AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #1 Skrevet 15. november 2021 Hei. Jeg har en gutt på 13 mnd. Hver dag etter barnehagen ammer jeg han i garderoben i barnehagen. i dag kom en ansatt bort til meg og sa "hei, ser du ammer i garderoben. Vi har mange nye veldig små barn i barnehagen som reagerer på dette da de savner mamma. Vi har et grupperom med sofa, kanskje du kan prøve å sitte der?" Syns det var skikkelig ekkelt. Man skal kunne amme hvor man vil... følte meg også skyldig over at de barna blir "trigget" men de kan ikke legge den skylden på meg?? Anonymkode: a6b7e...17c
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 15. november 2021 Synes det er helt ok. Noen av barna kan tro de skal fores når de ser nipplene. Anonymkode: 5cac3...08a 50
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 15. november 2021 Herregud. Det er veldig små barn de ber deg om å ta hensyn til. Anonymkode: 180c9...d29 92
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 15. november 2021 Det må da være mye bedre å amme i en sofa enn i garderoben? Anonymkode: 71306...5fb 68
Gjest 123 eller noe Skrevet 15. november 2021 #5 Skrevet 15. november 2021 Kan du ikke bare sette deg i sofaen heller da, det er vel mye trafikk og støy i garderoben så det er jo ikke det mest rolige måltidet for gutten din heller - og du slipper å trigge følelser hos de små som savner mammaen sin.. Det er jo en litt annen sak enn hvis noen bare hadde sagt at du måtte gå en annen plass fordi de blir brydd av å se på amming. Jeg hadde satt meg på det grupperommet iallfall..
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #6 Skrevet 15. november 2021 Selvfølgelig tar du hensyn til de andre barna, ærlig talt. Hvor lite omtenksom er du egentlig? Lurer på om dette er trolling faktisk, det er ikke noen regel om ar «man skal kunne amme hvor man vil». Anonymkode: c4d34...011 44
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 Populært innlegg #7 Skrevet 15. november 2021 Man skal ikke kunne amme hvor man vil nei. Her tilbyr bhg deg et eget rom med skikkelige forhold, da takker du ja til det. Anonymkode: b0246...fc6 55
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 15. november 2021 Synes egentlig du er litt nærtagen her. Det er jo en skikkelig ydmyk måte de ber deg om å ta hensyn til barna jo! Hvorfor ammer du egentlig i garderoben? Hvorfor ikke før dere drar hjemmefra eller når dere kommer hjem? Anonymkode: 81227...c74 57
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #9 Skrevet 15. november 2021 Ser virkelig ikke problemet. Anonymkode: 4093e...d50 9
Ulven Skrevet 15. november 2021 #10 Skrevet 15. november 2021 Er det noen grunn til at du ammer i garderoben og ikke når du og barnet er kommet hjem? Bhg sa fra på en hyggelig måte at dette er et problem, men at problemet lett lar seg løse ved at du ammer et annet sted, og da mener jeg de har gjort de de kan for å skåne alle parter. 34
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #11 Skrevet 15. november 2021 I-lands problemer. Du må ha lite å irritere deg over. Anonymkode: 19846...027 8
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #12 Skrevet 15. november 2021 Vanligvis er jeg for amming (nesten) overalt. Likevel er jeg ikke helt sikker i denne situasjonen. Hvis det er slik at barna ser at du sitter i garderoben, så kan det stemme at det trigger mammasavn hos dem. Å sitte slik at du ikke blir synlig eller takke ja til grupperom er nok den beste løsningen. På lengre sikt kan du også prøve å drøye ammingen til dere kommer hjem. Jeg jobbet selv i en barnehage hvor et barn ble ammet ved henting. Det var det en hendelse hvor et barn stod ved glassdøren og hylte etter mamma, mens denne moren ammet sitt barn i garderoben. Barnet var ganske utrøstelig, og umulig å distrahere. De andre barna ble også påvirket. Etter dette valgte moren selv å amme i yttergangen, ute av syne for barna. Hun ønsket ikke å bruke grupperom selv om hun fikk tilbudet. Anonymkode: ea4ea...a20 16
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #13 Skrevet 15. november 2021 WoW, om du føler deg såpass trygg i morsrollen, så må jeg si du er veldig privilegert. Anonymkode: 08247...240 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #14 Skrevet 16. november 2021 Hvorfor må du amme i garderoben i barnehagen? Jeg er mamma som ammer selv, men jeg ville aldri ammet i garderoben. Da ville jeg heller ammet når jeg kom hjem. Hvorfor kan du ikke vente med å amme til du kommer hjem? Barnet er 13 mnd og kan fint vente. Anonymkode: 587ce...26d 19
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #15 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Synes det er helt ok. Noen av barna kan tro de skal fores når de ser nipplene. Anonymkode: 5cac3...08a En slik reaksjon av å se en metallbit? Anonymkode: ddd80...f22 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #16 Skrevet 16. november 2021 Man skal kunne amme hvor man vil. Nå er jo ikke dette snakk om at du blir utvist fra en restaurant for noen voksne mennesker blir krenka, men at du blir bedt om å flytte litt på deg. Små barn har ikke lært seg alt om livet enda. Man kan ikke si «skjerp deg» til de små barna som kjenner på savn etter mor, for de er for små til å forstå det. Synes akkurat her at du fint kan flytte på deg. De nekter deg ikke å amme, men ber deg vise litt hensyn til de andre barna, og flytte deg. Vil ikke en sofa være mer behagelig for dere begge enn midt i garderoben også da? Anonymkode: 483df...84b 14
Silla123 Skrevet 16. november 2021 #17 Skrevet 16. november 2021 Jeg forstår de veldig godt. Mange barn som kanskje er på avvenning med pupp, savner mamma eller også får lyst på. Litt som at du stapper ikke i deg en is i garderoben foran alle ungene. Det er lov å tenke seg om, det er ikke noe mot amming, men å ta hensyn til BARN. 21
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #18 Skrevet 16. november 2021 Jeg ammet datteren min til hun var over to år, men aldri i bhg. Det ble en koselig og rolig stund i sofaen når vi kom hjem. Jeg støtter offentlig amming 100 %, men samtidig bør man ta hensyn til de rundt seg. Mødre med små babyer som ferdes i offentligheten har ikke noe valg; da er det frem med puppen når babyen er sulten. Så lenge morsmelk er hovedkilden til næring, er det et flott syn med ammende mødre syns jeg. Men når barna bikker året og amming er mer kos enn mat, kan man lage rutiner på det så ammingen skjer hjemme. Anonymkode: 10b16...23b 21
Mezzosoprena Skrevet 16. november 2021 #19 Skrevet 16. november 2021 Du fikk en forklaring, og du fikk et alternativ. Her synes jeg faktisk du overreagerer massivt! 27
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #20 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor må du amme i garderoben i barnehagen? Jeg er mamma som ammer selv, men jeg ville aldri ammet i garderoben. Da ville jeg heller ammet når jeg kom hjem. Hvorfor kan du ikke vente med å amme til du kommer hjem? Barnet er 13 mnd og kan fint vente. Anonymkode: 587ce...26d Amme, ass. Anonymkode: 5c633...6d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå