Hannah80 Skrevet 15. november 2021 #61 Del Skrevet 15. november 2021 Nei, absolutt ikke. De som ønsker det, kan jo heller isolere seg innenfor husets fire vegger. Trenger ikke å ha Covid som unnskyldning. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 15. november 2021 #62 Del Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg håper litt forsiktig på en ny lockdown som skal vare noen uker/en måneds tid. Det er i det store og hele kjempefint at samfunnet er åpnet igjen, men det er også så mye kjas og mas, så en kortere lockdown hadde vært litt nice. Flere enn meg som føler det slik? Anonymkode: b4321...d69 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rogadame Skrevet 15. november 2021 #63 Del Skrevet 15. november 2021 Sometimes..Er introvert og trives best i eget selskap. Barna savner også hjemmeskole iblant og at vi gikk turer i fjellet / grillet på bålpanne . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 15. november 2021 #64 Del Skrevet 15. november 2021 (endret) tom1986 skrev (30 minutter siden): Du håper på at flere av folks grunnleggende demokratiske friheter fjernes et par uker fordi det er mye "kjas og mas"? Det er noe av det mest idiotiske jeg noensinne har lest. Blir helt overgitt over hvor TAFATT folk er blitt, som ønsker lockdown fordi de ikke klarer å sette grenser i sitt eget liv og si NEI til ting de ikke ønsker å være med på. Hva er det som feiler folk?!! Er det FOMO som melder seg og man derfor ønsker at ANDRE/ANNET skal ta disse beslutningene for VOKSNE MENNESKER ved tvang så de selv slipper å ta valget? Jeg fatter det ikke, er voksne mennesker av idag egentlig blitt ansvarsløse BARN? Endret 15. november 2021 av Hatsumomo 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 15. november 2021 #65 Del Skrevet 15. november 2021 savner 100% hjemmekontor 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymus1986 Skrevet 15. november 2021 #66 Del Skrevet 15. november 2021 26 minutter siden, Example said: Overhodet ikke. Jeg tror ikke folk flest vil være motivert for det. Håper de ikke er det, men med 1 million som bor alene forundrer det meg ikke om en stor andel vil ha hjemmekontor samt fred og ro fra andres "mas" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 16. november 2021 #67 Del Skrevet 16. november 2021 Nei vil ikke ha det, siden jeg har sett konsekvensene av hva som skjer når vi åpner opp. Det er ekstra mye forkjølelser nå, og de er langvarige og kraftige iht hva som er normalt. Det er også ekstra mange barn som blir smittet med rs virus vs hva som har vært normalen. Det er takken for at immunforsvaret vårt ikke har blitt utsatt for virus på omtrent 1,5 år. Vi trenger absolutt virus rundt Oss, samt bli smittet av virus for å holde immunforsvaret vårt vedlike og evt styrke det også.. Også virker ikke lockdown i det lange løp. Lockdown er bare å utsette et problem midlertidig. Så fort man åpner igjen så kommer problemene tilbake. Enn kan ikke gjemme seg unna virus, heller ikke covid 19. Problemene her til lands er den elendige sykehus kapasiteten, og dette skulle ha blitt gjort noe med for lenge siden. Det er skammelig at Ahus feks har kun 10 intensiv plasser (8 i helgene), når store deler av Oslo + samt litt i Viken område (tidl Akerhus), tilhører det sykehuset. Det er jo ikke sykehuset sin feil, men hvorfor har ikke staten gjort noe med dette? Hvorfor har ikke staten feks gitt mer penger til sykehusene slik at de kunne hatt både flere plasser og flere ansatte? Isteden har de valgt å legge ned noen sykehus. Forstå det den som kan.. Jeg er rimelig sikker på at løsningen i det lange løp er å gjøre noe med kapasiteten på sykehusene, fordi covid 19 forsvinner ikke uansett hva vi gjør. Det er egentlig på tide at pandemien går over til å bli kaldt en endemi siden dette kommer til å bli værende. Vi må lære oss å leve med, samt godta at vi kan bli smittet av covid 19 på lik linje som andre forkjølelse virus. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momma Skrevet 16. november 2021 #68 Del Skrevet 16. november 2021 Definitivt nei! Jeg/vi har alt for mange planer den kommende tiden som ikke er forenelig med lockdown, og selv om det var fint og fredelig de første par ukene da samfunnet var stengt, ble det jo avsindig kjedelig etter hvert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momma Skrevet 16. november 2021 #69 Del Skrevet 16. november 2021 Rogadame skrev (15 timer siden): Barna savner også hjemmeskole iblant og at vi gikk turer i fjellet / grillet på bålpanne . Bevares, dere kan da gå turer i fjellet og grille på bålpanne selv om det ikke er lockdown?! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 16. november 2021 #70 Del Skrevet 16. november 2021 Jeg er introvert og må ta meg skikkelig sammen for å bidra sosialt i samfunnet og trivdes personlig med lockdown - men håper ikke på et nytt lockdown. Jeg tenker jeg får heller ta hensyn til meg selv og ikke føle på å si nei til alt mulig jeg blir sliten av å være med på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ego Skrevet 16. november 2021 #71 Del Skrevet 16. november 2021 På en måte, ja. Pga frustrasjon med at arbeidsplassen fullstendig ser bort fra alle gode erfaringer med hjemmekontor og nå tvinger full tilstedeværelse. Så viktig med 'det sosiale' er argumentet. Så nå er det tilbake til kronisk stress, søvnmangel og mental utmattelse. Men ellers - ønsker så klart at smittetallene faller og at vi kommer oss gjennom pandemien. Lockdown er vanskelig for mange, og ønsker ikke sykdom for noen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blålin Skrevet 17. november 2021 #72 Del Skrevet 17. november 2021 Nå kommer det kanskje lockdown ala Østerrike for alle oss heldige uvaksinerte. Kanskje andre introverte som drømmer seg tilbake kan "avvaksineres"? Eller jukse med coronasertifikatet. Illegalt marked for å lure til seg rødt kryss? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 17. november 2021 #73 Del Skrevet 17. november 2021 ønsker ikke lockdown akkurat, selv om jeg savner den tomme kalenderen fra mars 2020, men jeg savner de enkle tiltakene, som meteren i hverdagssituasjoner, antibacdispenseren på matbutikken, munnbind, lav terskel for å holde seg hjemme når man er syk, hjemmekontor. Skulle gjerne tatt masse av disse lite inngripende tiltakene, så lenge vi kan holde kultur- og næringsliv åpent, og alle arenaer som er for barn og ungdom. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 17. november 2021 #74 Del Skrevet 17. november 2021 Blålin skrev (11 timer siden): Nå kommer det kanskje lockdown ala Østerrike for alle oss heldige uvaksinerte. Kanskje andre introverte som drømmer seg tilbake kan "avvaksineres"? Eller jukse med coronasertifikatet. Illegalt marked for å lure til seg rødt kryss? Ha! Du er inne på noe der - identitetsbytte, der nedstengningglade vaksinerte får nedstengning og uvaksinerte nedstengningsmotstandere får frihet... Men helt seriøst, jeg er uansett ikke interessert i støtte opp under et system der selvfølgelige rettigheter bare tildeles de lydige. Sånn apropos, mange har blitt provosert av at man nå må ha med seg bevis på at man er frisk, dvs at man anses som syk inntil det motsatte er bevist. Jeg skal være enig i at det er provoserende, men det blir ikke helt riktig i denne sammenhengen. Koronapasset er ikke noe bevis på at man er frisk. Er man vaksinert, kan man være så koronasyk man bare vil, men slipper likevel inn overalt. Og selv om uvaksinerte skulle kunne teste seg til grønt pass, så er det jo ingenting som tilsier at hverken de eller de vaksinerte ikke kan ha all verdens andre sykdommer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tamsi Skrevet 17. november 2021 #75 Del Skrevet 17. november 2021 Ja, så absolutt. Ikke på grunn av det sosiale, men fordi det begynner å bli uforsvarlig på jobb nå. Jeg gruer meg til å gå vakter, og det har jeg aldri gjort før. Snart blir det glatt også, og da eskalerer det i akuttmottaket fordi folk går på trynet. Lykke til alle sammen, hos oss har akuttmottaket vært stappfult i ukevis allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 17. november 2021 #76 Del Skrevet 17. november 2021 Vi har fått en ny regjering som ikke er på banen her i det hele tatt, så det går i den retningen ser det ut til. Så du kan kanskje glede deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Froskebella Skrevet 17. november 2021 #77 Del Skrevet 17. november 2021 (endret) Jeg håper også det. Hilsen utslitt helsearbeider som har jobbet 16 av 17 dager i november 😢 Endret 17. november 2021 av Froskebella 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 17. november 2021 #78 Del Skrevet 17. november 2021 Archer skrev (På 15.11.2021 den 19.48): Syke j*vler som håper på ny lockdown.. har noen av dere kvinner så mye problemer og diagnoser så dere blir sånne👀 Jeg lurer faktisk på det samme, lockdown er en virkelig stygg ting å ønske for andre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg