AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #1 Skrevet 15. november 2021 Hva er dine erfaringer med zyprexa? Har innsett at jeg sliter så mye og ikke har det bra med meg selv, at jeg må ha zyrpexa. Har prøvd veldig mye annet, men ingenting er like effektivt som det. Hører man legger på seg 30+ kg, stemmer det? Anonymkode: bdcc7...d99
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #2 Skrevet 15. november 2021 Olanzapine er noe som ikke blir gitt til noen om de ikke har det bra. Det er et sterkt antipsykotikum som ofte blir gitt for å få folk raskt ut av psykoser. Bivirkningslisten er milelang og vektoppgang er ikke det verste. Anonymkode: 85034...9b3 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #3 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Olanzapine er noe som ikke blir gitt til noen om de ikke har det bra. Det er et sterkt antipsykotikum som ofte blir gitt for å få folk raskt ut av psykoser. Bivirkningslisten er milelang og vektoppgang er ikke det verste. Anonymkode: 85034...9b3 Jeg har psykose symptomer å føler meg ikke som meg selv og føler satan tar over, og det har blitt verre etter at jeg har sluttet med zyprexa. Nå ser jeg ikke annet valg enn å starte på den igjen . TS Anonymkode: bdcc7...d99
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #5 Skrevet 15. november 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har psykose symptomer å føler meg ikke som meg selv og føler satan tar over, og det har blitt verre etter at jeg har sluttet med zyprexa. Nå ser jeg ikke annet valg enn å starte på den igjen . TS Anonymkode: bdcc7...d99 Som vanlig, anbefales det å følge råd fra lege/psykiater når det kommer til medisiner, og da særlig som dette. Skummelt og ikke bra å gi noen andre råd. Anonymkode: 6e857...169
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #6 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei! Anonymkode: b30de...c64 Hva nei? TS Anonymkode: bdcc7...d99
Wilma89 Skrevet 15. november 2021 #7 Skrevet 15. november 2021 Det er en bra medisin for dem som virkelig trenger den, men det er sant som du sier at mange opplever vektoppgang. Dette er jo ikke medisinen i seg selv, men at man får større matlyst. Vært bort i flere som mer eller mindre mister metthetsfølelsen. Dette kan jo til en viss grad kontrolleres med å være bevist på hvor mye du spiser. Det viktigste er at du får hjelpen du trenger!
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #8 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har psykose symptomer å føler meg ikke som meg selv og føler satan tar over, og det har blitt verre etter at jeg har sluttet med zyprexa. Nå ser jeg ikke annet valg enn å starte på den igjen . TS Anonymkode: bdcc7...d99 Det er ikke noe du skal bestemme selv, det er noe som blir bestemt i samråd med lege(psykolog. Det er en god grunn til at slike medisiner er reseptbelagt. Anonymkode: 85034...9b3 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #9 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke noe du skal bestemme selv, det er noe som blir bestemt i samråd med lege(psykolog. Det er en god grunn til at slike medisiner er reseptbelagt. Anonymkode: 85034...9b3 Ja men jeg har en diagnose som kan føre meg seg psykotiske symptomer og jeg gikk på zyprexa og da var det bedre. Men nå går jeg ikke på det lengre fordi jeg sa til legen at ting har blitt bedre og at jeg ikke trenger den. Men nå angrer jeg og starter å bli skremt. Jeg er også redd jeg går opp 40 kg av zyprexa TS Anonymkode: bdcc7...d99
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #10 Skrevet 15. november 2021 Jeg vil gå på den men vil ikke gå opp 30+ kg. TS Anonymkode: bdcc7...d99
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #11 Skrevet 15. november 2021 Vanlig bivirkning på sikt er mangel på søvn. Anonymkode: aa415...f8a
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #12 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vanlig bivirkning på sikt er mangel på søvn. Anonymkode: aa415...f8a Hva mener du? TS Anonymkode: bdcc7...d99
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #13 Skrevet 15. november 2021 Jeg gikk på dem i 3 år.10 kg pr år. Fikk ekstremt matlyst, samt mye vann i kroppen. Opplevde også at d var umulig å gå ned i vekt samtidig som jeg brukte dem. D et heller ikke bare å slutte brått..det skal trappes ned MEN! D hjalp meg tilbake til livet, jobb og venner ! Anonymkode: b80ca...66f 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #14 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva mener du? TS Anonymkode: bdcc7...d99 At du kan oppleve mangel på søvn om du tar Zyrexa over lengre tid. Anonymkode: aa415...f8a 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #15 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg gikk på dem i 3 år.10 kg pr år. Fikk ekstremt matlyst, samt mye vann i kroppen. Opplevde også at d var umulig å gå ned i vekt samtidig som jeg brukte dem. D et heller ikke bare å slutte brått..det skal trappes ned MEN! D hjalp meg tilbake til livet, jobb og venner ! Anonymkode: b80ca...66f Klarte du å trene noe? Eller blir man for sløv? Har merket at jeg har blitt ekstremt trøtt på dagtid og sovnet på dagen. Men tenker at det må gå an å ikke gå opp i vekt hvis man trener å har et sunt kosthold å ikke spiser mer? TS Anonymkode: bdcc7...d99
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #16 Skrevet 15. november 2021 Jeg gikk opp 25 kilo på ett år. Djevelens medisin. Var skrubbsulten hele tiden. Hjalp ikke uansett hvor mye jeg spiste. Fjernet all metthetsfølelse. Anonymkode: b25e3...b4d
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #17 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At du kan oppleve mangel på søvn om du tar Zyrexa over lengre tid. Anonymkode: aa415...f8a Åja. Har prøvd mye annet for søvn men ingenting funker. Føler bare zyprexa funker for søvn. TS Anonymkode: bdcc7...d99
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #18 Skrevet 15. november 2021 Men hva kan da funke for søvn? Og psykose? Hvis zyprexa er så dårlig. Jeg trenger noe som funker for søvn, ellers havner jeg i psykose. TS Anonymkode: bdcc7...d99
Maestro Skrevet 15. november 2021 #20 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hva kan da funke for søvn? Og psykose? Hvis zyprexa er så dårlig. Jeg trenger noe som funker for søvn, ellers havner jeg i psykose. TS Anonymkode: bdcc7...d99 Jeg bruker rispedal og seroquel mot psykose.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå