Gå til innhold

Når fortelle barna om samlivsbruddet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og barnefar bor sammen, men ikke som kjærester lengre.Far blir boende,mens jeg flytter ut(prøver å finne meg noe som ligger i nærheten) Vi er gode venner og er enige om bruddet.Vi deler samvær

Jeg har dog ikke funnet meg ny leilighet enda,og vil vente med å fortelle barna til jeg har funnet noe.
Når er det lurest å fortelle barna?Vi ønsker egentlig å vente til leilighet er i boks slik at de har noe konkret å forholde seg til.Barna er 5 og 6 år

Anonymkode: f636a...725

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere klarer å bo sammen uten den store dramatikken til du finner deg en leilighet, tenker jeg at dere da kan fortelle det til barna. Vi gjorde det slik fordi jeg følte det ville bli mer konkret og trygt for dem at jeg hadde funnet bolig like i nærheten.
Det finnes ingen fasitsvar og det var tøft å holde maska overfor familie og venner som da heller ikke visste noe. Ville at barna skulle få vite det først. De var 9 og 12 år.  For meg ble det en nedadgående spiral som etter 3 måneder endte i sykemelding pga alt stresset og det å skulle late som alt var normalt. Så du må se hva du kan makte dette tatt i betraktning. 

Anonymkode: 52ee3...1fa

• Liker 4
Skrevet

Flere?

Skrevet

Vi ble anbefalt av familievernkontoret å fortelle det med en gang, selvom det tok tid for far, i vårt tilfelle, å flytte ut. Vi voksne har bearbeidet bruddet lenge, det bør barna også få lov til. 

Når flyttingen skjer er det uansett en kjempeforandring, men da er man på en måte forberedt.

Mitt barn var 5 år. 

Anonymkode: 511ff...92e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi ble anbefalt av familievernkontoret å fortelle det med en gang, selvom det tok tid for far, i vårt tilfelle, å flytte ut. Vi voksne har bearbeidet bruddet lenge, det bør barna også få lov til. 

Når flyttingen skjer er det uansett en kjempeforandring, men da er man på en måte forberedt.

Mitt barn var 5 år. 

Anonymkode: 511ff...92e

Jeg skjønner barna trenger god tid.Problemet er at jeg ikke vet når jeg kommer til å flytte.Har ikke funnet leilighet enda.Må ha is i magen da det er umenneskelig dyre leiepriser rundt her.Barnet har ingen faste holdepunkt enda

Skrevet

Flere?

Skrevet

Hadde ventet til over jul for å ikke ødelegge jula for barna.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde fortalt det med en gang. Det er en livsomveltning og de fortjener å få god tid til å forberede seg på at dere skal flytte fra hverandre. At dere er i stand til å bo i samme hus og oppføre dere ordentlig er bare en fordel i så måte, da vil de kunne se at dere kan ha et ok forhold til hverandre selv om dere ikke er kjærester lenger. 

Anonymkode: ca563...82f

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.11.2021 den 23.41):

Jeg har dog ikke funnet meg ny leilighet enda,og vil vente med å fortelle barna til jeg har funnet noe.

Jeg gjorde akkurat dette, og hadde god erfaring med det, tross vond foranledning. Barn var i grovt sett samme alder.

Skrevet

Jeg hadde ventet til bolig var ordnet.

Da er det ofte 3 mnd overtakelsestid, en grei - og ikke pinende lang tid å vente. 

Anonymkode: 36be2...562

• Liker 1
Skrevet

Ingen poeng å vente til etter jul. Det trenger ikke ødlegge julen. Det er bare en unnskyldning for å utsette. Jeg flyttet ut i desember med barn. De reagerte ikke i det hele tatt. Det kommer anpå hvordan foreldrene er og hvordan de snakker om dette. Så lenge dere er voksne mennesker og klarer å formidle dette på skikkelig måte, går det fint, uansett hvilken årstid.

Anonymkode: f8b4a...3a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...