Gå til innhold

Burde jeg avskrive norske kvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sagt kort; jeg er en mann med utenlandsk opphav som virkelig tror at Gud finnes og at det er liv etter dette. Islam er den religionen jeg tror på. Derfor tror jeg på Guds ord når det kommer til å ikke drikke alkohol, ikke spise svin osv.

Med alt det tatt i betraktning burde jeg sette til siden tanken om å være sammen med en norsk kvinne selv om jeg synes de er attraktive? Altså er det et dømt til å feile  hvis jeg gifter meg med en norsk kvinne?

Anonymkode: 681f8...ff8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sagt kort; jeg er en mann med utenlandsk opphav som virkelig tror at Gud finnes og at det er liv etter dette. Islam er den religionen jeg tror på. Derfor tror jeg på Guds ord når det kommer til å ikke drikke alkohol, ikke spise svin osv.

Med alt det tatt i betraktning burde jeg sette til siden tanken om å være sammen med en norsk kvinne selv om jeg synes de er attraktive? Altså er det et dømt til å feile  hvis jeg gifter meg med en norsk kvinne?

Er det viktig at kun du får praktisere islam i ekteskapet eller må barna oppdras muslimsk? Må kona di konvertere dersom dere gifter dere? 

Hvis du tenker at troen kun er din egen greie så er det null problem. Dersom barna også må oppdras muslimsk (hvilket jeg antar er et krav?) så medfører det et større problem. Hvis til og med kona di må bli muslim så kan det bli vanskelig.

Hvis du skal få til dette så kan du ha en mulighet hos ateister eller agnostikere. Mange av de damene kan være villige til å bli muslim dersom de er skikkelig interessert i deg. Du må bare ikke tro at religion noensinne blir like viktig for henne som det er for deg. Hun konverterer jo først og fremst for å være grei... 

Mange damer er villig til mye dumt for kjærlighetens skyld så hvorfor ikke islam liksom? Grunnen til at jeg sier at islam er dumt for slike kvinner er jo at religion er superviktig! Man skal ikke konvertere til noe som helst uten at man har kommet til tro! Jeg tror kanskje du er enig i det? 

Som troende katolikk ville jeg dog ikke giftet meg med en ikke-katolsk kvinne. Vi må rett og slett dele troen fordi den betyr alt for meg. En halvhjertet konvertering er bedre enn ingenting, men likevel en uting. Barna må jo bli oppdratt i troen min, det er et must for meg. Altså, jeg tror jo at de havner i helvete om de ikke tror på Kristus. Med andre ord: religion er VELDIG viktig for meg på lik linje med deg. 

Med utgangspunkt i meg selv vil jeg råde deg til å finne deg en muslimsk kone, helst fra samme land som deg. Det å dele tro og kultur er veldig verdifullt og gjør livet lettere å leve. 

• Liker 3
Skrevet

Tja, hvorfor ikke.

Avskriv i vei.

Best å være på den sikre siden, tenker jeg. 🙂

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja det er det. Det er dømt til å feile.

Blir bare ulykke for begge.

Anonymkode: c4e61...bea

Skrevet

Finnes sikkert noen Norske kvinner som tror på røverhistorier også, men det er sikkert ikke så stort utvalg, patriarkiet har jo en helt annen status i Islam en hva vi er vant med i Norge, det blir jo å gå likestillingen i revers med sjumils støvler på..

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor skulle det være dømt til å feile? Hvis du synes at norske kvinner er mindre verdt enn de fra ditt hjemland så ja da er det dømt til å feile, men det fins mange norske kvinner som tror på akuratt det samme som deg, bare ikke kaller guden Allah, og som respekterer at du tror på Allah. Så lenge dere respekterer hverandre så ser jeg ikke noe problem her :)

Anonymkode: 0c60e...062

• Liker 2
Skrevet
K.B. skrev (15 minutter siden):

Finnes sikkert noen Norske kvinner som tror på røverhistorier også, men det er sikkert ikke så stort utvalg, patriarkiet har jo en helt annen status i Islam en hva vi er vant med i Norge, det blir jo å gå likestillingen i revers med sjumils støvler på..

Dette blir like teit som å dra alle kristne under én kam. Det er ikke sånn at bare fordi man er muslim så mener man damer er skapt for å stå på kjøkkenet, må være jomfruer og at æresvold er ok. Faktisk så tar de aller fleste av dagens unge muslimer avstand fra dette og mange  jobber aktivt for likestilling 

Skrevet

Har mange muslimske venner og alle er så vidt jeg vet sammen med muslimske kvinner. Det er nok mange flere muslimske menn enn kvinner i Norge. Med det i tankene ville jeg søkt til utlandet om jeg var deg. I land Tyrkia, Tunisia og Marokko er det mange muslimer. Disse har også en ganske lik kultur som Norge. Om du sliter med å finne datingmiljøer med muslimer i Norge er Tyrkia, Tunisia og Marokko gode land for å finne en kone som kan komme til Norge vil jeg tro.

• Liker 1
Skrevet
Den Sagnomsuste skrev (28 minutter siden):

Er det viktig at kun du får praktisere islam i ekteskapet eller må barna oppdras muslimsk? Må kona di konvertere dersom dere gifter dere? 

Hvis du tenker at troen kun er din egen greie så er det null problem. Dersom barna også må oppdras muslimsk (hvilket jeg antar er et krav?) så medfører det et større problem. Hvis til og med kona di må bli muslim så kan det bli vanskelig.

Hvis du skal få til dette så kan du ha en mulighet hos ateister eller agnostikere. Mange av de damene kan være villige til å bli muslim dersom de er skikkelig interessert i deg. Du må bare ikke tro at religion noensinne blir like viktig for henne som det er for deg. Hun konverterer jo først og fremst for å være grei... 

Mange damer er villig til mye dumt for kjærlighetens skyld så hvorfor ikke islam liksom? Grunnen til at jeg sier at islam er dumt for slike kvinner er jo at religion er superviktig! Man skal ikke konvertere til noe som helst uten at man har kommet til tro! Jeg tror kanskje du er enig i det? 

Som troende katolikk ville jeg dog ikke giftet meg med en ikke-katolsk kvinne. Vi må rett og slett dele troen fordi den betyr alt for meg. En halvhjertet konvertering er bedre enn ingenting, men likevel en uting. Barna må jo bli oppdratt i troen min, det er et must for meg. Altså, jeg tror jo at de havner i helvete om de ikke tror på Kristus. Med andre ord: religion er VELDIG viktig for meg på lik linje med deg. 

Med utgangspunkt i meg selv vil jeg råde deg til å finne deg en muslimsk kone, helst fra samme land som deg. Det å dele tro og kultur er veldig verdifullt og gjør livet lettere å leve. 

Det er du som er konservativ og tvinger den katolske troen din på andre her, ikke trådstarter. Mange muslimer syns det er helt greit at barna selv får velge om de tror eller ikke, og tvinger ikke de rundt seg til å tro på det samme som seg. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er du som er konservativ og tvinger den katolske troen din på andre her, ikke trådstarter. Mange muslimer syns det er helt greit at barna selv får velge om de tror eller ikke, og tvinger ikke de rundt seg til å tro på det samme som seg. 

Ellers har du det fint? Jeg tvinger ingen verdens ting på noen. Alt jeg gjorde var å dele mine preferanser og utvalgskriterier. Skjerpings lille sinnatagg!

Endret av Den Sagnomsuste
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette blir like teit som å dra alle kristne under én kam. Det er ikke sånn at bare fordi man er muslim så mener man damer er skapt for å stå på kjøkkenet, må være jomfruer og at æresvold er ok. Faktisk så tar de aller fleste av dagens unge muslimer avstand fra dette og mange  jobber aktivt for likestilling 

Det har du selvfølgelig rett i, men da ville jeg kalt meg kulturelt muslim, med andre ord, du praktiserer ikke, men det er opphavet ditt. Ikke at det er et veldig høyt tak innen kristendommen, men taket er generelt lavere i Islam.

• Liker 1
Skrevet

For meg blir det for dumt å ikke skulle spise svinekjøtt eller drikke alkohol på grunn av du tror en Gud dømmer deg for det. 
Uintelligent og fanatisk - trekk jeg IKKE ser etter hos en mann.
Hilsen norsk kvinne

Anonymkode: d60d5...da3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For meg blir det for dumt å ikke skulle spise svinekjøtt eller drikke alkohol på grunn av du tror en Gud dømmer deg for det. 
Hilsen norsk kvinne

Hvorfor er det så vanskelig å behandle ts med respekt? Han stiller et helt legitimt og greit spørsmål som fortjener et respektfullt svar. Innlegget ditt gjenspeiler en  brautende, respektløs og generelt utrivelig holdning som jeg antar ville skremme bort slike menn uansett. Faktisk de fleste oppegående menn.

• Liker 1
Skrevet

Det må du nesten finne ut av selv. Jeg dater muslimske menn dersom jeg liker dem og tar dem for dem de er, men da må de gjøre det samme mot meg. Jeg ville aldri konvertert. Du finner sikkert norske jenter som vil gjøre det da, men jeg tror de fleste vil holde på de verdiene som de er oppvokst med. 

Anonymkode: 49f3b...6fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Helt sikkert veldig utbredt blant verdens muslimer... 🙄

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hilsen norsk kvinne

Så jævlig teit,det bør være deg rivende likegyldig hvorfor andre ikke vil drikke eller ikke spise visse typer kjøtt

Jeg er ikke muslim men har valgt å ikke drikke alkohol og ikke spise kylling og svin jeg heller. 

Islam dyrker helse ikke uhelse men kos deg med alkoholen og svinekjøttet ditt du og ikke kom å klag når du er 65 og ikke kan bo høyere opp enn 1 etg fordi helsa di svikter og du dør av dårlig lever 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ei kristen norsk dame som sjelden drikker alkohol eller spiser svinekjøtt. 

Jeg har i flere år vært kjæresten til en mann med muslimsk bakgrunn. 

Anonymkode: 28754...629

• Liker 1
Skrevet

Finn deg en som tror på det samme. Det er få norske kvinner som er ledige på markedet for deg. 

Anonymkode: f5ce4...5ea

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Finn deg en som tror på det samme. Det er få norske kvinner som er ledige på markedet for deg. 

Anonymkode: f5ce4...5ea

Hilsen rasist som vil ha norske kvinner for seg selv

Fins masse norske kvinner som ikke bryr seg om noen er muslim eller sikh eller buddhist eller kristen, så lenge han behandler henne bra og man har like grunnleggende verdier. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hilsen rasist som vil ha norske kvinner for seg selv

Fins masse norske kvinner som ikke bryr seg om noen er muslim eller sikh eller buddhist eller kristen, så lenge han behandler henne bra og man har like grunnleggende verdier. 

Skal man ha tilnærma like verdier da må en muslim forkaste 99% av religionen sin, og da er man vel strengt tatt ikke muslim i det hele tatt.

Anonymkode: 85161...56a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...