Gå til innhold

Flere som i det stille "håper" på ny lockdown?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, her og. Skulle ønske vi kunne hatt hjemmeeksamen. Og jeg har lyst å bo hjemme med familien min :(

Anonymkode: 22f19...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei, ikke lockdown som å stenge folks arbeidsplasser igjen. Derimot kan anbefaling om hjemmekontor godt komme tilbake, fortsatt mange sjefer som ikke stoler på at folk gjør jobben like godt eller bedre hjemme.

Anonymkode: 96bed...b2a

Ja. Irriterer meg at sjefen min ikke har lært noe som helst av korona og til tross for stor produktivitet under lock down vil at alle skal være på jobb alle dager. Det er helt unødvendig og primært for å tilfredsstille sjefens kontrollbehov.
Er også litt frustrert over at fordelene med zoom/teams allerede nå virker til å glemmes litt. Mange ting på både jobb og fritid kunne fint ha foregått der uten reisetid. 
Og så er det alt for mange som åpenbart er forkjølet som burde ha blitt hjemme! 

Anonymkode: 2648e...5d0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg håper litt forsiktig på en ny lockdown som skal vare noen uker/en måneds tid. Det er i det store og hele kjempefint at samfunnet er åpnet igjen, men det er også så mye kjas og mas, så en kortere lockdown hadde vært litt nice. Flere enn meg som føler det slik?

Anonymkode: b4321...d69

Ja, det hadde vært fint 😀

Anonymkode: 5d541...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Irriterer meg at sjefen min ikke har lært noe som helst av korona og til tross for stor produktivitet under lock down vil at alle skal være på jobb alle dager. Det er helt unødvendig og primært for å tilfredsstille sjefens kontrollbehov.
Er også litt frustrert over at fordelene med zoom/teams allerede nå virker til å glemmes litt. Mange ting på både jobb og fritid kunne fint ha foregått der uten reisetid. 

Det dummeste hos oss er at de jeg jobber med sitter og har møter med hverandre via teams, selv om alle er på huset og kan booke møterom. Skikkelig stas og sitte der og bli forstyrret av andres møte

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår fint at en nedstenging av samfunnet er svært negativ for flere grupper. Savner likevel å slippe og forklare hvorfor jeg ikke ønsker å være med på ditt og datt. Vi som er introverte må lære å si nei, og de som er ekstroverte må lære å godta et nei uten ytterligere forklaring. Når det er sagt, så har jeg og familien tatt store grep. Vi trivs så godt med en roligere hverdag at vi flyttet lenger ut på landet. 

Anonymkode: b57a6...db2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde elska en ny nedstengning. gjerne et par år. Begynte på nytt studie i vinter og pga corona ble jeg nesten ikke kjent med noen. Så kunne gjerne unnsluppet sosial-delen av studiet når jeg ikke rakk å bli kjent.

Anonymkode: 5d601...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes anbefaling om hjemmekontor kunne innføres permanent som et miljøverntiltak. Det er alt for mye unødvendig reising frem og tilbake på jobb, og for mange unødvendige forretningsreiser. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, kan du ikke bare droppe å delta da?

Anonymkode: 5604f...4de

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, ikke i det hele tatt. Men det er fortsatt lov å si nei til tilbud man får.

-Konsert på lørdag?

-Nei, jeg må klippe neglene.

For eksempel.

Anonymkode: c3b61...429

Poenget er ikke å slippe konsert, men at det var 1/3 av folka på konsert og alle satt med god avstand. Nydelig! Sånn var det i allefall helt i starten. Man slapp køer og store folkemengder. 

Og alle disse «må» tingene som man slapp i lockdown.. masse unødvendige møter på jobb for eksempel. 

Tror mange kan savne et roligere tempo. Vi fikk gå tidligere fra jobb for å hente i bhg. fordi den hadde innskrenka åpningstid. Barna var i små grupper med samme ansatte hele uka. 

Det ble mye familietid (kjernefamilien). Vi kunne jo ha gjester, men bare 5 om gangen eller møtes ute. Og når man møttes var det ingen hostende, snufsende besteforeldre som skulle ha klem og kos av de små hele tiden.. Generelt savnet jeg ikke klemmingen selv heller 😅 

Og at syke folk holdt seg hjemme fra jobb!! Nå går jo halve kollegiet med «restsymptomer», som er alt fra skikkelig fæl hoste, masse snue, småslakk, litt hodepine osv.. Var deilig med nulltoleranse på symptomer. 

Syns vi kunne beholdt meteren på butikken, bussen osv. Det var tydelig markert har man skulle stå. Og maksantall i forbøyelsesparker, svømmehaller osv. Helt perfekt. 

Anonymkode: 43287...5ba

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definer "lockdown"? Her i Oslo var nesten alt, bortsett fra matbutikken og apoteket, stengt i månedsvis. Det var drøyt. Ingen ønsker seg det. Måtte nesten le da andre byer hadde mildere tiltak og innbyggerne begynte å sutre i media etter noen uker. 

Men at vi kunne hatt litt mer fokus på smittevern enn vi har nå, helt klart. 

Anonymkode: b3076...e15

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte ja… ikke full lockdown som vi hadde. Men etter en høst med konstant sykdom på ungene, er jeg totalt utslitt! Vi har akkurat hatt sjuende runde med forkjølelse siden 1.august. Og jeg savner meteren. Hater folk som skal stå oppå meg i butikker. Alltid gjort. Meteren var en frelse! Så gjeninnføre meteren og litt mer krav til hvor friske folk skal være før de går ut døra hadde vært topp. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle gjerne hatt permanent hjemmekontor, føles helt pyton med åpent kontorlandskap nå etter å ha vært hjemme der det er stille og fredelig og jeg faktisk kan konsentrere meg om jobben. Nå er det skravling og besøk fra andre avdelinger med hylelatter i øret mitt mens jeg ikke klarer høre meg selv tenke 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange sider av dette ; jeg ønsker meg litt restriksjoner så ting blir litt mer stille. Nå skal ALT skje på engang og jeg er sliten og lei . Ville heller være hjemme å bake og ordne til jul . 

Og hvis nedstengning er det som skal til for å få ned smittetallene ; ja, såklart! Det er jo nesten ingen som nevner grunnen til en evt nedstengning her . Hvilke andre virkemidler har vi snart? 

OG dere nevner psykisk helse, men kan dere forstå at vi også er mange som sliter med helsa pga angst for korona og en uforutsigbar tilværelse og? Det begrenser oss og vi får ikke leve trygt og det er stressende og slitsomt. 

Anonymkode: c554b...fe9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hvis nedstengning er det som skal til for å få ned smittetallene ; ja, såklart! Det er jo nesten ingen som nevner grunnen til en evt nedstengning her . Hvilke andre virkemidler har vi snart? 

Anonymkode: c554b...fe9

Vaksiner, og mer naturlig immunitet gjennom smitte hos yngre. Immunforsvaret svekkes for hvert år hvis man alltid skal sitte inne, og til slutt blir det permanent lockdown.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke lockdown, men at folk og arbeidsgivere fremdeles tok covid19 på alvor

Anonymkode: 3c815...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du håper på at flere av folks grunnleggende demokratiske friheter fjernes et par uker fordi det er mye "kjas og mas"? Det er noe av det mest idiotiske jeg noensinne har lest.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke. Jeg tror ikke folk flest vil være motivert for det.

Man får heller bruke krefter på å få litt vaksine i armene på "naturlig immunitet"-gjengen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...