AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #1 Skrevet 15. november 2021 Hei! Dere som spiser vegetar, hva slags mat gir dere barna? Hva har reaksjonen vært på helsestasjon og barnehage? Anonymkode: c319f...471
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #2 Skrevet 15. november 2021 Helt vanlig mat. Helsestasjonen og barnehage har ikke sagt noe, tror ikke de vet at jeg er vegetarianer. Anonymkode: 29e0b...9f0 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #3 Skrevet 15. november 2021 Barna får kjøtt Anonymkode: b614d...2a3 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #4 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Helt vanlig mat. Helsestasjonen og barnehage har ikke sagt noe, tror ikke de vet at jeg er vegetarianer. Anonymkode: 29e0b...9f0 Hva er vanlig mat for deg? Spiser de vegetar? Hvis barnehagen griller f.eks får barna kjøtt? Ts. Anonymkode: c319f...471
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #5 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei! Dere som spiser vegetar, hva slags mat gir dere barna? Hva har reaksjonen vært på helsestasjon og barnehage? Anonymkode: c319f...471 Ingen reaksjoner. Barna spiser mat(men også fisk). Linsegryter, grønnsaksbiffer, alt som finnes, bare ikke kjøtt. Anonymkode: ce92e...fa0
skruf Skrevet 16. november 2021 #6 Skrevet 16. november 2021 Søster mi og mannen er veganere, barnet spiser selvfølgelig samme kostholdet som de voksne, både hjemme og i barnehagen. Det er ikke noe problem, virkelig. Iht helsestasjonen så sier ikke helsesøster noe ang kostholdet, barnet vokser og utvikler seg som det skal 1
Perelandra Skrevet 16. november 2021 #7 Skrevet 16. november 2021 Tråden er ryddet for seksualisert innhold/tull og svar til dette. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #8 Skrevet 16. november 2021 Er veganer. Barnet spiser det vi spiser hjemme og i barnehagen. Men vi lar det spise hva det vil ellers. Når barnet er gammelt nok og bor for seg selv får det selv bestemme om det vil ha vegansk kosthold ellers. Anonymkode: a16af...4c4 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #9 Skrevet 16. november 2021 Dette har jeg ikke tenkt så mye på, men regner med jeg som forelder ville foret ungene med det jeg spiser, pluss kjøtt som kommer fra gårder med fokus på dyrevelferd (grøstad og stange f.eks.). Men ville aldri gitt dem så mye kjøtt som det ellers spises i det vanlige hjem. Mennesker trenger ikke den mengden med kjøtt de vanligvis spiser. Anonymkode: da5f9...302
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #10 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er veganer. Barnet spiser det vi spiser hjemme og i barnehagen. Men vi lar det spise hva det vil ellers. Når barnet er gammelt nok og bor for seg selv får det selv bestemme om det vil ha vegansk kosthold ellers. Anonymkode: a16af...4c4 Har barnet hatt noe fysisk reaksjon om det har spist kjøtt? Vond i magen ol? Jeg er enig med deg om at barnet må få velge det barnet vil spise, og er nysgjerrig på kroppslige reaksjoner. Ts. Anonymkode: c319f...471
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #11 Skrevet 16. november 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Dere som spiser vegetar, hva slags mat gir dere barna? Hva har reaksjonen vært på helsestasjon og barnehage? Anonymkode: c319f...471 Jeg er vegetarianer, men både mann og barn spiser akkurat det de har lyst på. Jeg er veldig i mot å presse eget kosthold på andre. Jeg kunne aldri tenkt meg å spise kjøtt eller fisk, men aksepterer at andre velger annerledes. Anonymkode: b354d...b73 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #12 Skrevet 16. november 2021 Vi er vegetarianere, barna spiser pescetar. Har bare fått gode tilbakemeldinger fra fastlege og helsestasjon, typisk «dere spiser så sunt» osv, Anonymkode: ac479...f6f 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #13 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei! Dere som spiser vegetar, hva slags mat gir dere barna? Hva har reaksjonen vært på helsestasjon og barnehage? Anonymkode: c319f...471 Jeg spiste vegansk i noen år, men barna fikk fisk, fugl og kjøtt Anonymkode: 642b9...f8b
Whistler Skrevet 16. november 2021 #14 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette har jeg ikke tenkt så mye på, men regner med jeg som forelder ville foret ungene med det jeg spiser, pluss kjøtt som kommer fra gårder med fokus på dyrevelferd (grøstad og stange f.eks.). Men ville aldri gitt dem så mye kjøtt som det ellers spises i det vanlige hjem. Mennesker trenger ikke den mengden med kjøtt de vanligvis spiser. Anonymkode: da5f9...302 Det er vel kanskje fordi du ikke har barn?
Hulderen Skrevet 16. november 2021 #15 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er veganer. Barnet spiser det vi spiser hjemme og i barnehagen. Men vi lar det spise hva det vil ellers. Når barnet er gammelt nok og bor for seg selv får det selv bestemme om det vil ha vegansk kosthold ellers. Anonymkode: a16af...4c4 Når barnet har flyttet ut, så vil du jo uansett ikke ha noe du skulle ha sagt. Hvorfor vil du vente så lenge med å la barnet prøve annen mat? Dere kan ha vegansk kosthold hjemme, men la barnet fritt få spise det det får servert på besøk hos andre.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #16 Skrevet 16. november 2021 Hulderen skrev (21 minutter siden): Når barnet har flyttet ut, så vil du jo uansett ikke ha noe du skulle ha sagt. Hvorfor vil du vente så lenge med å la barnet prøve annen mat? Dere kan ha vegansk kosthold hjemme, men la barnet fritt få spise det det får servert på besøk hos andre. Hvorfor det? Det vanligste er jo at hele familien har samme kosthold. Anonymkode: ac479...f6f 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #17 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva er vanlig mat for deg? Spiser de vegetar? Hvis barnehagen griller f.eks får barna kjøtt? Ts. Anonymkode: c319f...471 Vanlig mat som i alt mulig som serveres i de norske hjem og i barnehager, det alle andre spiser. Hvis barnehagen griller får de det alle andre griller. Anonymkode: 29e0b...9f0 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #18 Skrevet 16. november 2021 Whistler skrev (1 time siden): Det er vel kanskje fordi du ikke har barn? Hva er vel kanskje derfor hva da? Jeg er veggis og har et bra kosthold. Ingen mangler. Det ville ikke bli noe extra arbeid for meg med barn. Det er jo ikke vanskelig å gjøre noe man allerede er vant med, og jeg er vant til å lage variert og næringsrik mat. I tillegg ville jeg kjøpt økologisk kjøtt, som er enkelt å få på butikken. Anonymkode: da5f9...302 1
Firtina Skrevet 16. november 2021 #19 Skrevet 16. november 2021 Barnet har spist det som blir servert i barnehagen/skolen (dehar 3 måltider for dagen der). Hjemme soiser hun det jeg lager, hun er 6 år og er i god form. Gir henne flytende mulitivitamin i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #20 Skrevet 16. november 2021 Hulderen skrev (1 time siden): Når barnet har flyttet ut, så vil du jo uansett ikke ha noe du skulle ha sagt. Hvorfor vil du vente så lenge med å la barnet prøve annen mat? Dere kan ha vegansk kosthold hjemme, men la barnet fritt få spise det det får servert på besøk hos andre. Dette gjelder jo alle hjem. Dere som spiser kjøtt lager jo ikke typiske vegetarretter til barna deres. Det betyr ikke at dere "ikke lar barnet prøve annen mat". Jeg er flaska opp på fiskeboller, kokte grønnsaker, kjøttkaker, potetstappe og kyllingfilet. Det spiste vi hjemme i mitt kjøttetende hjem. At barn får mer variert mat i et hjem hvor det spises kjøtt enn et vegetarisk hjem er ingen selvfølge. Anonymkode: da5f9...302 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå