AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #1 Skrevet 15. november 2021 Mitt barn går på en baseskole med et ekstremt dårlig miljø. hen går i 6. klasse. Støynivået er ekstremt høyt hele dagen. Null respekt for lærerne og gjentagende episoder med tildeles grove episoder som kan betegnes som vold mot både lærere og medelever. Mitt barn gråter nesten daglig fordi hen ikke vil på skolen. hen har venner og blir ikke mobbet. Men skolehverdagen er så belastende at hen ikke greier mer. Jeg har gitt beskjed til både rektor og lærer ved flere anledninger. Det resulterer i snakk, snakk og atter snakk. Men ingen handling. Hva i alle dager skal jeg gjøre??? Anonymkode: 11c74...36f
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #2 Skrevet 15. november 2021 Send klage til Statsforvalter (tidligere fylkesmann) i ditt fylke. Barnet ditt har krav på et godt og trygt læringsmiljø. Anonymkode: deafd...c0d 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #3 Skrevet 15. november 2021 Velkommen til dagens skole. Det er som å være i en evigvarende barnebursdag. Alle klager på "de andre" og ingen er skyld i noe selv. Lærerne har nesten ikke lov til noen ting, noe elever og foreldre vet. Altså null respekt! Dessuten er terskelen for å føle seg krenka så lav at den nesten ikke eksisterer lenger. Og føler man seg krenka, så har man rett. Sånn er det når alle er prinser og prinsesser helt fra de er født, og når alt som ikke er på skjerm i 100km/t er "kjedelig". Legg til et voksende antall elever med reguleringsvansker/manglende grenser og for lite ressurser. Alle skal med, skjønner du! Umulig å undervise sier du? Neida.....joda....😖 Så; hvordan sikre et trygt og godt læringsmiljø? Opp med hånda den som har fasit, jeg vil gjerne høre den! Anonymkode: 39bb8...e25 7
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #4 Skrevet 15. november 2021 På tide å be om 9a. Si at elevene føler seg utrygge og at miljøet ikke er godt. Da er skolen pliktig til å sette opp en liste med tiltak som SKAL gjennomføres. Deretter skal det evalueres og ev. nye tiltak skal legges til om man ikke er fornøyd. Først etter det kan man eventuelt klage til fylkesmannen. Anonymkode: 1c1c4...1fa 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #5 Skrevet 15. november 2021 Bytt skole til en privatskole som har færre elever. Anonymkode: 63e97...90a 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #6 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): På tide å be om 9a. Si at elevene føler seg utrygge og at miljøet ikke er godt. Da er skolen pliktig til å sette opp en liste med tiltak som SKAL gjennomføres. Deretter skal det evalueres og ev. nye tiltak skal legges til om man ikke er fornøyd. Først etter det kan man eventuelt klage til fylkesmannen. Anonymkode: 1c1c4...1fa Det var jeg som skrev det lite positive innlegget over (er en smule desillusjonert, og fikk meg ny jobb i fjor etter 22 år i skoleverket😕). Det er vel det du skisserer her som av ts blir betegnet som "snakk"? Hvis elevene føler seg utrygge, hvem skaper denne utryggheten? Jo, det er jo elever det også. Som også føler seg krenka og urettferdig behandla. Foreldrene har også ofte sterke meninger om hva som er høna og egget, og deres pode gjør jo aldri noe. Så er det taushetsplikt og slikt, og så er runddansen (eller snakket) i gang. Hvilke tiltak kunne du se for deg? Sånn helt konkret? Dette er ikke kritikk, men er interessert i å høre synspunkter👍 Anonymkode: 39bb8...e25 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå