Gå til innhold

Kjempe kvalm - hva hjelper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det finnes sikkert hundrevis av tråder om dette…. Men oppretter en likevel. Jeg er nylig blitt gravid og kvalmen kom som kastende over meg i dag. Spyet «ligger i halsen» og jeg brekker meg av all lukt og mat. Hadde det likt sist gang også fra uke 6 og ut svangerskapet, men lurer på hva som hjalp for deg? 🤢

Anonymkode: 6f92e...423

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det er lurt å kjempe når du er kvalm - og gravid! -, fokuser heller på å ta det med ro og bli kvitt kvalmen.

Anonymkode: 5da15...fa7

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det finnes sikkert hundrevis av tråder om dette…. Men oppretter en likevel. Jeg er nylig blitt gravid og kvalmen kom som kastende over meg i dag. Spyet «ligger i halsen» og jeg brekker meg av all lukt og mat. Hadde det likt sist gang også fra uke 6 og ut svangerskapet, men lurer på hva som hjalp for deg? 🤢

Medisiner. Det var det eneste som  hjalp meg, men nå spørs det jo helt på hvor kvalm du er, men hvis du er så kvalm at du ikke fungerer, og du var sånn ut svangerskapet sist, så ville jeg tatt en tur til legen og bedt om medisiner. 

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Har det akkurat sånn du beskriver. I uke 7. Fått litt effekt av Afipran, men fortsatt 100% sykemeldt. Håper virkelig det ikke skal vare ut svangerskapet for noen av oss. Selv uke 12 virker utholdelig langt unna akkurat nå. Lever på Ritz kjeks og surt godteri. 

Anonymkode: 6695e...060

Skrevet

Isvann, junkfood og mye hvile. 
Sykmelding 100% var det eneste som til slutt hjalp for meg. Måtte ligge helt stille. Var kvalm til uke 20. 

Anonymkode: 9da5b...f06

Skrevet

Uff, samme her. Føler med deg! Jeg fikk medisiner av legen som hjalp veldig. Det tar det værste hverfall. 
Man skal ikke spise mye lakris, men jeg syntes salt lakris hjelper så mye at jeg spiser litt pulverpadder. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ved hyperemesis hjalp ingenting. Absolutt ingenting, Ingen sea-band eller kjeks eller noe. Bare å ligge i sengen og aldri gå ut av den.

Ved skikkelig svangerskapskvalme hjalp det å spise annenhver time, sea-bands hjalp litt også.

Anonymkode: ae715...4e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...