AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #1 Skrevet 15. november 2021 Har nettopp begynt som pedagogisk leder og er allerede trøtt av drama. Har tidligere jobbet i yrke med mange menn, nå bare kvinner. Er det normal praksis at kollegaer overhode ikke ønsker konstruktive tilbakemelding på noe som ble helt feil? Hvordan skal man kunne være en leder da? Er det best p være stille? Anonymkode: 9fc6a...d1f
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #2 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Har nettopp begynt som pedagogisk leder og er allerede trøtt av drama. Har tidligere jobbet i yrke med mange menn, nå bare kvinner. Er det normal praksis at kollegaer overhode ikke ønsker konstruktive tilbakemelding på noe som ble helt feil? Hvordan skal man kunne være en leder da? Er det best p være stille? Anonymkode: 9fc6a...d1f Nettopp begynt og allerede markerer deg ved å påpeke feil hos kollegaer= oppskrift på en dårlig start i ny jobb. Anonymkode: 9922b...86f 9
Era Vulgaris Skrevet 16. november 2021 #3 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har nettopp begynt som pedagogisk leder og er allerede trøtt av drama. Har tidligere jobbet i yrke med mange menn, nå bare kvinner. Er det normal praksis at kollegaer overhode ikke ønsker konstruktive tilbakemelding på noe som ble helt feil? Hvordan skal man kunne være en leder da? Er det best p være stille? Anonymkode: 9fc6a...d1f Det spørs jo helt hvordan de konstruktive tilbakemeldingene blir formidlet. Hvis du er helt nyansatt, og kommer inn som en bulldoser og skal markere ditt lederskap, er det kanskje måten du går fram på som er feil. Det er ganske lurt å komme inn i en ny jobb med en liten dose ydmykhet. Spesielt som ped.leder, og spesielt hvis de du jobber sammen med har lang fartstid på arbeidsplassen. 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #4 Skrevet 16. november 2021 15 hours ago, AnonymBruker said: Har nettopp begynt som pedagogisk leder og er allerede trøtt av drama. Har tidligere jobbet i yrke med mange menn, nå bare kvinner. Er det normal praksis at kollegaer overhode ikke ønsker konstruktive tilbakemelding på noe som ble helt feil? Hvordan skal man kunne være en leder da? Er det best p være stille? Anonymkode: 9fc6a...d1f Har de bedt om tilbakemelding, eller har de blitt gitt i en situasjon der man evaluerer hverandre? De fleste oppegående mennesker er fullstendig i stand til å egenvurdere seg selv og skjønne selv når noe ikke helt funket. Hvis man får tilbakemeldinger fra andre helt uoppfordret skjønner jeg at man kan bli irritert. Anonymkode: 83a0a...193 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #5 Skrevet 16. november 2021 Du har valgt deg til et yrke folk flest vil bort fra/er lite engasjert. Desverre. Jo fortere du innser det, jo lettere får du det. Lykke til og velkommen til barnehagelivet - Hvor lenge holder du? Jeg holdt i 3 år. Anonymkode: 9b92f...d65 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #6 Skrevet 16. november 2021 Det finnes masse gode barnehager som ønsker å få til noe bra for både ansatte og barn. Ikke gi opp! Anonymkode: 3bf6c...584 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #7 Skrevet 16. november 2021 Kjenner jeg er nysgjerrig på ekspempler på dine konstruktive tilbakemeldinger...? Anonymkode: 0ec21...faa 2
Era Vulgaris Skrevet 16. november 2021 #8 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du har valgt deg til et yrke folk flest vil bort fra/er lite engasjert. Desverre. Jo fortere du innser det, jo lettere får du det. Lykke til og velkommen til barnehagelivet - Hvor lenge holder du? Jeg holdt i 3 år. Anonymkode: 9b92f...d65 Det var da litt av en konklusjon å dra etter hele 3 år i yrket. Jeg har vært ped.leder i over 20 år, og opplever at de aller, aller fleste er veldig engasjert. Ofte i så stor grad at det er det som brenner dem ut. 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #9 Skrevet 17. november 2021 Hvilke feil påpeker du da? Anonymkode: fd3ee...119
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #10 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (På 16.11.2021 den 14.44): Du har valgt deg til et yrke folk flest vil bort fra/er lite engasjert. Desverre. Jo fortere du innser det, jo lettere får du det. Lykke til og velkommen til barnehagelivet - Hvor lenge holder du? Jeg holdt i 3 år. Anonymkode: 9b92f...d65 Er du pedagog? Jeg ser jo at det er noe gjennomtrekk av mennesker i arbeidslivstrening f.eks i bhg. Men utenom det er min erfaring med barnehager, og jeg har kjennskap til mange, at de har stabilt personale som brenner for jobben sin. Og i barnehagene der jeg hadde barna mine i til sammen ti år, var personalet det samme da barna sluttet som da de begynte. Til ts: Om det var en alvorlig hendelse/handling, forstår jeg at du må gi klar beskjed. Utover det tenker jeg at du må gjøre deg kjent med dine nye medarbeidere og bedriftskulturen, og så tenke gjennom hvilke verdier som er viktige for deg, og hvordan disse tingene kan samles på en skånsom måte. Å «kjefte» på en ansatt er (nesten) aldri greit! Anonymkode: 7adfb...ec8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå