AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #1 Skrevet 15. november 2021 Ser i kommentarfeltene at det er bare å ha det kaldere og ta på mer klær. Vel, jeg har alt på meg to joggedresser pluss en hettegenser og det er bare begynnelsen på vinteren. Det er fortsatt plussgrader. Jeg har bare 15-16 grader inne og all oppvarming er med ved. Jeg sliter med strømregningene til vanlig, og pleier knapt varme opp med strøm utover en varmepumpe, men jeg tør ikke skru på den og varmekablene på badet har jeg bare på når jeg må tørke en klesvask. Da er de på to døgn. Skjønner at de fleste i Norge lever som grever, men jeg er ikke en av dem. Provoseres av alle som ikke skjønner at det faktisk ikke er bare rike her i landet. Anonymkode: db808...1bd 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #2 Skrevet 15. november 2021 Jeg forstår deg godt, har enda ikke hatt på noe varme. Jeg har heldigvis den fordelen at jeg bor i andre etasje i et hus der de under meg er glade i å fyre, så mye gratis oppvarming derfra. Bare et tips som kan være verdt å undersøke, jeg har hørt at det å skru av og på varmekablene kan kreve mer energi enn å bare la de stå på. Det spørs nok på hvor ofte du vasker, men greit å sjekke opp. Mulig det vil lønne seg med en liten, portabel ovn i stedet? Husk også at en varmepumpe må renses, hvis ikke bruker den mer strøm enn nødvendig (sjekk og rens filtre). Skjønner at slike tips ikke var formålet med innlegget, men ville dele likevel. Når jeg kommer ned til 12 grader stivner fingrene såpass at jeg ikke har sjanse til å skrive på tastaturet som normalt, så da MÅ jeg ha på varme, men det tærer da også veldig på økonomien med slike priser vi har nå om dagen! Anonymkode: 2c3e8...781 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #3 Skrevet 16. november 2021 Ha på deg ull, det utgjør en stor forskjell. Ullundertøy, ullsokker, ullgenser Anonymkode: d75e5...f89 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #4 Skrevet 16. november 2021 Jeg er mye ute i telt, og kan ikke presisere nok hvor viktig ull er. For meg er det alfa og omega. Har et par fantastiske og tykke ullgensere min mor har strikket, samt ullsinglet, ullongs og ullsokker. Ull er gull🤩 Anonymkode: 32e6c...648 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #5 Skrevet 17. november 2021 Allergisk mot ull, så ikke så nyttige tips… Kan ha på ullsokker når jeg harvto par bomull under og drar de over buksa. Anonymkode: db808...1bd
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #6 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (På 15.11.2021 den 21.31): Vel, jeg har alt på meg to joggedresser pluss en hettegenser Ullundertøy, ikke lag på lag med bomullsklær. Har du på deg ullsokker? Start med det. Deretter en varm ulltrøye. Så tar du på stillongs i ull under joggebuksa. Anonymkode: a06b8...42c 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #7 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Allergisk mot ull, så ikke så nyttige tips… Kan ha på ullsokker når jeg harvto par bomull under og drar de over buksa. Anonymkode: db808...1bd Fleece er et alternativ som varmer veldig godt. Tights med fleece. Fleecegenser. Sokker med innerlag av fleece. Anonymkode: a06b8...42c
Gjest Chroma Skrevet 17. november 2021 #8 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Allergisk mot ull, så ikke så nyttige tips… Kan ha på ullsokker når jeg harvto par bomull under og drar de over buksa. Anonymkode: db808...1bd Du behøver ikke å ha ull innerst mot huden. Ellers er jeg helt enig i at strømprisene suger, det er nok mange som gruer seg til minusgrader!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå