Gå til innhold

De uten vaksine er modige. Det skal de ha.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mot blir ofte forvekslet med dumdristighet.

• Liker 33
Skrevet

Alle de som har endt opp med alvorlig sykdom har også et immunforsvar. Den der "det skjer ikke med meg" er noe av det dummeste vi mennesker driver med. Spør hvem som helst som har fått en eller annen sykdom. Unge folk blir syke av alt mulig rart hele tiden. "Det skjer ikke meg". Men likevel skjer det med noen. 

Skrevet (endret)

Kan ta med teksten fra FHI også:

Er du i tvil om du ønsker å ta koronavaksine eller ikke?
Tenker du at overskrifter i media som «Flere fullvaksinerte enn uvaksinerte innlagt på sykehus» og «Stadig flere fullvaksinerte blir smittet», er bevis på at vaksinene ikke fungerer slik de skal?

Ta i så fall også dette med i vurderingen:
Vi vet at ikke alle vaksinerte oppnår full beskyttelse. Det betyr at etter hvert som en større andel av den voksne befolkningen er vaksinert, vil naturlig nok også en større andel av de som smittes være vaksinerte. Noe annet er uunngåelig, all den tid vi ikke har vaksiner som beskytter oss 100 prosent mot smitte.

Tallene levner imidlertid ingen tvil.

De vaksinerte:
👉 Smittes sjeldnere
👉 Legges sjeldnere inn på sykehus
👉 Trenger sjeldnere intensiv- og respiratorbehandling
👉 Skrives raskere ut fra sykehus hvis de først havner der
👉 Har lavere risiko for alvorlig sykdom og død som følge av covid-19
👉 Smitter sjeldnere videre

… enn de uvaksinerte. Dette ser vi ikke bare i Norge – tall fra flere andre land viser det samme.

Det er lurt å takke ja til vaksinen.

Endret av trønder
  • Liker 33
Skrevet

Vil heller si at de er naive og litt lite intelligente enn modige 🤔. Gjelder selvfølgelig ikke de som ikke kan ta den. Men, den er frivillig og sånn er det bare. 

• Liker 28
Skrevet
Guppy88 skrev (4 timer siden):

Mot blir ofte forvekslet med dumdristighet.

Eller rein dumskap.

• Liker 17
Skrevet (endret)
*blueberry* skrev (4 minutter siden):

Vil heller si at de er naive og litt lite intelligente enn modige 🤔. Gjelder selvfølgelig ikke de som ikke kan ta den. Men, den er frivillig og sånn er det bare. 

Føler du deg mer intelligent siden du har tatt vaksinen? Snakk om å være hovmodig. 

Endret av Virrum
  • Liker 37
Skrevet
11223344 skrev (3 timer siden):

jeg er ung og har ingen underliggende sykdommer, sjansen min for å dø av korona er lavere enn å dø i bilulykke eller av influensa, og jeg har ikke tatt den vaksinen heller.

Ser at enkelte mener man trenger vaksine for å få beskyttelse mot korona, men det er faktisk sånn at jeg har immunforsvar.  Men for all del, kan godt være andre som er i min situasjon som er redde, for langtidsvirkninger av å få korona eller redde for å bli innlagt eller dø, greit det, de får ta vaksinen om de ønsker, gjerne hvert halvår, men det er ingen grunn til å gå etter de som har allerede bestemt seg og mest sannsynlig ikke vil lande på sykehuset uansett.

Og det er heller ikke greit å gå etter de som er villig til å gå den naturlige vei selv om de har større sjanse for å bli innlagt på sykehuset, hvis ikke man respekterer andres valg vedrørende hva de putter i kroppen sin, så vil vi få et råttent samfunn ganske fort.

Har det slått deg at du beskytter andre ved å ta vaksinen? 

• Liker 26
Skrevet
Guppy88 skrev (12 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvordan dere har samvittighet til ikke å ta vaksinen.

På nyhetene i dag fortalte de at nå avlyser de planlagte operasjoner og inngrep fordi DERE fyller opp sykehussengene.

For at JEG skal fylle opp sykehussengen må jeg være syk. Det er jeg ikke. "Men de sa jo det på tvn, da må d jo være sant!" 

• Liker 28
Skrevet
Virrum skrev (11 minutter siden):

12 av 100 000. Jeg tenker oddsen er på min side allikevel. 

Lenge leve egoismen 

• Liker 26
Skrevet
mannor skrev (Akkurat nå):

Lenge leve egoismen 

👍

Skrevet
Jajajane skrev (2 minutter siden):

For at JEG skal fylle opp sykehussengen må jeg være syk. Det er jeg ikke. "Men de sa jo det på tvn, da må d jo være sant!" 

Fått med deg at sjansen for å havne på sykehus med korona er mye større som uvaksinert? 

• Liker 22
Skrevet
Virrum skrev (9 minutter siden):

Føler du deg mer intelligent siden du har tatt vaksinen? Snakk om å være hovmodig. 

Fordi jeg har tatt vaksinen, nei. Men fordi jeg forstår det store bildet og at dette er det største tiltaket vi kan gjøre for verden. De få jeg kjenner som er skeptiske tror på alle disse konspirasjonene om infertilitet, 5G, død og alvorlige diagnoser som bivirkninger. De er ikke så intelligente, men nydelige mennesker med andre gode kvaliteter. Intelligens har ingenting med verdien av et menneske, men en god del med refleksjonsevne. 

• Liker 16
Skrevet

To ting som forbauser meg med antivaxere er at de tror det er en fordel med godt immunforsvar og at de tror de overlever covid bare fordi de lever når smitten er ute av kroppen. De tenker ikke på at et av genene som øker risikoen for død med fem ganger er knyttet til godt immunforsvar eller at inflammasjoner i hjernen kan ta livet av en mange tiår senere. 

• Liker 13
Skrevet
mannor skrev (8 minutter siden):

Har det slått deg at du beskytter andre ved å ta vaksinen? 

Nei, de som tar vaksinen er beskyttet mot alvorlig sykdom. Er det ikke det som har blitt sagt hele tiden da?

Det virker jo ikke sånn forresten når man ser innleggelsestallene. Virker ikke vaksinen så godt lenger allikevel? Henger ikke med i svingene lenger jeg.

Skrevet
Jajajane skrev (3 minutter siden):

Nei... de som ligger der nå var ikke syke de heller, for en stund siden. Du forstår det?!?

Nå henviste jeg ikke til et hvilket som helst TV-program, men de norske nyhetssendingene....

Jeg blir kjempenysgjerrig på hvor du henter din informasjon fra jeg nå, siden du mener nyhetene på nrk er en luguber kilde.

• Liker 18
Skrevet
1 minutt siden, Tutte said:

Det virker jo ikke sånn forresten når man ser innleggelsestallene. Virker ikke vaksinen så godt lenger allikevel? Henger ikke med i svingene lenger jeg.

Leste du innlegget til FHI?

• Liker 16
  • Opprett ny...