AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #1 Skrevet 15. november 2021 Det er et herk å få baby på 7 mnd. til å sove på dagtid. Går jeg tur med vognen er det greit, da sover hun i 1 - 2 timer. Hvis ikke vognen er i bevegelse våkner hun alltid etter 0 - 5 min. Er så slitsomt, for jeg får virkelig ikke gjort noe som helst på dagtid. Noen som har erfaring med å avvenne vogn i bevegelse, evt. andre måter å sove på uten at baby var helt avhengig av deg gjennom hele duppen? For dere som opplevde at baby plutselig kunne sove i stillestående vogn, skjedde det av seg selv eller måtte det læres? Anonymkode: 5b2ca...267
Gåsemor Skrevet 15. november 2021 #2 Skrevet 15. november 2021 Jeg ser du skriver stillestående, men har du vurdert å kjøpe vognvugger som du setter på når vognen stopper?
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #3 Skrevet 15. november 2021 Øv 🤷🏼♀️ De venner seg til det til slutt, menndet er et helvette mens det pågår. Det finns ingen hurtigkur for slikt. Anonymkode: 50b66...769
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #4 Skrevet 15. november 2021 Jeg triller en tur til baby er i dyp søvn (kan ta 10-30 min) og så setter jeg vogna fra meg utenfor. Da kan baby sove i 2-3 timer i vogna. Anonymkode: 702fa...277
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #5 Skrevet 15. november 2021 Gåsemor skrev (12 minutter siden): Jeg ser du skriver stillestående, men har du vurdert å kjøpe vognvugger som du setter på når vognen stopper? Dette! Anonymkode: db262...aea
Eneri Skrevet 15. november 2021 #6 Skrevet 15. november 2021 Jeg begynte å ha vogna på verandaen, trillet litt på tvers av gulvbordene i altandekket så vogna dirret. Gjorde dette 10-20 minutter til ungen sovna. Så sto vogna i ro og ungen sov videre. Det som funket her, var at vogna stoppa bare noen minutter etter at baby var sovnet. Hadde hun sovet en halvtime før vogna stoppa, var det GARANTERT at hun våknet uten å sovne raskt igjen, selv om hun 'trengte' å få en dupp på halvannen-to timer. 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #7 Skrevet 15. november 2021 Lillemini har en god artikkel på dette! Vi brukte mye tid på å lykkes, men gjorde det sånn som dette; trillet vogna frem og tilbake på verandaen til babyen var trøtt og glippet med øynene. Stoppet. Ventet. Om babyen begynte å gråte eller uffe seg, så trillet jeg videre til øynene begynte å glippe igjen. Målet er at vogna skal stå stille idet ungen sovner. Brukte noen uker, og i starten kunne det ta en time, men når det først funka og man kunne rugge bittelitt og så ha FRI under soving, så var det så verdt det! Anonymkode: 7079f...bc1 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #8 Skrevet 15. november 2021 Gåsemor skrev (23 minutter siden): Jeg ser du skriver stillestående, men har du vurdert å kjøpe vognvugger som du setter på når vognen stopper? Ja, har både Sleepytroll og Rockit. Fungerer ikke. Anonymkode: 5b2ca...267
Gåsemor Skrevet 15. november 2021 #9 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, har både Sleepytroll og Rockit. Fungerer ikke. Anonymkode: 5b2ca...267 Har du prøvd å trille i søvn og bare sette de på for å forlenge duppen? Har du prøvd å montere de forskjellige steder på vognen og ulike styrker? Dessverre er det jo ikke sånn at det fungerer på alle babyer.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #10 Skrevet 15. november 2021 Gåsemor skrev (1 minutt siden): Har du prøvd å trille i søvn og bare sette de på for å forlenge duppen? Har du prøvd å montere de forskjellige steder på vognen og ulike styrker? Dessverre er det jo ikke sånn at det fungerer på alle babyer. Disse dingsene skaper jo bare en ny problemstilling, hvis de ikke funker med en gang uten nye triksing. Da er jo halve poenget borte - hvis man først må venne de til den, kan man ikke hoppe over dette steget og heller venne barnet til å sove i stillestående vogn? Anonymkode: 50b66...769 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #11 Skrevet 16. november 2021 Vår baby måtte også trilles eller bæres i sele for å sove de lange gode lurene. Her gikk det over helt av seg selv, uten at vi øvde på noe som helst rundt 7 mnd begynte vi å kunne trille litt og så stoppe, så sov baby videre. En mnd eller to senere kunne han legges i en stillestående vogn og sovnet fint. Anonymkode: b7ca1...710
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå