Gå til innhold

Når mannen ikke viser interesse for sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med min mann/ kjæreste i nesten 4 år. I starten tok han første initiativ til sex, men det ble veldig tidlig til at det kun var meg som tok initiativ. Tilslutt ble jeg lei av å ta initiativ. Jeg lot han ta det. Det ble sjelden sex. Kanskje en gang hver andre måned. Han fikk meg til å føle meg elsket på andre måter. Jeg flyttet sammen med han et år etter at vi ble kjærester. Det fortsatte med at han sjelden viste interesse for sex. Cirka maks hver andre måned. Samtidig sa han at han ønsket barn med meg. Men ble ikke gravid av så lite sex. 

Han forklarte at han hadde lite overskudd for han jobber mye som årsak til lite sex. 

Jeg får tanker om at han kanskje er "skaphomse". Kanskje han ser på meg bare som en desperat løsning for å ha et forhold osv. Eller kanskje han er bare A-seksuell. 

Jeg kan innimellom begynne å lure på at mangelen på interesse for sex betyr at han kun vil ha meg for en stund i livet sitt. Han er utenlandsk,  og familien spør han ofte om han flytter hjem igjen. Jeg blir litt sjokket over at de spør om det for de vet jo at han er sammen med meg. De inkluderer ikke meg i spørsmålet. Er da lett å tenke at den manglende sexinteressen hans er at han vil kun ha meg som en midlertidig kjæreste/ dame. 

Noen som har opplevd/ opplever et lignende type forhold? Ville du følt deg litt støtt av at han ikke ville ha sex? 

Anonymkode: 27ea5...f1c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Jeg tipper det er generell liten sexlyst fra hans side, da han har ganske hatt lav sex lyst tidlig i forholdet. Stress, hormoner og andre ting kan så klart påvirke lysten en del, men noen menn har heller ikke det største behovet for sex uten at det trenger å bety så mye. 

Det er ingen andre enn mannen din som kan svare på dette. 

Skrevet
8 minutter siden, Ominous said:

Jeg tipper det er generell liten sexlyst fra hans side, da han har ganske hatt lav sex lyst tidlig i forholdet. Stress, hormoner og andre ting kan så klart påvirke lysten en del, men noen menn har heller ikke det største behovet for sex uten at det trenger å bety så mye. 

Det er ingen andre enn mannen din som kan svare på dette. 

Jeg vil ikke mase på han om det. Men han har forklart det som at han ser på sex som et ork pga jobb. Kan selvfølgelig være manglende lyst på sex generellt.  

Gjest Anonymus51
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg vil ikke mase på han om det. Men han har forklart det som at han ser på sex som et ork pga jobb. Kan selvfølgelig være manglende lyst på sex generellt.  

Det kan være stress eller at han er svært lav på testosteron. Be han dra til legen og sjekke det. Ting kan endres Lykke til!

Skrevet

Det kan også være at han rett og slett ikke har lyst å ha sex med deg. Det finnes det mange grunner til; 

1) Sex med samme partner blir kjedelig over tid

2) Du har forandret deg, blitt eldre osv

3) Han ønsker seg med andre 

4) Han blir ikke kåt av deg eller finner deg attraktiv lengre

Det er helt normalt at man ikke har lyst å ha sex med samme vesen i årevis. Selv om vi prøver å tviholde på eventyret om at det er det ultimate mål. Antallet av folk som ikke tenner på sin partner lengre er nok stort, og sikkert spesielt blant menn da vi tenner seksuelt på samme type kvinner hele livet, mens partnerne våre endrer seg og blir eldre. 

Anonymkode: a5152...fb9

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.11.2021 den 21.01):

Jeg har vært sammen med min mann/ kjæreste i nesten 4 år. I starten tok han første initiativ til sex, men det ble veldig tidlig til at det kun var meg som tok initiativ. Tilslutt ble jeg lei av å ta initiativ. Jeg lot han ta det. Det ble sjelden sex. Kanskje en gang hver andre måned. Han fikk meg til å føle meg elsket på andre måter. Jeg flyttet sammen med han et år etter at vi ble kjærester. Det fortsatte med at han sjelden viste interesse for sex. Cirka maks hver andre måned. Samtidig sa han at han ønsket barn med meg. Men ble ikke gravid av så lite sex. 

Han forklarte at han hadde lite overskudd for han jobber mye som årsak til lite sex. 

Jeg får tanker om at han kanskje er "skaphomse". Kanskje han ser på meg bare som en desperat løsning for å ha et forhold osv. Eller kanskje han er bare A-seksuell. 

Jeg kan innimellom begynne å lure på at mangelen på interesse for sex betyr at han kun vil ha meg for en stund i livet sitt. Han er utenlandsk,  og familien spør han ofte om han flytter hjem igjen. Jeg blir litt sjokket over at de spør om det for de vet jo at han er sammen med meg. De inkluderer ikke meg i spørsmålet. Er da lett å tenke at den manglende sexinteressen hans er at han vil kun ha meg som en midlertidig kjæreste/ dame. 

Noen som har opplevd/ opplever et lignende type forhold? Ville du følt deg litt støtt av at han ikke ville ha sex? 

For det første så er det enorme forskjeller på hvor ofte/mye man ønsker sex i utgangspunktet. Vi er noen milliarder mennesker her på jorden, og ingen er like. Heller ikke når det kommer til sex.

I tillegg er det veldig mye (jobb, søvn, stress, grubling, sykdom etc etc) som spiller inn på sex og hvor mye eller lite man ønsker å ha det.

Selv har jeg variert fra å ønske sex mange ganger om dagen, til å gå flere år uten å ta et eneste initiativ (ikke ønske sex).

Mannen din høres 100% normal ut.

Skrevet

Jeg hadde tenkt som deg at kanskje han ikke elsker meg fordi han egentlig planlegger å flytte til hjemlandet og finne seg noen der. Kanskje han allerede har noen der eller andre steder som han har følelser til eller sex med og bruker deg bare som en handy oppholdsplass..  Jeg hadde fått den følelsen om det var meg hvertfall. Vær på vakt 

Anonymkode: bd28b...4c8

Skrevet

Hvorfor i alle verden skulle han være sammen med deg, bare for å ha en kjæreste i ventetiden, men IKKE ha sex med deg? Det er vel i så fall akkurat derfor han hadde giddet å være sammen med deg, for sexen. Har ingen tips. Man er forskjellig 

Anonymkode: 06aeb...3f3

• Liker 1
Skrevet
sicario skrev (7 timer siden):

For det første så er det enorme forskjeller på hvor ofte/mye man ønsker sex i utgangspunktet. Vi er noen milliarder mennesker her på jorden, og ingen er like. Heller ikke når det kommer til sex.

I tillegg er det veldig mye (jobb, søvn, stress, grubling, sykdom etc etc) som spiller inn på sex og hvor mye eller lite man ønsker å ha det.

Selv har jeg variert fra å ønske sex mange ganger om dagen, til å gå flere år uten å ta et eneste initiativ (ikke ønske sex).

Mannen din høres 100% normal ut.

Hadde blitt veldig skuffet dersom jeg hadde en partner som ikke tok iniativ til sex(dersom han er i stand til å ha sex). Da hadde han blitt en eks. Jeg tar gjerne iniativ selv, men ikke hver gang

• 2 uker senere...
Skrevet

Har kommer for tidlig problemet. Så det blir liksom ikke kos, bare frustrasjon. Så har gitt opp. 

Anonymkode: ba89a...d22

Skrevet
Pingvinen skrev (På 17.11.2021 den 16.50):

Hadde blitt veldig skuffet dersom jeg hadde en partner som ikke tok iniativ til sex(dersom han er i stand til å ha sex). Da hadde han blitt en eks. Jeg tar gjerne iniativ selv, men ikke hver gang

Jo da. Vi er alle forskjellige 😊. Kjedelig å være den som tar initiativ hver gang.

Skjønner jo, og forventer ikke at alle er som meg, som kan leve fint i et forhold også uten sex i lange perioder 😊

Skrevet

Om han ikke viser interesse for sex så har han ikke lyst å ha sex med deg. Ferdig snakka. 

Anonymkode: a5152...fb9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...