Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2005 #1 Skrevet 8. oktober 2005 Ble stoppet av politiet for å kjøre uten lys inatt.. ren forglemmelse fra min side, lysene må skrus på manuelt og det var så mye gatelys på at jeg ikke så at jeg hadde glemt dem.. Viste "vognkort og førerkort og sånt", og demonstrerte at alle lysene mine egentlig virket, før jeg fikk kjøre videre. Fikk ikke noe annet enn kjeft sånn på stedet, men kan de sende meg bot i ettertid? Er ganske blakk.. Og mens jeg er inne på temaet; hva er egentlig straffen for å kjøre uten lys?
monja Skrevet 8. oktober 2005 #3 Skrevet 8. oktober 2005 Du fikk nok en muntlig advarsel. Men det kan meget mulig føre til bot neste gang så det beste er nok å få på lysene.
Gjest Embla s Skrevet 8. oktober 2005 #4 Skrevet 8. oktober 2005 Får du forenklet forelegg gjøres det på stedet ja. Du må signere at du vedtar forelegget. Tror du kan slappe helt av
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2005 #5 Skrevet 8. oktober 2005 Du hadde nok fått bot om ikke lysene virket, men nå så de jo at det bare var en forglemmelse og da var det greit denne gangen.
Smashing Skrevet 8. oktober 2005 #6 Skrevet 8. oktober 2005 Tror ikke det. Mannen min ble stoppet av politiet da han snakket i mobiltelefonen en gang. Da fikk han bot på stedet og måtte betale 500 kr. Men, noen uker etter fikk han brev om at politi mannen som hadde stoppet han hadde glemt å spørre om han godtok boten, så da var ikke boten formelt juridisk ett eller annet bindende lenger, så han fikk pengene igjen! Ganske greit. Det jeg ville si med dette, var at når de er så strenge på det formelle og alt det der, får du nok ikke bot i posten bare sånn plutselig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå