AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #101 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (På 16.11.2021 den 1.43): Jeg kan skjønne at en ikke ønsker leie ut med navgaranti ettersom det tydeligvis er elendige vilkår for den, men vil si en er ganske diskriminerende om en ikke ønsker leie ut til folk med inntekt fra nav som faktisk har spart opp til depositum. Innimellom skulle jeg ønske sånne folk fikk oppleve hvordan det er havne på nav (selv om de betyr at de må bli syke), for det kan jo egentlig skje hvem som helst. Det er ikke bare folk med rusproblemer som er nevnt over her som er på NAV. Anonymkode: d0cce...5fb Er det? Jeg ANER jo ikke hvorfor denne personen er for eksempel ufør, og jeg kan ikke spørre. Det kan være en person som er spik spenna gal, sliter med psykoser, med lav boevne og potensiell farlig, eller en helt normal vanlig person som er en super leietaker. Når jeg står der og skal leie ut kjellerleiligheten i huset mitt der mine tre små barn også bor, så tenker jeg alltid på å minimere risiko. Ja en leietaker som ikke går på nav kan også være fæl, men sjansen øker jo med nav klienter. Anonymkode: e6c1d...8b3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #102 Del Skrevet 18. november 2021 Fru Uperfekt skrev (På 16.11.2021 den 9.26): Hva er gale med å leie ut til en ufør person? Man aner ikke hvorfor de er uføre. Det handler om å minimere risiko. La oss si det sånn at ikke alle navere er psykisk syke med lav boevne, men de fleste psykisk syke med lav boevne har kontakt med nav. Anonymkode: e6c1d...8b3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #103 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skjønner deg godt ts. Hadde aldri leid ut til noen som får pengene sine fra NAV. Det er som å be om å få boligen vraket. Og selve NAV-garantien er ikke verdt en dritt. Anonymkode: 2362c...daf Really?ALLE som får NAV stønad? Hva med de som har jobbet i høytlønnet yrke i 20 år , skada seg i ulykke/ fått kreft og skilt seg ? Anonymkode: 790af...d1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FYFARAON Skrevet 18. november 2021 #104 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (På 15.11.2021 den 19.20): Hver gang jeg legger ut en av leilighetene jeg eier til leie på finn så får jeg alltid sinte mail fra de som ønsker å leie via NAV. Jeg er ganske tydelig i mine annonser på at jeg ikke er interessert i utleiere som har med NAV å gjøre. Jeg har vært på utleiemarkedet i mange år og har noen dårlige erfaringer fra disse, så det er totalt uaktuelt. Men det hjelper ikke å være tydelig i annonsene, for hver gang jeg legger ut en leilighet så får jeg så mange frekke, usympatiske meldinger fra de via NAV. Det er da ikke min feil at du trenger penger fra NAV, da får de kanskje skaffe bolig til deg selv? Jeg ber også om referanse og det har da skjedd enkelte ganger at noen er ærlige på at de får penger av NAV. Det blir da uaktuelt å leie ut til vedkommende. Hva slags oppførsel er dette? Tror de virkelig at jeg får mer lyst til å leie ut til disse ufyselige menneskene når de er så frekke? Anonymkode: cf1dc...962 Jeg ville aldri leid ut til noen som kaller uføre og syke mennesker for ufyselige. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysion Skrevet 18. november 2021 #105 Del Skrevet 18. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er det? Jeg ANER jo ikke hvorfor denne personen er for eksempel ufør, og jeg kan ikke spørre. Det kan være en person som er spik spenna gal, sliter med psykoser, med lav boevne og potensiell farlig, eller en helt normal vanlig person som er en super leietaker. Når jeg står der og skal leie ut kjellerleiligheten i huset mitt der mine tre små barn også bor, så tenker jeg alltid på å minimere risiko. Ja en leietaker som ikke går på nav kan også være fæl, men sjansen øker jo med nav klienter. Anonymkode: e6c1d...8b3 Meget godt poeng. Endret 18. november 2021 av Wednesday Addams 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adriana74 Skrevet 18. november 2021 #106 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Er det? Jeg ANER jo ikke hvorfor denne personen er for eksempel ufør, og jeg kan ikke spørre. Det kan være en person som er spik spenna gal, sliter med psykoser, med lav boevne og potensiell farlig, eller en helt normal vanlig person som er en super leietaker. Når jeg står der og skal leie ut kjellerleiligheten i huset mitt der mine tre små barn også bor, så tenker jeg alltid på å minimere risiko. Ja en leietaker som ikke går på nav kan også være fæl, men sjansen øker jo med nav klienter. Anonymkode: e6c1d...8b3 Spør du en leietager om hvor de jobber? Hva med de som har hjemmekontor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysion Skrevet 18. november 2021 #107 Del Skrevet 18. november 2021 (endret) Adriana74 skrev (2 minutter siden): Spør du en leietager om hvor de jobber? Hva med de som har hjemmekontor? Hva har det med saken å gjøre? Endret 18. november 2021 av Wednesday Addams 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adriana74 Skrevet 18. november 2021 #108 Del Skrevet 18. november 2021 Wednesday Addams skrev (Akkurat nå): Hva har det med saken å gjøre? For man kan jo da tenke at en person som et hjemme et naver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysion Skrevet 18. november 2021 #109 Del Skrevet 18. november 2021 Adriana74 skrev (Akkurat nå): For man kan jo da tenke at en person som et hjemme et naver. Mulig jeg har misforstått tråden helt fra starten av, men jeg trodde det handlet om de som har garanti fra Nav - noe de aller færreste i jobb har, slik jeg har forstått det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #110 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Really?ALLE som får NAV stønad? Hva med de som har jobbet i høytlønnet yrke i 20 år , skada seg i ulykke/ fått kreft og skilt seg ? Anonymkode: 790af...d1d Ja really. Etter å ha jobbet i høytlønnet yrke i 20 år burde de eid sin egen bolig for lenge siden. Anonymkode: 2362c...daf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #111 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (På 17.11.2021 den 16.26): Man bør ikke være overrasket over at bolighaiene er kvalmiser i 95% av tilfellene, med ytterst få unntak. Så følelsen er gjensidig. Kan nevne en annen type diskriminering. Typisk for mannlige bolighai-griser når de skal annonsere ledig bolig. De vil ha "kvinnelige utleiere". Liksom: "Leies ut til kun jenter". Og selvsagt velges den "jenta" som ser hottest ut. Rett og slett Ronke-materiale for bolighaien, der de ikke få ganger har også forsøkt å kreve sex av den kvinnelige utleieren i bytte mot lavere husleie. Det viser bare hvorfor bolighaiene bør knuses - full skatt opp til 100% for utleie. Det hadde vært helt konge. En million mennesker står utenfor boligmarkedet og dette er som regel de mest sårbare. En tragedie at ingen gjør noe med dette. Enda mer tragisk er det når penger fra NAV, enten det er diverse stønader eller ufør, som ender opp med å sponse og subsidiere disse bolighai-baronene. Med andre ord, det offentlige subsidierer de som eier en rekke leiligheter, mens alt uføre og andre folk på NAV sitter igjen med er altså midlertidig boplass, og har fortsatt ingen formuesoppbygging for uføre sin del. Dette minner egentlig om fengsel. Der har man også subsidiert bolig, treningsrom, kan ta kurs og studier + 3 måltider med mat, osv. Anonymkode: 66016...ea4 Eller bare få seg en Jobb Anonymkode: 23ad4...049 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #112 Del Skrevet 18. november 2021 Huff, stakkars deg.. det er nok grusomt tøft å oppleve.. Eventuelt; Du høster det du sår. Og hvis du virkelig tror alle som får penger fra nav er i samme båt. Vel, da trenger du kanskje litt frekkhet for å evne å reflektere litt. Anonymkode: 131eb...f14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 18. november 2021 #113 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man aner ikke hvorfor de er uføre. Det handler om å minimere risiko. La oss si det sånn at ikke alle navere er psykisk syke med lav boevne, men de fleste psykisk syke med lav boevne har kontakt med nav. Anonymkode: e6c1d...8b3 De fleste i en slik situasjon er i kommunale boliger eller instusjonboliger så nei skjønner ikke hvorfor en skal dra alle som får hjelp fra nav over samme kam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #114 Del Skrevet 18. november 2021 Rart at du har så mye erfaring, er min første tanke. Du er nok ganske gammel siden du har så mye negativ erfaring på området. Eller er det bare dårlig karma? Sikkert begge deler. Gammel og dårlig karma er ingen god kombo. Sikker på at leiligheten din ser ut deretter. Anonymkode: bc8cb...424 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #115 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (På 15.11.2021 den 19.20): Hver gang jeg legger ut en av leilighetene jeg eier til leie på finn så får jeg alltid sinte mail fra de som ønsker å leie via NAV. Jeg er ganske tydelig i mine annonser på at jeg ikke er interessert i utleiere som har med NAV å gjøre. Jeg har vært på utleiemarkedet i mange år og har noen dårlige erfaringer fra disse, så det er totalt uaktuelt. Men det hjelper ikke å være tydelig i annonsene, for hver gang jeg legger ut en leilighet så får jeg så mange frekke, usympatiske meldinger fra de via NAV. Det er da ikke min feil at du trenger penger fra NAV, da får de kanskje skaffe bolig til deg selv? Jeg ber også om referanse og det har da skjedd enkelte ganger at noen er ærlige på at de får penger av NAV. Det blir da uaktuelt å leie ut til vedkommende. Hva slags oppførsel er dette? Tror de virkelig at jeg får mer lyst til å leie ut til disse ufyselige menneskene når de er så frekke? Anonymkode: cf1dc...962 Forstår deg godt, slet med det samme selv. Leier ikke ut til navere selv, ønsker seriøse folk i jobb Her kommer du til å få mange sure svar, for det er på KG naverne holder til på dagtid 😄 Anonymkode: 66beb...7ca 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #116 Del Skrevet 18. november 2021 Jeg synes synd på de som blir leietakere til ts. En utleier som kaller andre for ufyselige kan ikke være lett å forholde seg til. Anonymkode: 369a9...b74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #117 Del Skrevet 18. november 2021 Det er ikke rart. De fleste Nav’ere has psykiske issues. Anonymkode: 638b7...dc8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheva Skrevet 18. november 2021 #118 Del Skrevet 18. november 2021 Jeg leier ut til NAV klienter. De er flyktninger, og har bodd her nå i snart fire år. De har underveis lært seg norsk og begynt å jobbe. Aldri hatt noe problemer og de er kjempegreie å ha med å gjøre. Kan godt leie ut til dem ut livet. Før disse så leide jeg også til NAV klienter (flyktninger). Disse hadde jeg heller ikke noe problem med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #119 Del Skrevet 18. november 2021 Bare vær glad for at så mange faktisk vil leie hos deg. Du velge hvem du vil svare og ikke svare. Men for at de skriver frekt til deg så må jo du ha svart noe frekt først? siden det liksom er så mange "frekke" meldinger til deg. Anonymkode: 0d9f1...712 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #120 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bare vær glad for at så mange faktisk vil leie hos deg. Du velge hvem du vil svare og ikke svare. Men for at de skriver frekt til deg så må jo du ha svart noe frekt først? siden det liksom er så mange "frekke" meldinger til deg. Anonymkode: 0d9f1...712 Hva står det i annonsen din for eks. som gjør at SÅ mange skriver frekke meldinger til deg? Høres merkelig ut må jeg si. Anonymkode: 0d9f1...712 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå