Gå til innhold

Barn i senga mi!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,
Jeg har nylig kommet inn i en familie med to barn.

Jeg har sagt hele veien at jeg ikke ønsker barn i senga vår, da jeg rett og slett syntes det er ekkelt og ubehagelig, fordi det er her jeg sover og her vi har sex. Barna er heller ikke så flinke mtp hygiene enda og SFO klær er jeg ikke interessert å ha i senga.

Idag så følte jeg meg overtrampet da samboer ga guttungen på 6 lov til å se på tv en liten stund før leggetid i senga jeg allerede lå og slappet av i!

jeg tåler mye, men denne ene tingen har jeg vært så tydelig på, og vi har tv i stua og guttungen har også tv på sitt rom. Begrunnelsen til samboeren at han fikk se med oss, var at dette er noe som gjør det lettere å legge han på kvelden da det ikke gikk så bra i går. At dette da var en koselig avslutning på kvelden han kom til å huske. 

Jeg er sterkt uenig i dette og jeg mener at hadde han lagt seg fint i 3-4 dager nå uten tull, så kunne jeg vurdert det å se på tv i senga som en typ belønning.., men egentlig så har jeg sagt nei hele veien og jeg føler meg overkjørt, noe samboer vet og sa selv han ga blanke i. 

hva tenker dere? Hva kan jeg si for å bli hørt? Overreagerer jeg?

Anonymkode: c5ff1...199

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det må være ok å ikke ønske barn i senga, men det er også noe dere må bli enige om da all den tid det er begges seng. Men om dere skulle se tv med gutten så burde dere jo bare gjort det sammen i sofaen.. 

Å si nei til barn med klær på i senga er iallfall helt innafor. Men jeg synes ikke voksne med klær skal sitte i senga heller jeg da..

Anonymkode: 87457...7a2

• Liker 9
Skrevet

Du har nylig kommet inn i en familie med to barn og er allerede irritert for ting ikke er som du tenker. Kanskje du skal forlate familien like raskt som du kom inn.

Å gå inn i en familie som allerede har barna på plass er ikke for alle og når du allerede nå føler deg overkjørt så er det ikke liv lage. Samboeren din sa jo selv han gir blanke i hva du tenker om dette så hva er vitsen?

• Liker 37
Skrevet

Her tenker jeg du bør heller foreslå en løsning istedenfor å skape konflikt. Om han vil se på tv med dere/far, kan dere ikke alle sette dere i stuen heller? Jeg kan forstå at du ikke liker klær rett fra Sfo oppi sengen men når alt er så nytt er det viktig å skape gode relasjoner og finne løsninger på slike trivielle problemstillinger.

• Liker 6
Skrevet

Du har NYLIG kommet inn i en familie og begynner da å nekte barna å være i senga som de sikkert har fått være i så lenge de kan huske? Det er en god oppskrift på å skape konflikter. 

Anonymkode: d967d...82d

• Liker 23
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva jeg tenker?

Tenker du er et troll som bare ønsker å skape reaksjoner.

Om du overraskende nok ikke er et troll, så tenker jeg du burde avbryte forholdet. For han og barna sin del.

• Liker 8
Skrevet

At en 6-åring kommer inn i foreldrenes seng er helt normalt. 6-åringer er fortsatt veldig små. At du har et problem med dette tyder på at du bør finne deg en mann uten barn. 

Anonymkode: ebb79...e0d

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At en 6-åring kommer inn i foreldrenes seng er helt normalt. 6-åringer er fortsatt veldig små. At du har et problem med dette tyder på at du bør finne deg en mann uten barn. 

Anonymkode: ebb79...e0d

Dette vet jeg veldig godt. Handler mer om å bruke senga som ett sted å se på TV. Det jeg sliter med!

Skrevet

Det forholdet går nok til helvete ganske fort 

• Liker 3
Skrevet

Er det din eller deres seng? Er de på besøk hos deg?

Anonymkode: 3d2a0...efb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette vet jeg veldig godt. Handler mer om å bruke senga som ett sted å se på TV. Det jeg sliter med!

Så du lå å slappet av i sengen og 6-åringen kom inn til deg å ville se på tv? Så du på tv? Kom mannen eller barnet inn først?

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor har dere da TV på rommet? Gutten selv har TV på rommet også. 

Det var ikke dette du innledet dette argumentet med, så nå sier du imot deg selv.

Du har nylig kommet inn i denne familien, og så små barn er godt vant til å komme inn i senga til foreldre. Jeg tenker at dette forholdet ikke er liv laga, det er allerede konflikt - barnefaren setter ungene først, og dette liker ikke du. Finn en mann uten barn. 

Han kommer alltid til å sette ungene først. Her kommer DU inn i en familie som allerede har skapt gode rutiner og regler, så du blir nok kraftig overkjørt på det meste. Hvordan tenkte dere at dette var en god idé? 

Endret av Rosatoast
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det din eller deres seng? Er de på besøk hos deg?

Med deres mente jeg din og kjæresten sin.

Skrevet
knulleGuden666 skrev (Akkurat nå):

Det forholdet går nok til helvete ganske fort 

Fordi jeg reagerer på en ting?

Skrevet

Her må du senke skuldrene dine og puste. Du, din samboer og barna må venne seg til en ny hverdag. Det kan ta noen måneder 😑

Jeg er helt enig med deg når det kommer til å ha barn i senga. Jeg har heller ikke mine barn og bonusbarn i senga. Nettopp fordi vi har sex der. 

Det viktigste er at du og din samboer er enige. Men å forandre regler i hjemmet som barna er vant med kan ta år og dag. Så trå varsomt. Det er en unntakstilstand. 

Men går du inn som den strenge og sure vil dette aldri fungere. For din samboer kommer barna først. Så her må dere inngå kompromisser 🙂

Anonymkode: 16f80...acb

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi jeg reagerer på en ting?

Fordi det er hyklersk å nekte å se på tv i senga mens dere har tv å se på fra senga. 

Anonymkode: d967d...82d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hei,
Jeg har nylig kommet inn i en familie med to barn.

Jeg har sagt hele veien at jeg ikke ønsker barn i senga vår, da jeg rett og slett syntes det er ekkelt og ubehagelig, fordi det er her jeg sover og her vi har sex. Barna er heller ikke så flinke mtp hygiene enda og SFO klær er jeg ikke interessert å ha i senga.

Idag så følte jeg meg overtrampet da samboer ga guttungen på 6 lov til å se på tv en liten stund før leggetid i senga jeg allerede lå og slappet av i!

jeg tåler mye, men denne ene tingen har jeg vært så tydelig på, og vi har tv i stua og guttungen har også tv på sitt rom. Begrunnelsen til samboeren at han fikk se med oss, var at dette er noe som gjør det lettere å legge han på kvelden da det ikke gikk så bra i går. At dette da var en koselig avslutning på kvelden han kom til å huske. 

Jeg er sterkt uenig i dette og jeg mener at hadde han lagt seg fint i 3-4 dager nå uten tull, så kunne jeg vurdert det å se på tv i senga som en typ belønning.., men egentlig så har jeg sagt nei hele veien og jeg føler meg overkjørt, noe samboer vet og sa selv han ga blanke i. 

Her tenker jeg du må tilpasse deg litt. Hva med barna? Dette er nytt for barna. Kanskje sårt og? Hva med å bli kjent med de og vise at du bryr deg om de? Kos med barnetv i sengen. Håper virkelig du tuller?

Anonymkode: 2b8ab...f8e

Skrevet

La ham skifte på senga og ta klesvasken hver gang noen har vært i senga med klær på. Greit nok med nybadede barn med ren pysj en gang i blant, men uteklær hører ikke hjemme i senga.

Anonymkode: ce585...b12

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvis TS har vært helt klar på at dette har vært «dealbreaker» for henne med barn i senga, og samboer har sagt ja til det, så er det ikke OK at samboer ikke står ved det som han sier. Om han ville ha muligheten til å se tv med ungene i senga, og at det var en vane de hadde, så burde han heller ha argumentert for det og gitt TS valget om hun ville tilpasse seg eller finne en annen. 

Jeg blir aldri imponert over de som jatter med, og ikke står ved det de sier. Om det er en trend hos mannen bør TS avslutte forholdet. Det er veldig viktig at TS og mannen har felles forståelse for hvordan de vil ha ting. Hvis ikke vil missnøye ødelegge forholdet uansett. 

Endret av Juniper
Trykkleif
  • Liker 5
Skrevet

Hvorfor i all verden innledet du forhold til en mann med barn fra før?

Anonymkode: 34620...196

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...