Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan være greit å begynne å søke på lavstatusjobber. Frisør, vaskedame og barnehagelærer er noen eksempler. Krever ikke mye utdanning og er ansett som enkle jobber.

Anonymkode: 78560...486

Hun kan kanskje få begynne å klippe på deg da? Uten frisørutdanning.

Anonymkode: 31c67...76b

• Liker 5
Skrevet

Gå inn på nærmeste butikk og spør etter daglig leder. Presenter deg selv og si: "Hei jeg heter Olav og er på utskikk etter jobb og har derfor lyst til å søke her. Har dere noe ledig eller? Gi leder CV og søknad. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du har jo det, du har jo ingen jobb liksom. 

Anonymkode: 47335...d93

Hva mener du? 

Anonymkode: 36566...f30

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Inne helse og barnehage er det stor mangel, og behov for hjelp. Du får garantert noe om du melder deg som tilkallingsvikar.

Du trenger ingen kvalifikasjoner. 

Jeg tenker at har man ikke jobb, tar man hva som helst, så kan man velge eller søke annet når man har .

Anonymkode: 023c5...00b

Hvordan melder man seg som tilkallingsvikar? Er det en egen plass man registrerer seg? 😂 Jeg finner bare annonser på Finn, men der står det alltid at man må ha utdannelse/erfaring med å jobbe med barn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har vært arbeidssøker siden august, har vært på 2 intervjuer men ikke kommet videre til andregangs intervju. Hvor lenge er det egentlig «vanlig» å være arbeidsledig? Det virker som at alle bare får seg jobb, så enkelt som bare det. Jeg begynner å føle meg rimelig mislykket, og jeg HATER å gå på jobbintervju. Akkurat nå kunne jeg jobbet med hva som helst, er så lei av å være arbeidsledig. Hva gjør man når tiden bare går og man ikke får seg jobb? 

Hva er du utdannet som? Kjenner ufaglærte som jobber som BPA, i omsorgsbolig, psykiatri, sykehjem, butikk - mulighetene er mange. 

Anonymkode: 53639...1bc

• Liker 1
Skrevet

Å søke jobb siden august synes jeg ikke er så veldig lang tid. Så ikke mist motet helt ennå :)

Det jeg ville gjort var å melde seg inn i et vikarbyrå i mellomtiden.

Skrevet

Du kan sende cv rundt eller kontakte avdelingssykepleiere på sykehjem for eksempel. Si du lurer på om du skal utdanne deg videre innen helsevesenet, og vil gjerne finne ut om det er noe for deg. Som ekstravakt er personlige egenskaper viktige, så det er med det du kan selge deg inn. Gjør du en god jobb og er forberedt på å være ringevakt vil du sikkert få mer enn nok å gjøre.

Anonymkode: 7afab...995

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Kan være greit å begynne å søke på lavstatusjobber. Frisør, vaskedame og barnehagelærer er noen eksempler. Krever ikke mye utdanning og er ansett som enkle jobber.

Anonymkode: 78560...486

Lavstatusjobber.. 

Anonymkode: 7afab...995

• Liker 3
Skrevet

Man oppsøker potensielle arbeidsgivere og spør om jobb.

• Liker 1
Skrevet

Lever åpen søknad til bedrifter,særlig der du kan få brukt utdanninga di. Bruk familie og venner og be dem tipse deg/tipse sin arbeidsgiver om deg om noe skulle dukke opp. 

Støttekontakt i kommunen, hjemmetjenesten, assistent sykehjem. 

Anonymkode: 0e0d5...4ff

Skrevet

Jeg er ei sånn som har søkt i en del år. Fire år for å være eksakt. Har en MA i et hist-fil fag. Gikk på Nav og fikk arbeidstrening og ble gitt til en bedrift som hadde meg som «ansatt» i ca 1,5 år. Fikk ikke videre jobb. 

Får ingenting.

Grunner:

«For høy utdanning»

«For lite erfaring»

Altså… 😞 Det skal sies at jeg er litt sjenert og mye introvert, så ikke alle jobber er for meg. 

Anonymkode: d678e...cc5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har vært arbeidssøker siden august, har vært på 2 intervjuer men ikke kommet videre til andregangs intervju. Hvor lenge er det egentlig «vanlig» å være arbeidsledig? Det virker som at alle bare får seg jobb, så enkelt som bare det. Jeg begynner å føle meg rimelig mislykket, og jeg HATER å gå på jobbintervju. Akkurat nå kunne jeg jobbet med hva som helst, er så lei av å være arbeidsledig. Hva gjør man når tiden bare går og man ikke får seg jobb? 

Du får dagpenger fra NAV ja?

Får du ingen jobb må det vel bli sosial stønad, er du heldig slipper du å få dette som lån.

Kan du starte for deg selv med den utdannelsen du har?

Skrevet

Vet ikke hva som er vanlig, men da jeg var ferdig med jussen brukte jeg 12 mnd på å få meg en jobb. Var ikke kresen, søkte 200 stillinger og fikk 3 intervjuer. 

Anonymkode: 628f5...666

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Før i tiden tok man med seg CV og gikk til arbeidsplassene og spurte etter jobb men i dag så skal alt gå via Internett og det er rundt 100 søkere på en stilling håpløst. Kjenner du noen som kan hjelpe deg. Netverk

• Liker 3
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo ingenting, vet om de som går ledig i flere år før de får napp. 

Anonymkode: e6a22...39a

Enig med deg. Det er de som sliter fryktelig med å klare å få seg jobb. 

• Liker 1
Skrevet
TLR skrev (6 timer siden):

Før i tiden tok man med seg CV og gikk til arbeidsplassene og spurte etter jobb men i dag så skal alt gå via Internett og det er rundt 100 søkere på en stilling håpløst. Kjenner du noen som kan hjelpe deg. Netverk

Dette gjør man fortsatt. Men noen tror man ikke skal gjøre dette i dag fordi det ikke er en mulighet hos alle arbeidsgivere i dag. De tror feil.

• Liker 1
Skrevet

Du har ikke vært arbeidsledig lenge, såpass ventetid.. Det tåler du. Det ordner seg, bare ha troen. Nå er det mange som trenger julehjelp. Hva med å henvende deg direkte i butikk feks og høre om de trenger folk? Start et sted.. Så kan du lete etter drømmejobben imens. 

Anonymkode: 60ac8...95f

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår ikke helt…Du har utdanning men ikke bachelor? Hvilken utdanning da? Og søker du på jobber som krever bachelor er det kanskje ikke så rart at du ikke får napp? Manglet litt informasjon fra deg for å kunne svare ordentlig.

Anonymkode: 2a2ed...f06

• Liker 2
Skrevet
Hero1 skrev (8 timer siden):

Gå inn på nærmeste butikk og spør etter daglig leder. Presenter deg selv og si: "Hei jeg heter Olav og er på utskikk etter jobb og har derfor lyst til å søke her. Har dere noe ledig eller? Gi leder CV og søknad. 

Ville ikke sagt utskikk, men utkikk… ikke sj-lyd, men kj-lyd. Kan øke sjansen til å få jobb, faktisk.

Anonymkode: f88f6...3dd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår ikke helt…Du har utdanning men ikke bachelor? Hvilken utdanning da? Og søker du på jobber som krever bachelor er det kanskje ikke så rart at du ikke får napp? Manglet litt informasjon fra deg for å kunne svare ordentlig.

Anonymkode: 2a2ed...f06

Du vet det finnes andre utdanningsnivå enn bachelor? Fagbrev f eks?

---

Ts, jeg tror du må tenke mindre og handle mer. Bare gå ut, vær synlig arbeidssøker, dra rundt på dagligvarebutikker, barehager, sykehjem. Ikke fokuser på manglende utdanning, fokuser på hva du har å tilby dem. Selg deg selv og egenskapene dine, de som gjør at du ville vært perfekt for den bedriften du søker deg til. 

Leste jeg at du hadde gått på 2 intervjuer? Det er i så fall ingenting, mange går lenge uten å få napp. Det er frustrerende og slitsomt, du får liksom troen på at "ingen vil ha deg". Men det vil de, bare du kommer deg ut 😊

Anonymkode: f6d7a...88e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...