AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #1 Skrevet 15. november 2021 Jeg har termin i mars og jeg og samboeren min har billetter til en konsert vi veldig gjerne vil gå på, som har blitt coronautsatt to ganger, lenge før jeg ble gravid. Konserten er i en annen by, og vil kreve en hotellovernatting. Jeg har tenkt litt, og lurer på om det er innafor å ta med et nært familiemedlem som babyen kommer til å kjenne godt, som barnevakt på hotellet? Babyen ville da vært med barnevakten en del timer på kvelden, før vi kom og tok over etter konsert. Lurer på hva andre tenker om dette, er det innafor? Anonymkode: 10ee8...cf3 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #2 Skrevet 15. november 2021 Så lenge babyen tar flaske så er det ikke et problem. Anonymkode: a9c03...42f 7
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #3 Skrevet 15. november 2021 En konsert varer vel ofte ikke mer enn et par timer, så det hadde vært ganske uproblematisk, så lenge dere har bor like ved og kan komme tilbake på kort varsel hvis baby er veldig urolig. Babyer er ofte mest urolige på kvelden dessverre, på dagtid kunne foreldrene våre dra på trilletur i noen timer uten problem, men på kvelden var baby mye mer fussy og ville til mamma. Anonymkode: 1ab79...7f3 10
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #5 Skrevet 15. november 2021 Går bra om baby tar flaske og du finner barnevakt du stoler på. Er ikke sikkert du har lyst når alt kommer til stykket, men det får du ta når det nærmer seg 😄 Anonymkode: 12e78...c08 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #6 Skrevet 15. november 2021 Hadde jeg aldri gjort. Anonymkode: 984e3...320 6
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #7 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hadde jeg aldri gjort. Anonymkode: 984e3...320 Hvorfor ikke? Er interessert i alle meninger om dette Anonymkode: 10ee8...cf3 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #8 Skrevet 15. november 2021 Helt uproblematisk, så lenge du har en trygg barnevakt og et barn som tar flaske. Vi var selv på konsert når minste var 3 mnd, med besteforeldre som barnevakt. Var litt lenger unna, men vi hadde øvd på legging med farmor på forhånd, sånn at vi ikke var langt unna første gang hun ble lagt av noen andre. Anonymkode: cf124...1c2 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #9 Skrevet 15. november 2021 Jeg har vurdert å kjøpe billetter til en konsert som var 2 måneder etter termin, samboeren min sa, er du gal. 😬 han hadde rett. Babyen var født tre uker før termin, og var da ca 3 måneder når den konserten kom. Vi ville ikke hatt sjans. Babyen tok ikke flaske, babyen sov ikke om natten. Det siste jeg kunne tenke meg, som utslitt mor, er å dra på konsert - og det var ikke engang snakk om konsert i en annen by. 🙈 Men, nå hadde vi ikke billetter da, kan hende jeg ville tenkt annerledes, hvis vi faktisk kjøpte billetter den gangen, og måtte dra. 🤷 Anonymkode: b4fe4...4dd 6
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #10 Skrevet 15. november 2021 Brunello skrev (1 time siden): Ikke noe problem. Kan bli et problem om barnet ikke tar flaske eller er veldig urolig. Anonymkode: 8852a...13c 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #11 Skrevet 15. november 2021 For min del hadde det ikke fungert med noen av mine barn, de var urolige på kvelden (noe som er veldig vanlig) og roet seg kun ned med amming. På dagtid kunne jeg hatt dagvakt, men på kveldstid var det uaktuelt de første tre månedene. Anonymkode: 1d013...bbf 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #12 Skrevet 15. november 2021 Jeg hadde ikke gjort det, rett og slett fordi mine unger ikke har tatt flaske før 6-7 månedersalderen, og ikke har jeg vært komfortabel med å dra fra baby uten at far er der før etter årsalder. Jeg tror altså at baby overlever fint, og er dere i nærheten slik at barnevakt kan ringe dere så ordner det seg nok uansett, men for min del ville ikke en slik opplevelse vært hyggelig eller verdt det. Tror nesten jeg ville ventet til etter fødsel med å bestemme meg i alle fall. Anonymkode: 5de18...909 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #13 Skrevet 15. november 2021 Babyen vår tok ikke flaske før den var 5 måneder. Og ammet annenhver time til 3 måneder. Og vi hadde ikke sovet på 3 måneder omtrent. Hadde ikke klart det. Anonymkode: 1fcf7...2e8 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #14 Skrevet 15. november 2021 Jeg skal på konsert med min mann 2 måneder etter termin ca og vi skal også ut av byen. Vi har besteforeldre til babyen som stiller som barnevakt når konserten er og jeg har veldig tro på at det skal gå. Har også vært veldig i tvil på om jeg skal og ting kan selvfølgelig endre seg, men både barnevaktene og andre har betrygget meg på at dette skal gå helt fint og at det er lov å gå kose seg i et par timer - babyen sover mest sannsynligvis gjennom det meste uansett. Kos deg og nyt tiden med babyen ellers! Klem til deg og lykke til med valget ☺️ Anonymkode: 7065a...456 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #15 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan bli et problem om barnet ikke tar flaske eller er veldig urolig. Anonymkode: 8852a...13c Er vel bare å ringe foreldrene da så kan den ene eller den andre komme? Anonymkode: 7065a...456
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #16 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er vel bare å ringe foreldrene da så kan den ene eller den andre komme? Anonymkode: 7065a...456 Ja selvfølgelig, men det spørs jo hvor kjapt de kan komme. Det er heller ikke så gøy å være barnepasser til et spedbarn som hylgråter, da er hvert minutt seigt altså. Min yngste tok ikke flaske, men var hjemme med far mens jeg skulle ta en middag med venninner nede i byen. Ammet før jeg dro og tenkte det skulle gå greit, men det ble fullstendig krise enda barnet var med far som det kjente godt. Innen jeg kom hjem (kastet med rundt), var baby helt krakilsk og utrøstelig, kun pupp som gjaldt. Med min eldste hadde det vært null problem, han tok flaske, smokk og var en langt tryggere baby som var fornøyd hos andre enn mamma også. Så jeg tenker det kan være greit å se an hva slags baby man får og planlegge derifra. Anonymkode: 8852a...13c 6
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #17 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er vel bare å ringe foreldrene da så kan den ene eller den andre komme? Anonymkode: 7065a...456 Hehe.... vent til ungen kommer ut, du Anonymkode: 1fcf7...2e8 4
Brunello Skrevet 15. november 2021 #18 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan bli et problem om barnet ikke tar flaske eller er veldig urolig. Anonymkode: 8852a...13c Neida. En konsert varer ikke lenger enn at barnet klarer seg fint selv om det ikke tar flaske. 2
Mnjah Skrevet 16. november 2021 #19 Skrevet 16. november 2021 Brunello skrev (11 timer siden): Neida. En konsert varer ikke lenger enn at barnet klarer seg fint selv om det ikke tar flaske. Øh. Det kommer helt an på ungen. Noen ammer annenhver time i denne alderen, særlig på kvelden. 9
Brunello Skrevet 16. november 2021 #20 Skrevet 16. november 2021 Mnjah skrev (1 minutt siden): Øh. Det kommer helt an på ungen. Noen ammer annenhver time i denne alderen, særlig på kvelden. Det går fortsatt bra noen timer. I verste fall må barnevakten bære rundt på barnet en time. Ingen skade skjedd. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå