AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #1 Del Skrevet 15. november 2021 Har vært arbeidssøker siden august, har vært på 2 intervjuer men ikke kommet videre til andregangs intervju. Hvor lenge er det egentlig «vanlig» å være arbeidsledig? Det virker som at alle bare får seg jobb, så enkelt som bare det. Jeg begynner å føle meg rimelig mislykket, og jeg HATER å gå på jobbintervju. Akkurat nå kunne jeg jobbet med hva som helst, er så lei av å være arbeidsledig. Hva gjør man når tiden bare går og man ikke får seg jobb? Anonymkode: 36566...f30 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #2 Del Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har vært arbeidssøker siden august, har vært på 2 intervjuer men ikke kommet videre til andregangs intervju. Hvor lenge er det egentlig «vanlig» å være arbeidsledig? Det virker som at alle bare får seg jobb, så enkelt som bare det. Jeg begynner å føle meg rimelig mislykket, og jeg HATER å gå på jobbintervju. Akkurat nå kunne jeg jobbet med hva som helst, er så lei av å være arbeidsledig. Hva gjør man når tiden bare går og man ikke får seg jobb? Anonymkode: 36566...f30 Jeg gikk fra bedrift til bedrift og spurte om de hadde jobb til meg. Trengte som regel ikke innom så mange bedrifter da før jeg fikk noe. Men flere og flere henviser ofte til å søke når det blir noe ledig. Men feks å få noe tilksllingsvakter har jeg ikke hatt så mye problem med å få. Jeg er ufør nå, så klarer ikke så mye. Og da har jeg bare tatt kontakt og spurt. Har to plasser nå på Tilkalling. Feks den ene er i bar. Der er det bare behov på lørdager da det er en liten bar på et lite sted. Og jobber da ca 2-3 timer. Men veldig godt betalt. Siden det bare er lørdagsvakter så er jeg der når timelister på de fast ansatte i restauranten ikke går opp, da det ellers er en restaurant. Også har jeg ekstra i en butikk med to ansatte. Siden de sliter litt om en litt syk, eller må ta litt fri for andre ting. Evnt når det er ekstra trafikk, som feks inn mot jul ol. Noen bedrifter trenger mer ekstra arbeid enn på de plassene jeg er på. Og har du feks to plasser der ene er mest på kveld og andre mest på dag, så kan det jo hende du får nok til sammen. To jobber er ikke dumt å ha på CV, når du er i søkeprisess på andre jobber. Oftest har du ikke oppsigelse tid når du er sånn type ekstra arbeid. Men det varierer jo litt da Anonymkode: 1db8c...e1e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #3 Del Skrevet 15. november 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Har vært arbeidssøker siden august, har vært på 2 intervjuer men ikke kommet videre til andregangs intervju. Hvor lenge er det egentlig «vanlig» å være arbeidsledig? Det virker som at alle bare får seg jobb, så enkelt som bare det. Jeg begynner å føle meg rimelig mislykket, og jeg HATER å gå på jobbintervju. Akkurat nå kunne jeg jobbet med hva som helst, er så lei av å være arbeidsledig. Hva gjør man når tiden bare går og man ikke får seg jobb? Anonymkode: 36566...f30 Har du noen utdanning, eventuelt innen hva? Har du arbeidserfaring fra tidligere? Det er ganske vesentlig for hva som er normalt. Det kan være positivt å søke litt bredt, f.eks. butikkjobber, vikar i skole/barnehage/sfo e.l., slik at du får litt erfaring. Anonymkode: 6e372...8d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #4 Del Skrevet 15. november 2021 Det er jo ingenting, vet om de som går ledig i flere år før de får napp. Anonymkode: e6a22...39a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Middelmådig Skrevet 15. november 2021 #5 Del Skrevet 15. november 2021 Hva med å forsøke nytt beite? I barnehage kan du få jobb på dagen, om du er fleksibel og kan komme på kort varsel. Ingen utdanning nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #6 Del Skrevet 15. november 2021 Da går du til nærmeste helsetjeneste og melder deg som assistent. Du trengs! Anonymkode: 56569...f69 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #7 Del Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du noen utdanning, eventuelt innen hva? Har du arbeidserfaring fra tidligere? Det er ganske vesentlig for hva som er normalt. Det kan være positivt å søke litt bredt, f.eks. butikkjobber, vikar i skole/barnehage/sfo e.l., slik at du får litt erfaring. Anonymkode: 6e372...8d2 Jeg har masse arbeidserfaring og ble ferdig med utdannelsen min i august. Noe av problemet er vel at jeg ikke har bachelor, det virker ikke som at det går an å få jobb uten bachelor lenger. Anonymkode: 36566...f30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #8 Del Skrevet 15. november 2021 Middelmådig skrev (2 minutter siden): Hva med å forsøke nytt beite? I barnehage kan du få jobb på dagen, om du er fleksibel og kan komme på kort varsel. Ingen utdanning nødvendig. Kan man søke jobb i barnehage når man har heeelt andre ting på cven? Det vil vel være veldig usannsynlig å få jobb der da? Anonymkode: 36566...f30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #9 Del Skrevet 15. november 2021 Det jeg har erfart er at det mer mye lettere å få jobber innen det jeg faktisk har studert, selv om det er en hard bransje. Skulle jeg søkt butikkjobber og sånt så hadde jeg konkurrert med så sinnsykt mange. Så jeg vil råde deg til å tenke på hva DU kan bidra med innen hva du har kompetanse for. Og søk jobber der. Finn heller Facebook grupper innen visse felt og finn annonser på sånne steder enn å søke på finn annonsene som alle søker på. Anonymkode: e97c4...2a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #10 Del Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det jeg har erfart er at det mer mye lettere å få jobber innen det jeg faktisk har studert, selv om det er en hard bransje. Skulle jeg søkt butikkjobber og sånt så hadde jeg konkurrert med så sinnsykt mange. Så jeg vil råde deg til å tenke på hva DU kan bidra med innen hva du har kompetanse for. Og søk jobber der. Finn heller Facebook grupper innen visse felt og finn annonser på sånne steder enn å søke på finn annonsene som alle søker på. Anonymkode: e97c4...2a2 Og du kan også spørre om praksisplass en liten periode for så å bli fast ansatt senere. Anonymkode: e97c4...2a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Middelmådig Skrevet 15. november 2021 #11 Del Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan man søke jobb i barnehage når man har heeelt andre ting på cven? Det vil vel være veldig usannsynlig å få jobb der da? Anonymkode: 36566...f30 Vil ikke tro det. Det er stoooor mangel på folk. Datteren til en venninne av meg fikk jobb på dagen. Hun er 20 år og har kun erfaring fra bar og cafe.. har jobbet der masse i ett år år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #12 Del Skrevet 15. november 2021 23 minutter siden, AnonymBruker said: Har vært arbeidssøker siden august, har vært på 2 intervjuer men ikke kommet videre til andregangs intervju. Hvor lenge er det egentlig «vanlig» å være arbeidsledig? Det virker som at alle bare får seg jobb, så enkelt som bare det. Jeg begynner å føle meg rimelig mislykket, og jeg HATER å gå på jobbintervju. Akkurat nå kunne jeg jobbet med hva som helst, er så lei av å være arbeidsledig. Hva gjør man når tiden bare går og man ikke får seg jobb? Anonymkode: 36566...f30 Øker kompetansen sin. Det er mange måter å gjøre dette på, nettkurs, sertifiseringer, skolegang. Det spørs selvsagt hva du vil jobbe som, men det er virkelig mye man kan gjøre for å heve kompetansen og dermed bli mer attraktiv i arbeidsmarkedet. Anonymkode: e6d54...cd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #13 Del Skrevet 15. november 2021 Altså, det å søke butikkjobber osv når man har høyere utdanning er kanskje ikke nødvendigvis noe som gir en jobb. Arbeidsgiver vil jo da se på Cven til vedkommende at de har studert x og y. Da er det ikke nødvendigvis sånn at de ønsker å ansette noen som mest sannsynlig vil forsvinne om kort tid. Jeg tror heller ikke at det er så lett å få alle slags jobber selv om de ikke krever utdanning. Det er ofte mange om beinet på slike jobber. Går det an å søke litt bredere kanskje eller du gjør kanskje det allerede? Ta kortere oppdrag gjennom vikarbyrå? Ta mer utdanning? Jeg fikk ikke jobb med bachelor så jeg begynte på master, og håper at det kan hjelpe. Anonymkode: 8a73d...134 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #14 Del Skrevet 15. november 2021 Studerer eller tar årskurs. Anonymkode: 47335...d93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #15 Del Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Øker kompetansen sin. Det er mange måter å gjøre dette på, nettkurs, sertifiseringer, skolegang. Det spørs selvsagt hva du vil jobbe som, men det er virkelig mye man kan gjøre for å heve kompetansen og dermed bli mer attraktiv i arbeidsmarkedet. Anonymkode: e6d54...cd9 Har dessverre ikke mulighet til å studere videre på grunn av økonomien, ellers skulle jeg gjerne fått meg en bachelor. Anonymkode: 36566...f30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #16 Del Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har dessverre ikke mulighet til å studere videre på grunn av økonomien, ellers skulle jeg gjerne fått meg en bachelor. Anonymkode: 36566...f30 Du har jo det, du har jo ingen jobb liksom. Anonymkode: 47335...d93 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #17 Del Skrevet 15. november 2021 Kan være greit å begynne å søke på lavstatusjobber. Frisør, vaskedame og barnehagelærer er noen eksempler. Krever ikke mye utdanning og er ansett som enkle jobber. Anonymkode: 78560...486 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #18 Del Skrevet 15. november 2021 Inne helse og barnehage er det stor mangel, og behov for hjelp. Du får garantert noe om du melder deg som tilkallingsvikar. Du trenger ingen kvalifikasjoner. Jeg tenker at har man ikke jobb, tar man hva som helst, så kan man velge eller søke annet når man har . Anonymkode: 023c5...00b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #19 Del Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan være greit å begynne å søke på lavstatusjobber. Frisør, vaskedame og barnehagelærer er noen eksempler. Krever ikke mye utdanning og er ansett som enkle jobber. Anonymkode: 78560...486 Frisør krever fagbrev og barnehagelærer er en treårig bachelorutdanning… Anonymkode: 2b97d...fa4 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #20 Del Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan være greit å begynne å søke på lavstatusjobber. Frisør, vaskedame og barnehagelærer er noen eksempler. Krever ikke mye utdanning og er ansett som enkle jobber. Anonymkode: 78560...486 Tror du må ha utdanning for å være frisør. Og vaskedame? FAGBREV og/eller autorisasjon. Det er ikke slik det var for 20år siden. Barnehagelærer er høyskoleutdanning din nisse. Anonymkode: e27d2...f70 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå