Traktor Skrevet 17. november 2021 #81 Del Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er nav-klient og tør ts leie ut leiligheten til meg skal jeg bæsje ned hele leiligheten før jeg flytter. 😀 Anonymkode: 3c735...4c9 Veldig lurt for din egen del og andre i samme situasjon, å bekrefte TS sin fordommer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #82 Del Skrevet 17. november 2021 Man bør ikke være overrasket over at bolighaiene er kvalmiser i 95% av tilfellene, med ytterst få unntak. Så følelsen er gjensidig. Kan nevne en annen type diskriminering. Typisk for mannlige bolighai-griser når de skal annonsere ledig bolig. De vil ha "kvinnelige utleiere". Liksom: "Leies ut til kun jenter". Og selvsagt velges den "jenta" som ser hottest ut. Rett og slett Ronke-materiale for bolighaien, der de ikke få ganger har også forsøkt å kreve sex av den kvinnelige utleieren i bytte mot lavere husleie. Det viser bare hvorfor bolighaiene bør knuses - full skatt opp til 100% for utleie. Det hadde vært helt konge. En million mennesker står utenfor boligmarkedet og dette er som regel de mest sårbare. En tragedie at ingen gjør noe med dette. Enda mer tragisk er det når penger fra NAV, enten det er diverse stønader eller ufør, som ender opp med å sponse og subsidiere disse bolighai-baronene. Med andre ord, det offentlige subsidierer de som eier en rekke leiligheter, mens alt uføre og andre folk på NAV sitter igjen med er altså midlertidig boplass, og har fortsatt ingen formuesoppbygging for uføre sin del. Dette minner egentlig om fengsel. Der har man også subsidiert bolig, treningsrom, kan ta kurs og studier + 3 måltider med mat, osv. Anonymkode: 66016...ea4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #83 Del Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man bør ikke være overrasket over at bolighaiene er kvalmiser i 95% av tilfellene, med ytterst få unntak. Så følelsen er gjensidig. Kan nevne en annen type diskriminering. Typisk for mannlige bolighai-griser når de skal annonsere ledig bolig. De vil ha "kvinnelige utleiere". Liksom: "Leies ut til kun jenter". Og selvsagt velges den "jenta" som ser hottest ut. Rett og slett Ronke-materiale for bolighaien, der de ikke få ganger har også forsøkt å kreve sex av den kvinnelige utleieren i bytte mot lavere husleie. Det viser bare hvorfor bolighaiene bør knuses - full skatt opp til 100% for utleie. Det hadde vært helt konge. En million mennesker står utenfor boligmarkedet og dette er som regel de mest sårbare. En tragedie at ingen gjør noe med dette. Enda mer tragisk er det når penger fra NAV, enten det er diverse stønader eller ufør, som ender opp med å sponse og subsidiere disse bolighai-baronene. Med andre ord, det offentlige subsidierer de som eier en rekke leiligheter, mens alt uføre og andre folk på NAV sitter igjen med er altså midlertidig boplass, og har fortsatt ingen formuesoppbygging for uføre sin del. Dette minner egentlig om fengsel. Der har man også subsidiert bolig, treningsrom, kan ta kurs og studier + 3 måltider med mat, osv. Anonymkode: 66016...ea4 Høres jo fantastisk ut med 100% skatt på utleie, da hadde sikkert boligmarkedet blitt mye bedre!. Faktisk så burde jo staten beslaglegge alle utleieboliger, det hadde blitt så mye bedre hvis boligmarkedet er som i Nord-Korea eller det gamle Sovjet. Da kan alle sammen bo i prikk like råtne boligblokker, burde jo innføre kleskode i samme slengen sånn at ingen risikerer å føle seg som selvstendige individer. Anonymkode: c9886...1a2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #84 Del Skrevet 17. november 2021 Jeg som har fast inntekt og penger på bok ville vært skeptisk til å leie hos en som skriver i annonsen at de ikke vil ha Nav-klienter som leieboer.. Du fremstår som ekstremt usympatisk og kunnskapsløst siden du ikke skiller mellom f.eks uføre med god økonomi-styring og sosialklienter med Nav-garanti. Jeg hadde holdt meg langt unna utleiere som deg . Anonymkode: 369a9...b74 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #85 Del Skrevet 17. november 2021 Traktor skrev (2 timer siden): Veldig lurt for din egen del og andre i samme situasjon, å bekrefte TS sin fordommer. Den personen som skrev "Jeg er nav-klient og tør ts leie ut leiligheten til meg skal jeg bæsje ned hele leiligheten før jeg flytter" som du kommenterer på, er garantert ikke en nav-klient selv, men skrev det ene og alene for å stille nav-klienter i et enda dårligere lys. Folk går på limpinnen og tror på det. Anonymkode: 8b981...6b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #86 Del Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres jo fantastisk ut med 100% skatt på utleie, da hadde sikkert boligmarkedet blitt mye bedre!. Faktisk så burde jo staten beslaglegge alle utleieboliger, det hadde blitt så mye bedre hvis boligmarkedet er som i Nord-Korea eller det gamle Sovjet. Da kan alle sammen bo i prikk like råtne boligblokker, burde jo innføre kleskode i samme slengen sånn at ingen risikerer å føle seg som selvstendige individer. Anonymkode: c9886...1a2 Ja, jøss, fordi det kapitalistiske Russland er så mye bedre de siste 30 årene (1992 - 2021) for en fattig eller vanlig russer enn det supermakten Sovjet var? Skal du først dra det så langt, så tar jeg heller en leilighet under supermakten Sovjet på 1970-tallet enn en trailer park bil fra USA eller det å bo på gata i patetiske Alabama eller West-Virginia, ja. Apropos bolighaier. Folket i Berlin hadde en avstemning for noen uker siden og flertallet ønsker å ta bolighaiene, slik at staten oppløser bolighai-monopolet som har dannet seg i byen, og få disse blodsugende igler ut av leiemarkedet. https://www.theguardian.com/commentisfree/2021/sep/29/berlin-vote-landlords-referendum-corporate Anonymkode: ac630...189 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #87 Del Skrevet 18. november 2021 Skjønner deg godt ts. Hadde aldri leid ut til noen som får pengene sine fra NAV. Det er som å be om å få boligen vraket. Og selve NAV-garantien er ikke verdt en dritt. Anonymkode: 2362c...daf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #88 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Skjønner deg godt ts. Hadde aldri leid ut til noen som får pengene sine fra NAV. Det er som å be om å få boligen vraket. Og selve NAV-garantien er ikke verdt en dritt. Anonymkode: 2362c...daf Jeg er sjeleglad jeg eier mitt eget rekkehus selv om jeg går på Nav som du sier, så slipper jeg å forholde meg til dere. Anonymkode: 4143e...522 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #89 Del Skrevet 18. november 2021 Jeg leier nesten utelukkende ut til de som kan fremvise navgaranti. Det gjør situasjonen mye smidigere enn noe annet, hvis leietaker ikke betaler for seg. Så det er dagens gratis tips fra dreven utleier. Anonymkode: bcdce...2bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sucasamicasa Skrevet 18. november 2021 #90 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Skjønner deg godt ts. Hadde aldri leid ut til noen som får pengene sine fra NAV. Det er som å be om å få boligen vraket. Og selve NAV-garantien er ikke verdt en dritt. Anonymkode: 2362c...daf Da lurer jeg på, mener du alle fra nav? For hva med de som da får barnetrygd fra nav, for det er det jo nav som står som utdelere av. Eller mener du sosialklienter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #91 Del Skrevet 18. november 2021 Dette kan ikke være sant. For det å utelukke noen på det grunnlaget går under diskriminering. Og det er i følge loven ulovlig. Så om du da skriver det i annonsen på finn.no for eksempel, eller hybel.no eller andre kjente nettsider. Så vil annonsen din for det første garantert bli slettet og nektet å bli publisert i utgangspunktet. Dersom det får gå igjennom ved en feil, så kan du bli anmeldt for å være diskriminerende. Det folk gjør er å kreve at leietakere forteller om seg selv. Ingen bevise at 25 år gamle Ola på sosialstønad blir luket ut på grunnlag av alder, kjønn eller økonomisk situasjon. Men om du skriver at du ikke ønsker menn i fest-alder og med NAV som arbeidsgiver så blir du anmeldt. Anonymkode: 82a64...f13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #92 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette kan ikke være sant. For det å utelukke noen på det grunnlaget går under diskriminering. Og det er i følge loven ulovlig. Så om du da skriver det i annonsen på finn.no for eksempel, eller hybel.no eller andre kjente nettsider. Så vil annonsen din for det første garantert bli slettet og nektet å bli publisert i utgangspunktet. Dersom det får gå igjennom ved en feil, så kan du bli anmeldt for å være diskriminerende. Det folk gjør er å kreve at leietakere forteller om seg selv. Ingen bevise at 25 år gamle Ola på sosialstønad blir luket ut på grunnlag av alder, kjønn eller økonomisk situasjon. Men om du skriver at du ikke ønsker menn i fest-alder og med NAV som arbeidsgiver så blir du anmeldt. Anonymkode: 82a64...f13 Mange skriver ikke NAV-garanti og det fullt lov. Anonymkode: fc5cf...b82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #93 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette kan ikke være sant. For det å utelukke noen på det grunnlaget går under diskriminering. Og det er i følge loven ulovlig. Så om du da skriver det i annonsen på finn.no for eksempel, eller hybel.no eller andre kjente nettsider. Så vil annonsen din for det første garantert bli slettet og nektet å bli publisert i utgangspunktet. Dersom det får gå igjennom ved en feil, så kan du bli anmeldt for å være diskriminerende. Det folk gjør er å kreve at leietakere forteller om seg selv. Ingen bevise at 25 år gamle Ola på sosialstønad blir luket ut på grunnlag av alder, kjønn eller økonomisk situasjon. Men om du skriver at du ikke ønsker menn i fest-alder og med NAV som arbeidsgiver så blir du anmeldt. Anonymkode: 82a64...f13 Det er definitivt IKKE diskriminering. "§ 6. Forbud mot å diskriminere. Diskriminering på grunn av kjønn, graviditet, permisjon ved fødsel eller adopsjon, omsorgsoppgaver, etnisitet, religion, livssyn, funksjonsnedsettelse, seksuell orientering, kjønnsidentitet, kjønnsuttrykk, alder eller kombinasjoner av disse grunnlagene er forbudt. Med etnisitet menes blant annet nasjonal opprinnelse, avstamning, hudfarge og språk." https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2017-06-16-51 Anonymkode: c9886...1a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #94 Del Skrevet 18. november 2021 Anonymburker skrev (På 15.11.2021 den 19.21): Ok, skjær alle over en kam.. Når du har hatt nok negative opplevelser, sier det stopp en eller annen gang. Når man eier en leilighet, må man vel kunne velge selv hvem som skal få leie?! Anonymkode: d1ea9...c8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #95 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette kan ikke være sant. For det å utelukke noen på det grunnlaget går under diskriminering. Og det er i følge loven ulovlig. Så om du da skriver det i annonsen på finn.no for eksempel, eller hybel.no eller andre kjente nettsider. Så vil annonsen din for det første garantert bli slettet og nektet å bli publisert i utgangspunktet. Dersom det får gå igjennom ved en feil, så kan du bli anmeldt for å være diskriminerende. Det folk gjør er å kreve at leietakere forteller om seg selv. Ingen bevise at 25 år gamle Ola på sosialstønad blir luket ut på grunnlag av alder, kjønn eller økonomisk situasjon. Men om du skriver at du ikke ønsker menn i fest-alder og med NAV som arbeidsgiver så blir du anmeldt. Anonymkode: 82a64...f13 Diskriminering hvis man ikke vil ha ungdommer som fester?? Anonymkode: d1ea9...c8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #96 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er sjeleglad jeg eier mitt eget rekkehus selv om jeg går på Nav som du sier, så slipper jeg å forholde meg til dere. Anonymkode: 4143e...522 Flotters, flere navere burde se opp til deg! Anonymkode: 2362c...daf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #97 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Flotters, flere navere burde se opp til deg! Anonymkode: 2362c...daf Jeg er ikke naver selv om jeg dessverre er ufør ! Det er dine holdninger det er noe galt med. Heldigvis lærer jeg datteren min å bli med vidsynt enn dette. Anonymkode: 4143e...522 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #98 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (På 15.11.2021 den 19.25): Det du gjør er ulovlig diskriminering så vær glad du får sinte mail istedet for en rettsak mot deg Anonymkode: f02c4...29a Enig. Jeg har mange kriterier når jeg leier ut, og leier ikke ut til for eksempel nav klienter jeg heller, men skriver jo ikke det i annonsen. Det er faktisk ikke lov. Anonymkode: e6c1d...8b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #99 Del Skrevet 18. november 2021 sucasamicasa skrev (1 time siden): Da lurer jeg på, mener du alle fra nav? For hva med de som da får barnetrygd fra nav, for det er det jo nav som står som utdelere av. Eller mener du sosialklienter? Du skjønner nok innerst inne hva jeg mener. Mener selvsagt de som ikke tjener til livets opphold på egenhånd. Anonymkode: 2362c...daf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #100 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er ikke naver selv om jeg dessverre er ufør ! Det er dine holdninger det er noe galt med. Heldigvis lærer jeg datteren min å bli med vidsynt enn dette. Anonymkode: 4143e...522 Du dekkes av begrepet naver jo. Uansett om du ikke liker det eller ei. Anonymkode: 2362c...daf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå