Gå til innhold

Har du positive erfaringer med narkomane? Eller negative?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har svært negative erfaringer med narkomane

Kort fortalt 

Leide av meg, betalte ikke husleie på 6 mnd, stjal, løy, hadde kniver gjemt, heroin/speed/piller liggende, fikk enoemt hjelp av kommunen men dreit i det osv osv

Dette er MIN erfaring

Det derimot som at jeg er den eneste som har negative erfaringer med narkomane.

Har de fleste positive og gode historier ang narkomane, eller er de dårlige ? Fortell!!

En tidligere rusmisbruker som er nabo av meg sa at rusmisbrukere bare er snille og ikke lager noe trøbbel, jeg begynner faktisk snart å bli enig

Anonymkode: 402cb...6a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har faktisk mest positiv erfaring med narkomane, bortsett fra han som stakk av med pengene da jeg var ung og dum og skulle kjøpe hasj. Har alltid slappet mest av med narkomane, også etter at jeg slutta med ulovlig rus selv. Jeg tror det handler mye om at de ikke er overfladiske, eller kanskje rettere sagt at det er lettere å komme innpå dem og snakke om ordentlige ting og ikke bare fjas og høflighetsfraser. Kom ofte i prat med narkomane og alkoholikere da jeg bodde i en stor by. De kunne være utrolig takknemlige for å få spandert litt mat, en pils eller en røykpakke, de hadde ofte både sterke og spinnville historier å fortelle og de pleide ikke å henge seg opp i uvesentligheter (med mindre de var helt på tur og trodde at en knapp var en mynt og sånt).

• Liker 1
Skrevet

Har egentlig ikke det. Jeg har hørt om flere klin gæærne narkomane, men de ville nok være det også foruten narkotikaen. 

Jeg selv har aldri hatt noe problem med narkomane, og har flere i familien. Jaja.. de gjør mye rart altså, men sjeldent noe som kan skade andre. Det er værre med alkoholikere 🙄 gud hjelpe meg... der har jeg MANGE negative historier ja og de som tar dop på fest og sånt, men de ORDENTLIGE narkomane blir jo egentlig bare daffe og gjør lite ut av seg, har lite krefter. Syns ofte de er veldig hyggelige og varme sjeler. Kjøpte = Oslo blad en gang og han var såå taknemmelig. 

Anonymkode: 439ad...b0c

• Liker 1
Skrevet

Narkomane er vel som andre folk, de har både positive og negative sider. Men så er det det med narkomane at hvis du treffer dem når de er ruset, eller desperat etter å skaffe penger til rus, kan de gjøre mye rart og virke skremmende. Dessuten har jeg inntrykk av at mange er egoistiske, det vil si det er meg, meg, meg, men det er kanskje sånn det blir etter år på kjøret.

Har både positive og negative opplevelser med narkomane.

Anonymkode: a7bdd...b65

Skrevet
On 11/15/2021 at 9:12 PM, AnonymBruker said:

Jeg har svært negative erfaringer med narkomane

Kort fortalt 

Leide av meg, betalte ikke husleie på 6 mnd, stjal, løy, hadde kniver gjemt, heroin/speed/piller liggende, fikk enoemt hjelp av kommunen men dreit i det osv osv

Dette er MIN erfaring

Det derimot som at jeg er den eneste som har negative erfaringer med narkomane.

Har de fleste positive og gode historier ang narkomane, eller er de dårlige ? Fortell!!

En tidligere rusmisbruker som er nabo av meg sa at rusmisbrukere bare er snille og ikke lager noe trøbbel, jeg begynner faktisk snart å bli enig

Anonymkode: 402cb...6a4

Prøv å bli avhengig selv så kan du se hvor lenge du sitter på din høye hest og ser ned på andre. 

Anonymkode: c19cd...eeb

Skrevet

Jeg er sykepleier og har jobbet mye med rusmisbrukere, og har absolutt mest positive erfaringer. De er mennesker med en sykdom, og som andre syke mennesker har de gode og dårlige dager. 

Anonymkode: 18739...593

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...