AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #1 Skrevet 15. november 2021 Hver gang jeg legger ut en av leilighetene jeg eier til leie på finn så får jeg alltid sinte mail fra de som ønsker å leie via NAV. Jeg er ganske tydelig i mine annonser på at jeg ikke er interessert i utleiere som har med NAV å gjøre. Jeg har vært på utleiemarkedet i mange år og har noen dårlige erfaringer fra disse, så det er totalt uaktuelt. Men det hjelper ikke å være tydelig i annonsene, for hver gang jeg legger ut en leilighet så får jeg så mange frekke, usympatiske meldinger fra de via NAV. Det er da ikke min feil at du trenger penger fra NAV, da får de kanskje skaffe bolig til deg selv? Jeg ber også om referanse og det har da skjedd enkelte ganger at noen er ærlige på at de får penger av NAV. Det blir da uaktuelt å leie ut til vedkommende. Hva slags oppførsel er dette? Tror de virkelig at jeg får mer lyst til å leie ut til disse ufyselige menneskene når de er så frekke? Anonymkode: cf1dc...962 18
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 15. november 2021 Lurer også på din oppførsel ... Anonymkode: 718ac...765 70
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #4 Skrevet 15. november 2021 Vel, du virker litt frekk selv.. Anonymkode: aab69...7aa 41
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #5 Skrevet 15. november 2021 Du er et godt, empatisk og fordomsfritt menneske. Håper du sover godt om natta. Anonymkode: c19e9...dba 29
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #6 Skrevet 15. november 2021 Er det inkludert uføre? Anonymkode: 3c31a...c43 21
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #8 Skrevet 15. november 2021 Din leilighet, du leier ut til hvem du vil. Kjæresten min har også hatt masse problemer med dem med Navgaranti, de får ikke flere sjanser. Anonymkode: 29cc9...1fe 40
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #9 Skrevet 15. november 2021 Det du gjør er ulovlig diskriminering så vær glad du får sinte mail istedet for en rettsak mot deg Anonymkode: f02c4...29a 14
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #10 Skrevet 15. november 2021 Okey, men selv om du har noen dårlige erfaringer så tror jeg ikke det gjelder bare de som får penger fra NAV? Tenker du skjøt deg selv i foten når du skrev det ikke er ditt problem at de trenger penger fra nav.. Neida, er ikke det- men du skal heller ikke dra alle under en kam. Jeg kjenner mange som får penger fra nav som er kjempeflinke økonomisk. Anonymkode: ad731...f33 10
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #11 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Din leilighet, du leier ut til hvem du vil. Kjæresten min har også hatt masse problemer med dem med Navgaranti, de får ikke flere sjanser. Anonymkode: 29cc9...1fe Navgaranti?! Æsj! Anonymkode: ad731...f33 1
stan Skrevet 15. november 2021 #12 Skrevet 15. november 2021 Kan det være en idé å finne en annen formulering i annonsen? Jeg har aldri hatt problemer med frekke folk slik du beskriver. Vært utleier i snart tjue år. 31
Milky Skrevet 15. november 2021 #13 Skrevet 15. november 2021 Du kan for eks skrive at leietaker må vise til fast jobb istedenfor å skrive at du ikke vil ha folk fra nav. 27
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #14 Skrevet 15. november 2021 Mine foreldre leier heller ikke ut til folk med NAV garanti, de har hatt noen uheldige opplevelser med det. Men så tror jeg ikke de sier det så høyt, de har jo visning med flere, og da depositum kommer opp, så vet de jo hvem som har nav garanti og ikke. Anonymkode: 3a193...1ae 20
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #15 Skrevet 15. november 2021 Er det bare Nav garanti du er imot? Eller de som er uføre, men klarer seg bra økonomisk, altså alle som får penger fra Nav. Jeg er selv ufør, og har tenkt meg på leiemarkedet om noen år, i dag eier jeg min egen bolig. Har eid bolig i 24 år. Men skal selge om noen år, for å kjøpe mindre. Men ønsker å selge først, både for å være sikker på at jeg får solgt, og for å vite hvor mye jeg kan bruke på neste bolig. Og må da mest sannsynlig leie en stund, mens jeg ser etter nytt sted å kjøpe. Og jeg er jo ufør, og har ingen referanser. Men jeg vil ha minst 3 mill på bankkontoen. Og jeg er godt voksen, stille, rolig, røyker ikke, drikker ikke, har ikke dyr, og betaler alltid i tide. Men er jo litt redd for at det er en del der ute, med dine holdninger. Anonymkode: 03566...a6e 31
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #16 Skrevet 15. november 2021 Generelt en hyggelig person du! Jeg har uførepensjon, leid boliger i mange år. Aldri betalt leien for sent, og har gode referanser. Men du vet vel best tror du. Anonymkode: a0e02...e3f 20
hellokitty123 Skrevet 15. november 2021 #17 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hver gang jeg legger ut en av leilighetene jeg eier til leie på finn så får jeg alltid sinte mail fra de som ønsker å leie via NAV. Jeg er ganske tydelig i mine annonser på at jeg ikke er interessert i utleiere som har med NAV å gjøre. Jeg har vært på utleiemarkedet i mange år og har noen dårlige erfaringer fra disse, så det er totalt uaktuelt. Men det hjelper ikke å være tydelig i annonsene, for hver gang jeg legger ut en leilighet så får jeg så mange frekke, usympatiske meldinger fra de via NAV. Det er da ikke min feil at du trenger penger fra NAV, da får de kanskje skaffe bolig til deg selv? Jeg ber også om referanse og det har da skjedd enkelte ganger at noen er ærlige på at de får penger av NAV. Det blir da uaktuelt å leie ut til vedkommende. Hva slags oppførsel er dette? Tror de virkelig at jeg får mer lyst til å leie ut til disse ufyselige menneskene når de er så frekke? Anonymkode: cf1dc...962 Til ts: gjelder dette igså uføre? Er jostor forskjell om du leier gjennom nav og har nav garanti eller om de betaler vanlig depositum og er uføre? 7
Gjest theTitanic Skrevet 15. november 2021 #18 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hver gang jeg legger ut en av leilighetene jeg eier til leie på finn så får jeg alltid sinte mail fra de som ønsker å leie via NAV. Jeg er ganske tydelig i mine annonser på at jeg ikke er interessert i utleiere som har med NAV å gjøre. Jeg har vært på utleiemarkedet i mange år og har noen dårlige erfaringer fra disse, så det er totalt uaktuelt. Men det hjelper ikke å være tydelig i annonsene, for hver gang jeg legger ut en leilighet så får jeg så mange frekke, usympatiske meldinger fra de via NAV. Det er da ikke min feil at du trenger penger fra NAV, da får de kanskje skaffe bolig til deg selv? Jeg ber også om referanse og det har da skjedd enkelte ganger at noen er ærlige på at de får penger av NAV. Det blir da uaktuelt å leie ut til vedkommende. Hva slags oppførsel er dette? Tror de virkelig at jeg får mer lyst til å leie ut til disse ufyselige menneskene når de er så frekke? Anonymkode: cf1dc...962 Du må ikke skrive noe som gir mat til krenketrollet. Du har visninger og leier ut til den best egnede som du har best kjemi med. Antageligvis blir det ikke en av disse. Det nytter ikke si noe i disse dager. Det er forøvrig stor forskjell på folk enten de går på nav eller ikke, men man kan jo ikke vite hvorfor de er der og ikke kan man spørre, og derfor er sjansen større for rusproblematikk, manglende boevne eller høyt konfliktnivå.
Gjest supernova_87 Skrevet 15. november 2021 #19 Skrevet 15. november 2021 Helt OK at du ikke vil leie ut til dem med NAV-garanti, men du kan jo gjøre det litt enklere for deg selv. Ser for meg at du nettopp får mange av disse sinte meldingene fordi du ytrer at du diskriminerer, noe som strengt tatt ikke er lovlig. Men om du bare ikke skriver noe om det så luker du jo fort bort mennesker med hvordan de skriver og om de har referanse. Da trenger man ikke svare at "Jeg gidder ikke leie ut til deg fordi du går på NAV og ikke mestrer noe i livet", men ta en hvit løgn som er litt rundt i kantene. "Jeg har allerede noen som har vært på visning og er interessert, lykke til videre". Eller noe sånt.
Mannisinbestealder Skrevet 15. november 2021 #20 Skrevet 15. november 2021 Til dere som er kritiske til TS. Har dere erfaring med å leie ut deres privateide bolig? Det er så lett å kritisere de som gjør noe her i samfunnet. Jeg har selv satset mine penger på et stort hus med sokkelleilighet og vært avhengig av å finne gode leietagere. Jeg var avhengig av inntekten og ønsket ikke bråk og stor slitasje. Jeg innrømmer gjerne at jeg ble skeptisk og valgte bort en som hadde "garanti fra NAV". Jeg vil fortsette med å håndplukke mine leietagere. Nav papirer er kanskje en varsellampe. 18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå