AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #61 Del Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mindre slitasje, vil nok være realiteten. Uføre er i større grad enslige, og ofte også uten barn. Uføre har mindre sosial omgangskrets, så mindre besøk, fester og andre festligheter som sliter på et hjem. Uføre har dårligere helse til å trene, så ikke behov for å dusje to ganger om dagen. Kan heller bli to dager mellom hver dusj, siden en ikke skal noen steder - så mindre slitasje på våtrom. Anonymkode: 45451...f2a Sjansen er større for at noe skjer når noen er ufør dessverre. Psykisk sykdom som fjør det vanskelig med renhold, dårlig økonomi som gjør at det er større sjans for at man ikke får husleie er eksempler. Alle er ikke sånn , men sjansen er rett og slett større. Faktisk bedre erfaring med studenter enn uføre/mennesker med NAV garanti. Anonymkode: fc5cf...b82 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #62 Del Skrevet 16. november 2021 TS, tror du roter med begrepene her. Jeg har en viss forståelse for at du ikke vil ha inn leieboere som ikke kan stille depositum, og har NAV-garanti. Det kan være at de er på AAP (der man ikke vet hva utfallet blir) eller på sosialstønad. Men du kan bare ikke si at du ikke vil ha "Nav-klienter". En på uføretrygd er også NAV-klient. Naboen vår er uføretrygdet og har noen millioner "på bok", fint hus og Tesla. Uføretrygd er ikke noe fattig-stempel. Flere på uføretrygd kan ha hatt godt betalte jobber før helsa sa stopp, og har godt utbetalt hver måned. Så ikke generaliser "Nav-klienter". Da fremstår du bare som kunnskapsløs. Anonymkode: 23372...e14 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #63 Del Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hver gang jeg legger ut en av leilighetene jeg eier til leie på finn så får jeg alltid sinte mail fra de som ønsker å leie via NAV. Jeg er ganske tydelig i mine annonser på at jeg ikke er interessert i utleiere som har med NAV å gjøre. Jeg har vært på utleiemarkedet i mange år og har noen dårlige erfaringer fra disse, så det er totalt uaktuelt. Men det hjelper ikke å være tydelig i annonsene, for hver gang jeg legger ut en leilighet så får jeg så mange frekke, usympatiske meldinger fra de via NAV. Det er da ikke min feil at du trenger penger fra NAV, da får de kanskje skaffe bolig til deg selv? Jeg ber også om referanse og det har da skjedd enkelte ganger at noen er ærlige på at de får penger av NAV. Det blir da uaktuelt å leie ut til vedkommende. Hva slags oppførsel er dette? Tror de virkelig at jeg får mer lyst til å leie ut til disse ufyselige menneskene når de er så frekke? Anonymkode: cf1dc...962 Dette avslørte trolleriet ditt. En som hadde eid flere leiligheter hadde aldri skrevet på denne måten eller prøvd å skryte av det haha😂😂😂 Anonymkode: bbe24...729 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #64 Del Skrevet 16. november 2021 Rainstorm skrev (23 timer siden): Helt OK at du ikke vil leie ut til dem med NAV-garanti, men du kan jo gjøre det litt enklere for deg selv. Ser for meg at du nettopp får mange av disse sinte meldingene fordi du ytrer at du diskriminerer, noe som strengt tatt ikke er lovlig. Men om du bare ikke skriver noe om det så luker du jo fort bort mennesker med hvordan de skriver og om de har referanse. Da trenger man ikke svare at "Jeg gidder ikke leie ut til deg fordi du går på NAV og ikke mestrer noe i livet", men ta en hvit løgn som er litt rundt i kantene. "Jeg har allerede noen som har vært på visning og er interessert, lykke til videre". Eller noe sånt. Selvfølgelig skjønner en utleier dette. Dette er bare nok en person med lite selvverd eller lite å gjøre, som enten liker å sparke nedover eller trigge folk. Er vel ingen som er så ufattelig dumme at de kaster bort tid på å gjøre seg uvenner med alle for så å skrive om det på et forum, om poenget ikke var å skaffe seg uvenner og folk å krangle med. Anonymkode: cc5e5...90b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooza Skrevet 16. november 2021 #65 Del Skrevet 16. november 2021 Mannisinbestealder skrev (22 timer siden): Har dere erfaring med å leie ut deres privateide bolig? Det er så lett å kritisere de som gjør noe her i samfunnet. Jeg har selv satset mine penger på et stort hus med sokkelleilighet og vært avhengig av å finne gode leietagere. Jeg var avhengig av inntekten og ønsket ikke bråk og stor slitasje. Jeg innrømmer gjerne at jeg ble skeptisk og valgte bort en som hadde "garanti fra NAV". Jeg vil fortsette med å håndplukke mine leietagere. Nav papirer er kanskje en varsellampe. Jeg har leid ut til et ungt par med NAV-garanti. Aldri hatt problemer. Nå er det bare hun og barna igjen da, siden det ble slutt. Hun har bodd her i 8 år nå. Veldig lenge. .. og det er jo veldig greit.. Nå er hun ikke på NAV-garanti, men ferdig utdannet og jobber. Jeg spurte litt rundt om dem da de flyttet inn, fikk litt referanser. Liten plass, så alle kjenner alle. Og alle tar vare på alle. . 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 16. november 2021 #66 Del Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hjemme hele dagen? Større slitasje? Anonymkode: daaef...67c Det er bagatellmessig økt slitasje og går inn under normal slitasje 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #67 Del Skrevet 16. november 2021 Skjønner deg dessverre godt. Forsøkt å hjelpe en som er avhengig av nav. Men er like sta og "dum". Mistet samboer, men ikke villig til å ta tak og skjønne at han ikke har råd til å bo der alene, så bare utsetter husleie og skylder på nav med helt urealistiske forventninger, så er bare surr. Såklart er det fornuftige fattige som snur på krona og klarer å prioritere mat og husleie, flesteparten av de er nok studenter enn de på nav dessverre. Anonymkode: 23ad4...049 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #68 Del Skrevet 16. november 2021 hellokitty123 skrev (På 15.11.2021 den 19.56): Til ts: gjelder dette igså uføre? Er jostor forskjell om du leier gjennom nav og har nav garanti eller om de betaler vanlig depositum og er uføre? Men da har de jo ikke nav-garanti, sp da går det vel fint. Anonymkode: 68763...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr&Ro Skrevet 16. november 2021 #69 Del Skrevet 16. november 2021 Skjønner det godt Ts, selv om formuleringene dine er litt underlige. Å leie ut til noen med Nav-garanti er å be om trøbbel. Nav garanterer som regel bare for depositumet eller for en liten tidsbegrenset periode. Depositumet anser Nav for tapt med en gang og når leietager ikke betaler husleien bistår Nav leietager med praktiske råd for å utsette utkastelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airman Skrevet 16. november 2021 #70 Del Skrevet 16. november 2021 Det private markedet har aldri tatt imot navklientell, med mindre det er en spekulant med ei gammel falleferdig rønne som har planer om å fikse opp boligen med navutstedte depositumsgarantier, under påskudd av at klienten har ødelagt.. Slik har det alltid vært, de eneste som ikke skjønner dette er sosionomer i sosialtjenesten og endel av klientene selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #71 Del Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (På 16.11.2021 den 13.56): Hjemme hele dagen? Større slitasje? Anonymkode: daaef...67c Kan hende dette gjelder de med Nav-garanti, men uføre jeg kjenner har mindre slitasje på leiligheten enn folk flest. Grunnen: De har ikke helse til å feste, så du unngår risikoen med alt fyllerør innebærer. De er barnløse. Hun ene har ikke helse til å vaske så har vaskehjelp jevnlig. Så det er alltid skinnende rent. Synd at ts kjører alle under en kam. Det er gedigen forskjell mellom gruppen som mottar sosialpenger og gruppen uføre. Bestevenninnen min som er ufør har stålkontroll på økonomien. Anonymkode: 15586...f15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #72 Del Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (På 15.11.2021 den 19.20): Hver gang jeg legger ut en av leilighetene jeg eier til leie på finn så får jeg alltid sinte mail fra de som ønsker å leie via NAV. Jeg er ganske tydelig i mine annonser på at jeg ikke er interessert i utleiere som har med NAV å gjøre. Jeg har vært på utleiemarkedet i mange år og har noen dårlige erfaringer fra disse, så det er totalt uaktuelt. Men det hjelper ikke å være tydelig i annonsene, for hver gang jeg legger ut en leilighet så får jeg så mange frekke, usympatiske meldinger fra de via NAV. Det er da ikke min feil at du trenger penger fra NAV, da får de kanskje skaffe bolig til deg selv? Jeg ber også om referanse og det har da skjedd enkelte ganger at noen er ærlige på at de får penger av NAV. Det blir da uaktuelt å leie ut til vedkommende. Hva slags oppførsel er dette? Tror de virkelig at jeg får mer lyst til å leie ut til disse ufyselige menneskene når de er så frekke? Anonymkode: cf1dc...962 hva i helvete skal de sympatisere med deg om? blir ditt priviligerte liv såret? Anonymkode: c2813...557 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #73 Del Skrevet 17. november 2021 Jeg er nav-klient og tør ts leie ut leiligheten til meg skal jeg bæsje ned hele leiligheten før jeg flytter. 😀 Anonymkode: 3c735...4c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #74 Del Skrevet 17. november 2021 Jeg har sett annonser på Finn der utleier opplyser at leietaker må være i fast jobb, evt. er student. Og så er det annonser der utleier opplyser "ikke NAV-klient!" eller "leier ikke ut til navere". Selv om det stort sett er samme slags ønsker, gir måten de formulerer seg på helt forskjellige inntrykk. Anonymkode: f75d6...d02 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #75 Del Skrevet 17. november 2021 Selv om jeg er ufør så har jeg full forståelse for utleiere som ikke leier ut til personer som må ha garantier fra NAV, om noe går galt så er systemet til NAV så tungrodd at det ikke er verdt det. Garantiene som NAV gir enten om det er depositumsgaranti, husleiegaranti eller noe annet er ikke verdt papiret det er skrevet på en gang. Dessverre så er det ofte sånn at personer som må ha depositumsgaranti ikke mister sine egne penger og dermed ikke føler noe spesielt ansvar for boligen de leier, det er jo tross alt NAV og ikke de som må punge ut hvis det skjærer seg. Hvis utleier er riktig uheldig så er skadene og manglende husleie større enn det garantien dekker. Det å investere i bolig enten det er til eget bruk eller bare for utleie er for de fleste den dyreste investeringen de gjør i livet, da vil man selvfølgelig sikre seg så godt man kan og det er helt innenfor å være veldig selektiv med hvem man leier ut til. Anonymkode: c9886...1a2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #76 Del Skrevet 17. november 2021 On 11/15/2021 at 7:20 PM, AnonymBruker said: Hva slags oppførsel er dette? Tror de virkelig at jeg får mer lyst til å leie ut til disse ufyselige menneskene når de er så frekke? Anonymkode: cf1dc...962 Tipper det er ganske mange som ikke finnes interesserte i å leie av deg også, om det er en trøst for deg. Jeg hadde i alle fall aldri leid bolig av en sånn utleier om jeg var på jakt etter bolig for leie. Anonymkode: f6970...0bd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #77 Del Skrevet 17. november 2021 Forstår at du ikke vil leie ut til de som har inntekt via NAV pga dårlig erfaring. Har selv dårlig erfaring med dette og ville vært skeptisk neste gang. Men har store problemer med å forstå den aggressive og arrogante tonen din, hvor du drar alle over en kam. Forstår heller ikke hvorfor du føler et behov for å annonsere at du diskriminerer i annonsen din. De som mottar stønad fra NAV er veeeldig ulike mennesker i ulike livssituasjoner. Når du er ufyselig uttad selv får du ufyselig respons tilbake. Law of attraction. Anonymkode: bdef4...bfb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #78 Del Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (På 15.11.2021 den 23.00): Skyld heller på dine likemenn Anonymkode: 3f6f2...895 Jeg oppfører meg ordentlig, er stille og rolig, betaler husleien og ødelegger ikke leiligheten. Hvordan andre i kommunal bolig oppfører seg vet jeg ikke. Anonymkode: 805e9...ac8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 17. november 2021 #79 Del Skrevet 17. november 2021 Her må nok TS kanskje se på hvordan annonsene er formulert og heller legge arbeid i referansesjekk og intervjuprosess i forbindelse med utvelgelse av leietakere. Og dette sier jeg på tross av at jeg har stor sympati med de som ikke ønsker å leie ut til personer med NAV garanti istedenfor depositum. Det har jo vist seg at en slik garanti ikke har noen verdi for utleier i svært mange tilfeller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 17. november 2021 #80 Del Skrevet 17. november 2021 (endret) stan skrev (På 15.11.2021 den 19.31): Kan det være en idé å finne en annen formulering i annonsen? Jeg har aldri hatt problemer med frekke folk slik du beskriver. Vært utleier i snart tjue år. Kan skrive: må forsørge seg selv ved å jobbe😂😂 Endret 17. november 2021 av Loff77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå