Gå til innhold

Bytte til en annen skole 3.klasse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt går i 2.klasse. vi ønsker å flytte og kjøpe en bolig. Dette vil ta flere måneder for å finne en større og finere bolig. Det er én ting jeg er særlig redd for. Det er at barnet skal miste sine gode venner fra nåværende skole og fra nåværende nabolaget. Jeg er redd barnet ikke vil få venner i den nye skolen barnet skal bytte til. Redd for at barnet vil være ensomme eller bli mobbet. Vi skal flytte til en annen skolekrets. 

Er det noen som har erfaring med barn som har byttet skole i 3.klasse?

Anonymkode: 8eb8e...49c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har mye erfaring som lærer.  Vi får regelmessig inn nye elever  stort sett we det ingen problem. Elevene som har gått en stund syns det er spennende med nye barn i klassen, men om barnet ditt er veldig sjenert kan det være vanskelig i starten. Når dere har bestemt dere oppfordrer jeg til å besøke klassen en dag. Skaff gjerne kontaktinfo til de andre foreldrene i den nye klassen om mulig og pass på å invitere på besøk i løpet av de første ukene.

Anonymkode: 9238f...168

Skrevet

Når barnet er så lite / i en så ung klasse blir det nok ikke et problem.

Det som blir et problem, er om dere MÅ flytte når det går i 6/7/8/9 og "gruppene" i klassen allerede er etablert. Nå kan barnet få en sjanse til å bli litt kjent med alle før den "du hang med dem" mentaliteten kommer. 

Når det er sagt, er ingen barn regelrett onde... ikke alle i hvert fall. Uansett når dere flytter finner barnet seg en plass i klassen - spørsmålet er bare hvor fort det skjer. 

Anonymkode: 5e0ce...edd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...