Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar alltid regningene og setter de i en perm, der har jeg mye annet viktige papierer og, og har full oversikt.

Min samboer (enn så lenge) vil håndtere alt som kommer i hans navn selv, ja ja, versågod. Men pleier å legge fellesting til meg, så kommer det i permen og blir betalt. Vi har felles regningskonto, der betaler jeg alle regninger som har med husting ol.

Så oppdager jeg en bunke uåpnet brev, regninger, inkassoer..... :overrasket:

Her finner jeg oljeregningen vår, den er åpnet, forfall for lenge siden. Det verste er at vi har snakket om den, syns det har vært rart vi ikke har fått den for lenge siden. Er det mulig... :frustrert:

Liker ikke sånt jeg, liker ikke at ting blir liggende, uåpnet......

Jeg ble virkelig tatt på sengen :overrasket:

Så hva gjør jeg? Bare betaler den? Snakker jeg med han, må jeg jo også si at jeg var gjennom bunken hans.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si du lette etter en regning du hadde ventet på som du ikke hadde fått, og skulle titte etter om den kanskje lå i hans bunke ved en glipp.

Og der ble du styggelig overrasket!

Legg frem hele bunken for han til han kommer hjem, og spør om det er noe han vil fortelle.

(Grøss, lykke til...!)

Gjest LoisLane
Skrevet

Dette må dere snakke om, du må ikke bare betale regningen og late som ingenting.

Har du noen formening om hva som har skjedd? Har dere stram økonomi eller er det bare sløvhet fra hans side?

Skrevet

Har vært borti nøyaktig det samme, Inar. Mannen har fryktelig dårlig økonomisk sans, og hadde en periode hvor han regelrett skjulte regninger fra meg. Han ville ikke la meg vite at han hadde rotet med regningene i begynnelsen, og dermed pådratt seg veldig mye problemer.

Det måtte fram i lyset. Han måtte bare innse at når vi er to stykker, har vi ett felles ansvar, og når han ikke sier ifra, bryter han tilliten du gir ham. Vi fikk store problemer pga av mannens unnasluntring med å si ifra til meg om regninger, som vi fortsatt jobber med å komme oss helt over. Dette må gripes fatt i men en gang, før det glir enda mer ut enn det har gjort-

Skrevet

Vi har ikke stram økonomi nei, og vi hadde lagt av penger til denne, fordi det var så mye. Den må jo ha gått til inkasso nå, så det var noe fra inkassobyrå også, uåpnet. Uff nei, vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette, for han hadde tatt bunken sin, trodde han hadde fått ordnet med alle papirene sine. Saken er at jeg fant alt i sekken hans, og der har jeg jo ikke noe med å gå. Uansett ikke noe jeg skal ta opp i dag, er lørdag og vi skal gjøre noe hyggelig, så får vente til i morgen. Kan jo si jeg har tenkt å ringe de å høre hvorfor vi ikke har fått regning enda, så kanskje han sier noe da.

Han har ikke vært sånn før, men nå jobber han sinsykt mye, å jeg vet ikke jeg. Men riktig at han setter oss i et uføre, det kan i allefall bli utfallet av det hele.

Skrevet (endret)

slettet

Endret av gaja
Gjest Embla s
Skrevet

Enig med over; hovedproblemet her er vel ikke at du fant de ubetalte regningene i sekken hans? Noen mennesker har elendig økonomistyring, og du er kanskje sammen med en. Kan du ikke snakke med ham og spørre om han ikke kan være enig i at du avlaster han siden han tydeligvis har veldig mye å gjøre for tiden slik at han glemmer å betale?

Gjest sexysadie
Skrevet

Hva har han brukt penger på siden han ikke har betalt regningene?

Skrevet

For all del, snakk med mannen!!

Da min far døde, fant vi nesten et helt rom (kontoret hans, mor gikk aldri inn siden det var papirer til taket) med uåpnede regninger og inkassokrav og inkassoer osv.

Dette kom som en stor overaskelse, for min far har alltid tjent veldig godt, og vært opptatt av å ha kontroll på ting. Økonomien hadde han ikke kontroll på i det hele tatt. Han fortalte aldri min mor hva han tjente, men nå i ettertid har vi funnet lønnsslipper som viser at familien kunne levd ganske så flott. Ingen vet hvor pengene er blitt av, det var ikke mye på kontoen da han døde. Det var tøft for mor å gå gjennom alle papirene. Pluttselig kjente hun ikke mannen hun hadde vært gift med i 35 år.

Jeg merker at jeg har noe av det samme. Jeg har penger på kontoen, men vegrer meg for å betale regninger. Har ikke noe imot å bruke bankkortet, men regninger klarer jeg bare ikke. Aner ikke hvorfor. Jeg tenker at dersom de bare gjemmes, så forsvinner de nok. Har fått flere inkassokrav, men ikke inkasso.

Heldigvis er jeg klar over dette problemet, og fortalt det til mannen min. Nå kommer de fleste regningene i hans navn. De gangene jeg får regninger (han henter oftest posten, så han vet når det kommer noe) så må han mase på meg så jeg betaler.Er blitt litt bedre i det siste, men han må alltid be meg betale. :rodme:

Forteller dette så du kan se hva som kan skje dersom mannen din har samme "greia" med regninger som jeg og min far. Kanskje han også trenger hjelp for å mestre regningsmonsteret? :klem:

Skrevet

Du har nok rett gjest, for jeg tok det opp med han, og han tok det ikke ille opp engang. Trodde jo han skulle bli forbannet fordi jeg hadde vært i sekken hans, men han ville ikke snakke om det. Sa han ikke hadde orket ordne opp i alle papirene/regningene. Ble helt satt ut, snakket ikke mer da. I dag sa han at han skulle ordne opp med den regningen, jeg sa det var fint. Skjønner at jeg må snakke mer med han, men så lenge han ikke er villig til å snakke om det blir det litt vanskelig. Virker som han jobber og jobber, og så flyter alt annet.

Skrevet

hvis han er så stressa blir han sikkert letta hvis du tilbyr deg å ordne alt som har med regninger å gjøre. Bare for en periode til det roer seg på jobben hans ;)

Skrevet

Snakket om det i kveld, og han syns det er greit hvis jeg holder orden på alt, har jo et system fra før. Så da ordner det seg :)

Takk for alle innspill.

Skrevet
Har vært borti nøyaktig det samme, Inar. Mannen har fryktelig dårlig økonomisk sans, og hadde en periode hvor han regelrett skjulte regninger fra meg. Han ville ikke la meg vite at han hadde rotet med regningene i begynnelsen, og dermed pådratt seg veldig mye problemer.

Det måtte fram i lyset. Han måtte bare innse at når vi er to stykker, har vi ett felles ansvar, og når han ikke sier ifra, bryter han tilliten du gir ham. Vi fikk store problemer pga av mannens unnasluntring med å si ifra til meg om regninger, som vi fortsatt jobber med å komme oss helt over. Dette må gripes fatt i men en gang, før det glir enda mer ut enn det har gjort-

Kjenner til dette. Jammen godt mannfolka har oss til å fikse alt som har med økonomi for dem ;)

Inar; så godt å høre at alt ordnet seg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...