig sart hud, men reagerer ikke på denne. (Men det betyr ikke at ikke du vil reagere, så du må uansett ta en test først.) Jeg bruker den bare på brynene, både fordi jeg ikke tør å prøve på vippene og fordi vippene mine har mørkere/jevnere farge enn brynene fra naturens side. Jeg har mørkblondt hår med litt naturlig rødskjær og foliestriper, og bruker fargen 3.1 lysebrun. Den ser naturlig og fin ut på meg, passe markert uten å bli for hard. Jeg får ikke merkbart rødskjær, men det er oppgitt noen steder på nett at denne fargen er rødlig og evt. kan blandes med grafitt for en kaldere farge. Før brukte jeg 3 Natural brown, men den er egentlig for mørk for meg og den farget også huden mye mer enn 3.1 gjør, selv med minimal virketid. Anonymkode: d28ef...74d 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #17 Skrevet 16. november 2021 Hvordan vet man hvilken farge til bryn man matcher med og hvor lenge holder fargen? Kan man skulpturere brynene med fargen som med en brynspenn eller fester den seg kun i brynshårene så selve formen ikke endres? Anonymkode: 66c42...102 1
Trish Skrevet 17. november 2021 #18 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan vet man hvilken farge til bryn man matcher med og hvor lenge holder fargen? Kan man skulpturere brynene med fargen som med en brynspenn eller fester den seg kun i brynshårene så selve formen ikke endres? Anonymkode: 66c42...102 Fargen fester seg kun i hårene
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #19 Skrevet 17. november 2021 Dere som farger vippene selv, hvordan gjør dere det? Anonymkode: 863bb...203
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #20 Skrevet 18. november 2021 Trish skrev (22 timer siden): Fargen fester seg kun i hårene Ok Anonymkode: 66c42...102
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå