Gå til innhold

Flere som i det stille "håper" på ny lockdown?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, synes det er givende å kunne møte kolleger på kontoret. Kjellerkontoret mitt er ikke like inspirerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Warrior skrev (10 minutter siden):

Jeg håper mest av alt på at de uvaksinerte som bare ikke vil ta vaksinen (snakker ikke om de som ikke kan ta vaksinen av forskjellige årsaker) må i lockdown her i Norge også :) Så det ikke må gå utover alle andre som faktisk har gjort vårt for å unngå kraftig smittespredning. Når det øker mest blant uvaksinerte og de likevel ikke vil vaksinere seg så bør det bli strengere regler og lockdown for dem. Er ganske sikker på smittespredning hadde synket litt da. Så ja håper på ny lockdown for uvaksinerte. 

Det er kun 9% av de over 18 år som ikke har tatt 1. dose og kun 12,7% som ikke har tatt 2. dose. 

Tror du VIRKELIG at 12,7% av befolkningen over 18 år har skylden for smittespredning????

Anonymkode: 80c85...3f7

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ærlig innrømme at det hadde vært nydelig. Virker som om alt skal tas igjen nå som vi har åpnet opp og det er mammakvelder, pappakvelder, foreldremøter, avslutninger, personalmøter, foreldrekaffe, oppvisninger osv osv. Holder på å bli smårar jeg, er noe hver uke  opptil flere ganger i uka.  Ungene har ikke vært annet enn syke de siste månedene,  men sånn er det jo mår syke unger sendes i barnehage og på skole. Hadde vært gull med en aldri så liten lockdown så ungene kunne gått i barnehagen og på skolen, vi kunne hatt hjemmekontor og ettermiddagene kunne vi ha dinglet sammen i fred og to.

Anonymkode: 744e1...ee5

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke lockdown som å stenge folks arbeidsplasser igjen. Derimot kan anbefaling om hjemmekontor godt komme tilbake, fortsatt mange sjefer som ikke stoler på at folk gjør jobben like godt eller bedre hjemme.

Anonymkode: 96bed...b2a

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av hensyn til folks økonomi og mentale helse, så håper jeg ikke det blir en ny lockdown.

Men jeg må innrømme at da det i dag ble kjent at det har brutt ut korona hos flere på jobb, og det førte til hjemmekontor for meg i morgen og at jeg kan takke nei til avtaler i kveld og i morgen kveld med god samvittighet, så føltes det som en stor lettelse.

Anonymkode: 7c89a...278

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men ønsker å kunne ha hjemmekontor når det måtte passe meg. Er blitt så sliten med å kjøre ut på kontoret hver dag.

Kunne gjerne tenkt meg å hatt hjemmekontor fast 1 til 2 ganger i uka. Syns ellers det er veldig greit å kunne dra ut på revy, teater, show, konserter osv. Men hater trengsel. Vil tilbake til 1-meters regelen fordi jeg ikke klarer å ha folk alt for tett innpå meg 😫

Anonymkode: b4367...f1e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne hatt mer hjemmekontor, men orker ikke noe lockdown igjen. 

Anonymkode: dc67e...5f5

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Det var bra nice når det var stille og rolig ute og man kunne gå seg noen turer uten å møte på noen. Ingen tiggere utenfor butikkene, ingen som står klint inntil deg i butikkøen. Slippe å se kollegaene! Må nesten ha lykkepiller for å orke møte de deprimerende og trasige personene der uten å få lyst til å sende fra seg oppsigelsen, selv om det foreløpig bare er noen få ganger i uken. Slippe å høre mer om unger, helgefyll, butikktilbud, dårlig råd om penger og crypto og alskens forbanna faenskap, så hadde livet vært jævlig greit.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg håper litt forsiktig på en ny lockdown som skal vare noen uker/en måneds tid. Det er i det store og hele kjempefint at samfunnet er åpnet igjen, men det er også så mye kjas og mas, så en kortere lockdown hadde vært litt nice. Flere enn meg som føler det slik?

Anonymkode: b4321...d69

Jeg skjønner ikke, hvorfor?! Fordi et åpent samfunn bringer mye mas og kjas? Det løser jeg relativt enkelt på egenhånd, uten at det går utover mange andre. Jeg melder meg rett og slett delvis ut av det :) 

Anonymkode: 52007...643

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er kun 9% av de over 18 år som ikke har tatt 1. dose og kun 12,7% som ikke har tatt 2. dose. 

Tror du VIRKELIG at 12,7% av befolkningen over 18 år har skylden for smittespredning????

Anonymkode: 80c85...3f7

Vet ikke hvor mange som har tatt og ikke tatt vaksinen men ja når det øker mest blant uvaksinerte så tror jeg det hadde hjulpet med lockdown for dem.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på noen restruksjoner fram til midten av desember, så tale er lavere til jul👌🏻

Anonymkode: 9b847...fa7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, absolutt ikke!!!!

Jeg orker  ikke at psykologen stenger kontoret sitt igjen. Jeg er døv og har det har derfor vært vanskelig å få til timene på video, noe som innebærer at jeg har vært uten behandlingstilbud i lange perioder. Har en alvorlig diagnose. 

Anonymkode: ec972...152

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lock-down, men når jeg står klint som sild i tønne blant skoleungdom på bussen så ønsker jeg meg intenst en anbefaling om hjemmekontor igjen. Det er faktisk helt blåst at det skal være krav om å møte på kontoret i 2021, all den tid all den unødvendige pendlingen fram og tilbake til/fra kontoret er svært lite miljøvennlig. Jeg jobber langt mer effektivt hjemmefra, og det å møte på arbeidsplassen burde vært forbeholdt de som enten må pga. arbeidets art eller har behov for det av sosiale eller velferdsmessige årsaker. 

Anonymkode: 3ba02...ba3

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!! 
Det har eksplodert med dugnader, foreldremøter, avslutninger, oppstarter og gudene vet hva. 

Anonymkode: c415f...104

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei nei nei! Vi skal endelig reise for å treffe familie i utlandet i jula! Endelig får både de og vi lov til å reise, så barnet mitt skal få treffe farmor for andre gang i sitt liv og onkelen for første gang i sitt liv. Håper virkelig ikke vi skal i lockdown igjen så dette ikke kan skje. Barnet gleder seg masse og det gjør vi andre og. 

Anonymkode: f3ea8...87f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
Honey Dew skrev (15 minutter siden):

Ja. Hilsen introvert.

Jeg er også introvert, men ønsker ikke nedstenging, for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg skjønner ikke, hvorfor?! Fordi et åpent samfunn bringer mye mas og kjas? Det løser jeg relativt enkelt på egenhånd, uten at det går utover mange andre. Jeg melder meg rett og slett delvis ut av det :) 

Anonymkode: 52007...643

Jeg får dessverre ikke muta sidemannen eller de noen av de andre jeg jobber med av å melde meg ut. Faktisk gjør det å melde seg ut det verre, fordi de føler de da kan ta mer plass. Melder meg ut fra andre ting, men du gjør jo ikke det uten å må ta det kjipe avslaget og få den kjipe holdninger som sånn ja-folk gir alle folk som ikke gidder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg savner lockdown. Er introvert med sosial angst og har aldri hatt det så bra som når det var lockdown.

Men kunne tatt til takke med mer aksept for hjemmekontor som arbeidsform. På jobben min skal det nå bli krav om å møte så og så mange dager på kontoret, og etter å ha vært på jobbjakt de siste par månedene (har et yrke som fint kan utføres fra hjemmekontor), virker det ikke å være ønskelig fra arbeidsgiverenes side at noen sitter mye på hjemmekontor fordi "det er sååå kooooselig å være sammen!". Tja, koselig for dem sikkert...

Anonymkode: e1e23...655

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...