Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

dritlei flasker og oppvarming og tid som går til det. Har nå lyst på baby brezza, og lurer på om hva dere tenker om å kjøpe det brukt? Er det litt uhygenisk? Eller overtenker jeg? Samboer sier vi kjøper bare en ny, men har kjøpt så mye nytt… ønsker å bli flinkere til gjenbruk og arv. Hjelp!!

Anonymkode: a1f04...53c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den skal jo være mulig å rense vil jeg tro? Er noe annet enn brystpumpe f eks tenker nå jeg. 

Usikker på hva jeg hadde gjort selv, men dytter opp denne da jeg kommer til å kjøpe en selv når vi blir gravide da jeg ikke skal amme. 

😊

Anonymkode: e0b46...292

Skrevet

Anbefaler å kjøpe babybrezza på det varmeste! Angrer bare på at jeg ikke kjøpte tidligere, for forenkler hverdagen så mye. Kjøpte brukt på finn, ikke noe problem. Kokte alle delene før bruk og kjøpte nye flasker😀

Anonymkode: 1db01...794

• Liker 1
Skrevet

Kjøpte brukt på finn, den var blitt rensa godt før den ble sendt. Noe jeg kunne lukte også. Tenker at de som bruker baby brezza har fokus på hygiene da dette er utrolig viktig for barnet, så for min del var det veldig greitt å kjøpe brukt 😊 tror ikke det er noe mer uhygenisk enn å kjøpe andre ting brukt 🤷‍♀️

Anonymkode: b75fd...524

Skrevet

Jeg har veldig lyst på denne selv, dersom det viser jeg at jeg heller ikke kan amme dette barnet. Men søsteren min hadde en slik, og den begynte å dosere feil, og det finner en vel kun ut ved en tilfeldighet, så jeg hadde vært litt skeptisk til det, men den bør vel være rimelig enkel å holde ren, det kan jo tross alt være veldig farlig dersom en ikke får vasket den ordentlig.

Anonymkode: 108e4...990

Skrevet

Hva tenker dere ift informasjonen som kom om disse i fjor? Sett bort fra produsentenes egne uttalelser om produktetene..

Anonymkode: 68b2c...dc1

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Vi kjøpte brukt. Den må renses skikkelig en gang i mnd og ellers rengjøres daglig. 

Anonymkode: b904e...5dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.11.2021 den 18.49):

dritlei flasker og oppvarming og tid som går til det. Har nå lyst på baby brezza, og lurer på om hva dere tenker om å kjøpe det brukt? Er det litt uhygenisk? Eller overtenker jeg? Samboer sier vi kjøper bare en ny, men har kjøpt så mye nytt… ønsker å bli flinkere til gjenbruk og arv. Hjelp!!

Anonymkode: a1f04...53c

Har selv flaskebaby på 2 mnd så vet godt hva du mener.

Men nå fraråder norske helsemyndigheter bruk av baby brezza da vannet ikke oppnår høy nok temperatur til å drepe bakterier. Vann som blir stående på tank er også uheldig.

Jeg koker heller flasker enn å ende opp med en syk baby.

Anonymkode: 30172...41f

• Liker 2
Skrevet

Hipp mme trenger vel ikke mer enn 40 grader? Tror det er forskjell på mme'ne.

Anonymkode: 8ed15...52e

Skrevet

Ville definitivt kjøpt Brezza! Anbefales på det varmeste!

Selvfølgelig er det en mulighet for at den begynner å dosere feil, men den er liten. At vannet blir stående i tanken i løpet av dagen skal i utgangspunktet ikke være noe problem, da tanken skal være ren og lukket og vannet være kokt. Da skal det vanskelig la seg gjøre at det dannes farlige bakterier der. Brezza gjør livet med flaskebarn veldig mye enklere!

Anonymkode: 8cbf4...a27

Skrevet

Det anbefales ikke. Vann fra springen må kokes for å drepe bakterier.  Liten sjanse for at det skjer noe, men i 2019 døde faktisk en etteråring i Askøy fordi drikkevannet var forurenset. 

Jeg ville ikke tatt sjansen

Anonymkode: e71fb...411

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det anbefales ikke. Vann fra springen må kokes for å drepe bakterier.  Liten sjanse for at det skjer noe, men i 2019 døde faktisk en etteråring i Askøy fordi drikkevannet var forurenset. 

Jeg ville ikke tatt sjansen

Helsedirektoratet og Mattilsynet sier følgende:

«Morsmelkerstatning bør tilberedes med kokt vann som har en temperatur på minst 70 grader når det blandes med pulveret. Blandeapparater som ikke ivaretar dette, kan vi ikke anbefale. Det er flere typer blandeapparater på markedet, og vi har dessverre ikke anledning til å vurdere hvert enkelt

Skrevet

Tomme tippee-maskinen bruker 70 graders vann

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tomme tippee-maskinen bruker 70 graders vann

Googla den nå, den ser ut til å blande i kokende vann og drepe bakterier før den blander ut med kaldere vann! Så den ser ut til å være et bedre alternativ for å være på den trygge siden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...